Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2xasus Asus EN8800GT kaarten in SLI. Enige verschil van de 2 is het uiterlijke. De ene heeft een grote cooler en de andere heeft de logo van company of heros erop.
Beide hebben een andere BIOS.

Versies:
Kaart1: 62.92.16.00.04 geupdate naar 62.92.5E.00.00
Kaart2: 62.92.1F.00.09

Kan kaart 2 niet updaten.

Vraag:
Doordat ze niet dezelfde bios versie hebben, kan dit prestatie vermindering inhouden?

Vraag 2:
Ga binnenkort Battlefield 3 spelen. Is het raadzaam om een quad processor te kopen ipv een snellere grafische kaart?

Please advice.

Specs computer:
MB: Asus Striker Extreme
Memory: 8Gb Kingston @800GHz
CPU: Core 2 Duo E8500
GPU: 2x 8800GT in SLI
HDD: 2x Raptors 74G in raid 0
Power: CM Silent Pro 700W
Sound: XFi Xtreme Audio

Met vriendelijke groet,

K.Dijkhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Andere bios kan naar mijn weten zeker inhouden dat je minder performance hebt ja.
Zal ongetwijfeld zorgen dat de kaarten minder efficient met elkaar communiceren.

Quadcore, hmm. Ik denk eerlijk gezegd dat BF3 wel redelijk processor intensief zal worden, maar toch denk ik dat je beter voor een update qua grafische kaart kunt gaan.

Zou ik wel doen in ieder geval. Die 8800GT's zijn niet echt je van het meer.
Die E8500 begint ook gedateerd te raken, maar die kan een nieuwe kaart van een euro of 150-200 nog wel bijbenen.

Misschien dat een 6870 iets voor je is?
Misschien in crossfire als je een beetje budget hebt? Je mobo heeft crossfire ondersteuning in ieder geval.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:33:
Andere bios kan naar mijn weten zeker inhouden dat je minder performance hebt ja.
Zal ongetwijfeld zorgen dat de kaarten minder efficient met elkaar communiceren.
Niet waar als je het mij vraagt, heb een MSI GTS250 en een XFX 9800GTX, beide zelfde gpu, wel ander mem and bios, werkt perfect samen in SLi.
Merk, pcb, koeler, maakt allemaal geen ruk uit, zolang de gpu maar hetzelfde is, een gelijke bios zal echt niet zoveel invloed hebben op SLi, denk niet dat het dan levensvatbaar zou zijn, daar er tig mensen zijn die SLi draaien met verschillende kaarten en dus ook verschillende biossen.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaLoona schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 06:58:
[...]

Niet waar als je het mij vraagt, heb een MSI GTS250 en een XFX 9800GTX, beide zelfde gpu, wel ander mem and bios, werkt perfect samen in SLi.
Merk, pcb, koeler, maakt allemaal geen ruk uit, zolang de gpu maar hetzelfde is, een gelijke bios zal echt niet zoveel invloed hebben op SLi, denk niet dat het dan levensvatbaar zou zijn, daar er tig mensen zijn die SLi draaien met verschillende kaarten en dus ook verschillende biossen.
Ok. Dan zal ik eens kijken naar een nieuwe CPU.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 14:16
Een videokaart upgrade levert misschien wel meer fps op dan een cpu upgrade, maar ik weet wel bijna zeker dat je huidige cpu dan een grote bottleneck gaat vormen voor een nieuwe gpu. En dat verkwist een hoop performance van de nieuwe gpu. Dus dat kan nog wel eens tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel kloppen. In mijn Windows 7 score is de graphic hoger dan de CPU.

Bedankt je toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspertjes
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-03-2022
@klaasdijkhuis.

Je zei dat je 2 ENGT8800GT kaarten in SLI hebt, waarvan 1 de company of heroes edition. Ik las verder in dit topic dat je voor een CPU upgrade ging, maar als je nog interesse hebt in een GPU upgrade, heb ik thuis ook de Asus EN8800GT Company of Heroes Edition kaart liggen. 2 dezelfde kaarten werken efficienter dan 2 verschillende.De kaart is nog in prima staat en k heb dr eigelijk nooit problemen mee gehad. Ik heb geen idee wat zo'n ding tegenwoordig nog waard is, zal wel niet zo heel veel zijn :P

Ik doe m weg omdat ik mn pc een flinke upgrade heb gegeven ^^

Met vriendelijke groet,

Kasper

[ Voor 17% gewijzigd door Kaspertjes op 15-08-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Ik zou persoonlijk kiezen voor een GPU upgrade;
Mijn vorige systeem (2 hiervoor eigenlijk :) ) had dezelfde CPU en een GTX460 SLI opstelling (die heb ik nog steeds).
Supersetje en draaide lekker snel.
Twee GTX460 zijn niet heel duur meer in aanschaf, staan ook geregeld in V&A.
Je zou zelfs ervoor kunnen kiezen om je CPU te overklokken, maar dat je moet je wel willen.
Had die van mij destijds op 4 Ghz draaien, niet een hoge OC, maar liep snel en stabiel.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspertjes
heb ik ook voor gekozen. de gt8800 is opzich wel een prima kaart, maar voor de wat nieuwere games en zeker de nieuwste versie van SolidWorks komt ie toch wat te kort.

uiteindelijk heb ik gekozen voor 2 gigabyte 450gts in SLI :) ik was (en ben) er zo tevreden mee, dat ik dan maar meteen ook nieuwe geheugenkaartjes heb aangeschaft. en jaa.. van het een komt het ander, dus uiteindelijk heb ik bijna heel mn pc vervangen XD alleen de CPU heb ik meegenomen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Kaspertjes schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:50:
2 dezelfde kaarten werken efficienter dan 2 verschillende.
Ik wil niet ouwehoeren, maar bewijs maar eens dan.
Ik weet zeker dat 2 8800GT's met een andere bios net zo goed samen werken, als 2 met dezelfde bios.
Zoals gezegd, anders was SLi niet eens levensvatbaar, want probeer na 2 jr nog maar eens een identieke kaart te vinden, zeker als je er een hebt zoals ik, op het eind van zijn levensloop gekocht.
Maar met een andere "vreemde" GTX470 erbij, haal ik in SLi net zoveel fps als de gemiddelde benches met 2 dezelfde kaarten.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspertjes
foutje van mijn kant ^^ ik dacht altijd dat je bij SLI 2 pcies dezelfde kaarten nodig had.
dus k heb maar een mail gestuurd naar die lui van alternate.nl en ik kreeg het volgende terug.

Een SLI-videokaart kan zowel alleen werken als samen met een andere SLI-videokaart; het is dus mogelijk om een eerste SLI-kaart te kopen en dan later nog één bij te kopen. Vereiste is wel dat de twee kaarten dezelfde core hebben, bij verschillende geheugengroottes wordt de laagste hoeveelheid geheugen gebruikt.

@DaLoona, u heeft gelijk O-)
Pagina: 1