Toon posts:

Aitflow goed of kan het toch anders ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/64motl.png

p.s. Heb per ongeluk CPU getypt i.p.v. PSU op het plaatje.

Intake:

Voorkant 200mm
Onderkant 120mm
Zijkant 200mm

Outtake:

Boven 200mm
Achterkant 120mm

Graka:

Graka blaast lucht zelf naar achteren. Ook zit er in een PCI slot een fan recht onder de graka om nog wat weg te blazen en naar achter te blazen.

PSU:

De psu fan blaast naar beneden. Komt dus niet meer in de kast.

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:38

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Het ziet er wel goed uit kwa fan setup, alleen heb je meer intake dan outtake, ik zou zelf de fan aan de zijkant weghalen, tenzij door die fan de temperaturen van je GPU enorm zakken.

Verder wat belangrijk is voor de airflow is cable management, als alle kabels door heel je kast hangen, dan verstoor de airflow ook.

En wat zijn de temperaturen?

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Verwijderd

Topicstarter
Nou de zijkant fan zit er al standaard in. En de temps liggen op 100cpu rond de 52-53 graden.

AMD Athlon x4 645 @3.1Ghz
Mobo: Weet ik zo niet precies
Graka: HD 5850 1GB
Koeler: V8
RAM: 8GB Corsair XMS3 DHX
Voeding: Be Quiet Dark Power Pro 650w

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:38

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Als de kabels zijn weggewerkt dan zou ik me geen zorgen maken over de temperaturen, want dat is een prima temperatuur voor die processor.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoveel mogelijk kabels zitten achter de backplate bevestigt. Het is ook een modulaire voeding dus dat schilt al lekker wat ruimte.

Verwijderd

Je zou de fan op de zijkant naar buiten kunnen laten blazen, zodat je meer outtake dan intake hebt. Dat koelde bij mij beter dan hem laten blazen.

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2025
Probeer het zonder zijfan, deze is meestal optioneel, en afhangend van je vga/cpu koeler verstoord deze de airflow juist, waardoor temps toch net paar graden hoger zijn.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 22:03
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:46:
[afbeelding]

De psu fan blaast naar beneden. Komt dus niet meer in de kast.
De voeding moet met de ventilator naar onderen wijzen, dus richting het roostertje in de bodem van de kast. Als het goed is zit er in dat roostertje van de kast een stoffilter om stof in je voeding te verkomen. De ventilator van een voeding zal in dat geval lucht aan zuigen en aan de achterkant eruit blazen, uit de kast. Zodat de voeding geen effect heeft op de temperaturen in de kast en andersom ;)

EDIT:

zoals hierboven gezegd, de ventilator in het zijpaneel verstoort de luchtstroom van voor-onder naar achter-boven vaak, en het zou zelfs een paar graden kunnen schelen ;) Koppel die eens af en test het eens uitgebreid zou ik zeggen

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 22-07-2011 23:23 ]

Pagina: 1