Hulp: WLAN valt uit door laptop

Pagina: 1
Acties:

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-02 14:19
Raar maar waar....

Situatie:

Een vriend van me thuis heeft een leuk gamekamertje waarin een game desktop van mij en hem staan. Alle 2 zijn we via de WLAN verbonden op de router die beneden in de kamer ligt. Speedtest etc allemaal goed op zo n 2 mb/sec download en zo n 1 mb/sec upload. Maar dan komt het probleem.... Zodra een 3e vriend mee komt gamen (met zn laptop) vervalt bijna instant de verbinding. Echt letterlijk als hij gaat surfen/steam start krijgen wij lag op onze game. Dan gaat het weer een tijdje goed, dan weer een dikke lagburst. Om alles uit te sluiten hebben we zelfs al een nieuwe router geprobeerd en de laptop aangesloten met een usb wifi ontvanger (WLAN kaarten etc uitgeschakeld).

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, en hoe we het kunnen oplossen, want het vern }:O kt onze avond elke keer als we proberen te lannen.

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
  • Is die laptop 'schoon'? maw: draai eens ad-aware en spybot S&D.
  • Draait er antivirus software op de laptop of niet? Bijvoorbeeld Norton kan nog wel eens problemen geven.
  • Wat voor OS wordt er gebruikt op de laptop?
  • Draait er misschien p2p software of andere software op de achtergrond op de laptop?
  • Zijn de drivers voor de netwerkkaart op de laptop up-to-date?

[ Voor 0% gewijzigd door Woefke op 15-07-2011 02:16 . Reden: typo ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
HaydenNL schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 01:08:
Raar maar waar....

Situatie:

Een vriend van me thuis heeft een leuk gamekamertje waarin een game desktop van mij en hem staan. Alle 2 zijn we via de WLAN verbonden op de router die beneden in de kamer ligt. Speedtest etc allemaal goed op zo n 2 mb/sec download en zo n 1 mb/sec upload. Maar dan komt het probleem.... Zodra een 3e vriend mee komt gamen (met zn laptop) vervalt bijna instant de verbinding. Echt letterlijk als hij gaat surfen/steam start krijgen wij lag op onze game. Dan gaat het weer een tijdje goed, dan weer een dikke lagburst. Om alles uit te sluiten hebben we zelfs al een nieuwe router geprobeerd en de laptop aangesloten met een usb wifi ontvanger (WLAN kaarten etc uitgeschakeld).

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, en hoe we het kunnen oplossen, want het vern }:O kt onze avond elke keer als we proberen te lannen.
Als alles goed werkt totdat die laptop erbij komt, zou ik de router niet vervangen hebben.
Check die laptop eens goed op allerlei sh*t, gebruik een live cd en kijk dan eens wat er gebeurt.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-02 14:19
Ja de laptop is in zo verre helemaal clean, het is een gloednieuwe. Met zijn oude laptop hadden we deze problemen niet, dus lijkt echt aan de laptop zelf te liggen. Letterlijk alles, alles uitgezet wat niet aan hoeft. Incl firewalls, anti virus, p2p, LAN fakers (hamachi etc). Laptop draait op WIN 7 en alles is up to date.

Na zelf googlen ook gevonden dat sommige routers het niet aankunnen om met 3 computers dezelfde server in te kunnen. WIj spelen bijvoorbeeld veel Black Ops, maar lijkt me toch niet dat een router met 25 mb internet dat niet aan zou kunnen :-s

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Hoe werkt het bekabeld ?
Hoeveel bandbreedte trekken de individuele cliënt's ? (meten met Networx bijv.)
Geen torrents ofzo aktief ?
Hoeveel connecties kan de huidige router aan ?
Wat is de huidige router ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Lees nog niets over verbindings snelheid G of N of beide?

Heb hier hetzelfde probleem gehad, een laptop trok bij opstarten alles plat.
Online games met lag.

Heb toen de oude router ingesteld als accesspoint voor alleen G verbindingen.
De nieuwe is ingesteld op alleen N verbindingen.

Na het opsplitsen van de snelheden waren ook alle problemen opgelost, en loopt het bij games ook prima.
Pagina: 1