Netwerkkaart controleren

Pagina: 1
Acties:

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:51
Beste GOT'ers,

Ik heb vandaag mijn blurayspeler van panasonic binnengekregen. Na veel over en weer gebel liet de technieker verstaan dat er ofwel een toelatingsprobleem is met de bluray speler met mijn provider (er is geen communictie tussen de brspeler en mijn modem) ofwel dat er een fout is met de ingebouwde netwerkkaart. Ik heb reeds contact genomen met de leverancier en ik mag het toestel wisselen. Omdat ik voor de rest uitermate tevreden ben van het toestel zou ik graag eerst even checken of het idd de netwerkkaart is van het toestel dat een probleem heeft.

Hoe zou ik dit kunnen achterhalen?

Fout is een no response from gateway.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

Welke netwerkkaart? Welke BR-speler? Welk modem/router/switches?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ondanks de wat karige info zou mijn eerste vraag zijn of je zeker weet dat je gateway wel ingesteld staat op je speler.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastiaan op 14-07-2011 21:20 ]

• Ekfad
Sorry voor de karige info

BluRay Speler: Panasonic DMP-BDT310 (netwerkkaart in BRspeler)
Provider: Telenet
Modem: DOCSIS 3,0
Gateway staat volgens mij goed daar alle andere apparatuur perfect het netwerk op kan

Edit: Gateway staat idd als op andere apparaten:

Ter info, ik dien een vast IP in te stellen op de BRspeler anders controleert hij zelfs niet op netwerk (krijg ik fout op netwerk ùet beperkte toegang, zowel draadloos als bedraad)

Edit 2 & 3: Ik en de provider kan de speler niet terugvinden op het netwerk, maar (!) ik kan hem wel aansturen via mijn Ipad app (die over het netwerk werkt)

Pingen lukt wel!

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Lijkt erop alsof niets het apparaat ziet maar als ik het aanstuur dan reageert het wel.

[ Voor 104% gewijzigd door Ekfad op 14-07-2011 23:10 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL van een werkende PC en de IP instellingen zoals je ze in je BR speler hebt staan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ekfad
Na veel zoekwerk gisterenavond/nacht deze morgen een manuele update uitgevoerd van het toestel.
Nu lukt de connectie met het internet wel, ik zie ook mijn Nas staan maar krijg daar voorlopig geen toegang toe.

Probleem met netwerk kaart is dus opgelost, bedankt.

Enige probleem dat ik nu nog heb is de toegang tot mijn Synology NAS. (denk dus niet dat het topic hier nog thuishoort, en dien waarschijnlijk de titel aan te passen?)

Er loopt hier toevallig niemand met een dmp-bdt310 brspeler die hem wel verbonden krijgt aan de syn nas?

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Is het een login probleem of een connectie probleem?

Er staat me iets bij van login problemen met die speler, alleen dan zou ik wat verder moeten graven.

01101000 01100101 01101100 01110000

• Ekfad
Moeilijk te zeggen, via DLNA kan ik overal in en krijg ik enkel de kan niet afspelen melding bij de videobestanden.

Wil ik rechtstreeks naar de map via een Map Netwerk functie op de player, krijg ik geen verbinding melding. Is verder niet duidelijk of het een connectie of inlogprobleem is.

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Lijkt me dan niet een echt probleem met het netwerk als je via DLNA er bij kunt. Echter de melding van het niet afspelen van het video bestand is wel interessant, geeft deze toevallig een error code (indien ja even in google gooien).

01101000 01100101 01101100 01110000

• Ekfad
Tja, dat is het ergerlijke. Enkel de melding kan niet afspelen en voor de rest moet je het maar uitzoeken.

Heb wel nog enkele ideeën die ik morgen even zal uitprpberen.
Pagina: 1