Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:59

codex

Geen OpenAI agent :)

Topicstarter
Hoi,

Het valt mij de laatste 2 maanden op dat ik nergens meer apps kan kopen met mijn Amex kaart. Eerst kon ik de meeste apps wel aanschaffen, nu ineens werkt niets meer. Heeft iemand soortgelijke ervaringen, ligt het aan Amex of is het iets raars met mijn kaart?

Gr

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op GoT verwachten we eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobeerd en waar heb je op gezocht?

• codex

codex

Topicstarter
Ik post dit niet zonder aanleiding:
- Google Checkout geeft aan Amex te accepteren. Ik heb mijn kaart verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nog steeds niet mogelijk aankopen te doen.
- Als ik zoek via Google vind ik alleen maar dit probleem bij US kaarthouders, wat er op neer komt dat ze alleen apps kunnen kopen in hun eigen currency. Nu rekent de Market tegenwoordig altijd om naar euro bedragen, elke betaling zou voor mij dus voldaan moeten worden, gezien ik een kaart heb die uit is gegeven in de EU.
- Vanuit dit bovenstaande uitgangspunt heb ik zowel apps waarvan de munteenheid in de Market euros en dollars staan vermeld geprobeerd te kopen. Bij elke app staat er vermeld dat het er geen ondersteunde betaalmethode is, mijn Amex staat er dus wel maar is niet bruikbaar voor de aankoop.

Ik ben benieuwd of dit nu een probleem is waar ik specifiek mee te maken heb, of dat dit zich ook bij anderen met een Amex voordoet. Gezien iedereen in mijn omgeving een Mastercard heeft heb ik geen referentie.

[ Voor 7% gewijzigd door codex op 14-07-2011 20:29 ]

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26
ik vind dit (hier):

You can make purchases through Google Checkout using a credit, debit, or gift card with the following logos:

American Express*
Discover*
MasterCard
Visa
Visa Electron**

[...]

The types of cards accepted through Google Checkout are based on the seller's location. Other types of payments, such as checks, money orders, and direct bank account debit, aren't currently accepted.

* Accepted only in the United States
** Accepted outside of the United States

Hieruit maak ik op dat amex alleen geaccepteerd wordt voor Amerikanen, en niet voor Europeanen.

Edit: Even doorgelezen en ik zie nu dat (blijkbaar) Amex alleen zou werken als de verkoper zich in de VS bevind. Maar je geeft aan dat je ook deze apps niet kan kopen, correct?

Edit2: als je wil kan ik kijken naar een app die in USD is verkocht aan mij en waarvan de verkoper dus waarschijnlijk in de VS is, om te testen.

[ Voor 18% gewijzigd door StarC op 14-07-2011 20:37 ]

• codex

codex

Topicstarter
Dat is heel vreemd, misschien is dit gewijzigd voorheen werkte het dus wel. Ik heb even mijn maandoverzichten erbij gepakt en tot eind februari heb ik apps aangeschaft. Toegegeven, niet alles werkte maar het meeste wel.

Edit:
Ik ga het even proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door codex op 14-07-2011 20:39 ]

• StarC
http://forums.androidcent...et-unusable-purchase.html

Die thread is uit 2010 en het gaat daar om hetzelfde probleem... erg vreemd in ieder geval.

• codex

codex

Topicstarter
Ok, ik heb even gekeken bij Swiftkey, een app die ik aangeschaft heb. Hieronder een printscreen van de Market en een printscreen van mijn Amex rekening:
http://imageshack.us/photo/my-images/198/knipsel4.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/692/knipsel3b.jpg/

Maar nu probeer ik Weather Bug Elite, die lukt dus wel. Blijkbaar is dit gewijzigd, ik vermoed dat dit een recente wijziging is. Ik ben een oud Amex medewerker, ik ga morgen wel even bellen met een oud collega om navraag te doen.

edit:
Ik denk dat ik zelf al heb bedacht waar het aan ligt. Waarschijnlijk is het een wijziging die door is gevoerd na verandering van het teruggavebeleid van de Android market. Dat is nu nog maar 15 minuten, en ik durf te wedden dat Amex telefoontjes heeft gekregen van kopers die niet tevreden zijn. Aangezien Amex bij niet tevreden kopers onderzoeken opstart die bij bedragen lager dan 15 euro überhaupt worden afgeschreven, zal het Amex te kostbaar zijn geworden.

[ Voor 32% gewijzigd door codex op 14-07-2011 20:58 ]

• StarC
Het is wel opmerkelijk dat er op het amex overzicht 1,99 dollar staat bij swiftkey terwijl deze in £ op de market screenshot staat. Daarbij ben je met amex nog (relatief) flink duurder uit. Op de market staat er ongeveer €1,40 en op het overzicht is het €1,48. Nu weet ik niet hoe ongeveer die ongeveer is, maar toch.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 22:30
Klopt. Viel mij ook al op. Blijkt dat dit per app verschilt. De oplossing was dus een visa card extra toevoegen naar de american express. Probleem opgelost!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:45
Ik kan me niet herinneren ooit met m'n AmEx kaart te kunnen betalen bij Google Market. Helaas werkt ook Paypal niet, anders zou je die aan je AmEx kunnen koppelen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE

• codex

codex

Topicstarter
StarC schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:58:
Het is wel opmerkelijk dat er op het amex overzicht 1,99 dollar staat bij swiftkey terwijl deze in £ op de market screenshot staat. Daarbij ben je met amex nog (relatief) flink duurder uit. Op de market staat er ongeveer €1,40 en op het overzicht is het €1,48. Nu weet ik niet hoe ongeveer die ongeveer is, maar toch.
Amex hanteert een wisselkoers plus fee. Helaas valt daar niets aan te doen. Maar ja, inderdaad, tot het moment dat het echt een beetje betaalmiddelen accepteert zit je helaas gebonden aan Mastercard en Visa(ik heb AmEx omdat ik weet wat het verschil is in fraude-bescherming).
Pagina: 1