Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11 10:09
Hallo Tweakers,

Ik ga dit weekeinde 3,5 week op vakantie en ik wilde graag gebruik van maken van de HI Vakinternet bundel (100MB internet in het buitenland voor 10 euro). Dit wilde ik dan gaan gebruiken voor WhatsApp. Verder wil ik geen of weinig data verkeer gaan gebruiken. Nu is mijn vraag; Ik heb een HTC Desire en ik wil ALLE synchronisatie uit behalve WhatsApp. Hoe weet ik of alles ECHT uitstaat en hoe en waar kan ik dit instellen? Ik heb al een beetje gezocht maar weet nog niet zeker of ik helemaal goed zit in de instellingen. Vroeger zette ik namelijk mijn hele dataverbinding uit in het buitenland maar dat gaat nu niet op aangezien ik toch wil WhatsAppen!

Alvast bedankt!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

Het beste zet je inderdaad gewoon alle synchronisatie uit, en download je het programma Netcounter. Met dit programma kan je zien hoeveel MB je verbruikt (cell en wifi gescheiden). Dus als je in het buitenland bent, zet je je dataverbinding aan en houd je Netcounter een beetje in de gaten.

Heb ik ook dankbaar gebruik van gemaakt in het buitenland, omdat je bij Vodafone boven de 35 MB dik gaat betalen in het buitenland.

NOSIG

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik denk inderdaad dat dat onbegonnen werk is, Christiaan's idee is denk ik praktischer. Je kunt er evt ook 3G Watchdog voor gebruiken. Die kun je instellen op bv een maximaal dataverbruik per dag, en wanneer dat bereikt is, wordt de dataverbinding automatisch dichtgegooid. Afgelopen vakantie ook gebruikt, werkt perfect.

Nomen nescio

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26
Heb je een geroot toestel? als dat zo is kan je DroidWall of iets vergelijkbaars gebruiken om alleen whatsapp toegang tot internet te geven. Dit is ook vrij makkelijk te testen in Nederland.

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11 10:09
toestel is geroot ja, ik draai ook een AOSP rom, dus niet HTC weather dat 100x per dag het weer synct en dat soort dingetjes. Maar ik ga die app zeker gebruiken als dat goed wertk! :D Harstikke bedankt allemaal alvast!

EDIT: Heb de app DroidWall geinstalleerd en het werkt voor zover ik zie perfect. Als ik bijvoorbeld de app NU.nl of de browser open, doet hij niks op mobiel internet. Overigens als ik WiFi aanzet doet hij het wel, dat is allemaal instelbaar. Super aanradar dus! :D

[ Voor 38% gewijzigd door AFCAjax op 15-07-2011 17:56 ]