Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 11:51
Ik heb een setje van 2 B&W DM303 en ik ben op zoek naar een 5.1 hdmi AVreciever.
Nu heb ik wat fora en vergelijkingssites bekeken en heb ik 3 mogelijke kandidaten.

Pioneer VSX-820
+De Iphone ondersteuning
- Er wordt geklaagd over de bouwkwaliteit

Pioneer VSX-521
+Het is een splinternieuw model
-Prijs is in verhouding met toen de 820 nieuw was veel lager dus ik krijg waarschijnlijk meer waar voor men geld bij de 820

2dehands Harman Kardon AVR139
+Design
+Gratis Harman Kardon DVD28
+Betere bouwkwaliteit??
-Tweedehands
-Geen 3d support
-Geen calibratie???

Zouden jullie mij kunnen adviseren welk van die 3 het best waar geeft voor zijn geld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:13
De Harman Kardon zou voor mij sowieso afvallen. Eigenlijk valt bij Harman Kardon alles onder de AVR155 voor mij af. Die modellen hebben namelijk nog steeds HDMI Switching in plaats van HDMI Processing. Dit houdt in dat de receiver niet de audio van het HDMI-signaal kan halen. Dus naast een HDMI-kabel moet er dan altijd nog een extra (digitale) audiokabel worden getrokken voor het geluid. Zeker in deze tijd waar je zelfs bij de grootste instapreceiver al HDMI Processing krijgt zou ik geen oudere receiver zonder die techniek meer kopen. HDMI Processing scheelt gewoon een hoop extra kabels trekken en biedt daarnaast ook ondersteuning voor HD Audio.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Uit deze drie zou ik twijfelen tussen de VSX-820 en de VSX-521 denk ik.
De Harman-Kardon ziet er vooral leuk uit ;) maar is vooral qua prijs/kwaliteitsverhouding helemaal nergens.

Het opgegeven vermogen van de beide Pioneers is trouwens 100watt per kanaal bij 0,09% THD op 8Ohm gemeten bij 20 Hz to 20 kHz :) De waardes van de AVR 139 kan ik zo snel niet Google'n, niet dat dit het meest belangrijke is. Maar ik vind het zelf nogal vreemd dat op de Harman Kardon site zelf helemaal niets over deze receiver staat.

En wat zou er mis zijn met de bouwkwaliteit van deze "budget" receivers eigenlijk ? Kijk je moet natuurlijk wel beseffen dat het op instap-modellen gaat in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Okey, dat de AVR139 geen geweldige keus was wist ik als maar ik dacht ik zet hem er toch maar even bij.
Dus nu valt de Harman Kardon af, kan iemand mij vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen de 521 en de 820 op tweakers is namelijk niet veel informatie over de 820 bekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kijk ook eens naar Onkyo. Bij Foka was de Onkyo TX-NR509 volgens mij voor een mooie prijs te krijgen. Prijs staat ook niet op de site, daarvoor moet je ze bellen. Of je neemt een TX-SR508 welke nu tegen lage prijzen weg gaan. Dan heb je ook een leuke receiver voor weinig geld.
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:35:De waardes van de AVR 139 kan ik zo snel niet Google'n, niet dat dit het meest belangrijke is. Maar ik vind het zelf nogal vreemd dat op de Harman Kardon site zelf helemaal niets over deze receiver staat.
Dat het niet op de site van Harman Kardon staat is sowieso omdat Harman Kardon een zeer irritante site heeft waar wel meer niet op staat. Verder hoort de AVR139 geloof ik bij een set en dan wordt het sowieso al lastiger zoeken. Maar het vermogen van Harman Kardon mag je toch niet zo vergelijken met welk ander merk dan ook. Harman Kardon geeft namelijk het vermogen op wat altijd gehaald wordt en niet het piekvermogen wat de andere merken op geven. Qua vermogen is Harman Kardon dan ook wel goed bezig met het niet meedoen met dat schreeuwerige.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 14-07-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Ik zat even op de site van pioneer te kijken en ik kwam de 920 tegen die 70 euro duurder is maar wel een ethernet aansluiting, 7.1 , iphone afstandsbediening app en nog wat meer aansluit mogelijkheden heeft.
Ik denk dat dit hem wordt 345 euro bij digitalstreet. eerst even als 2.0 en dan binnen een half jaar naar 5.1 en misschien nog naar 7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Jups de VSX-920 is zeker interessant ja, zeker voor het geld wat je er nu voor hoeft te betalen nu de opvolger in de vorm van de VSX-921 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraakjj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-05 13:13
Als je 't geld er voor over hebt, is de 'VSX-920' veel betere keus! En ik vind de Pioneer's in de hogere klasse veel bter dan de lagere, de 5** serie. Wie weet kan je ook naar de Onkyo NR509 kijken/luisteren, past misschien beter bij de B&W's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
@kraakjj Ik ga toch voor de Pioneer ik vind het design mooi, hij schijnt mooi geluid te hebben en hij heeft upscaling wat volgens google de 509 niet heeft. Verder vind ik het super dat ik mijn Iphone als afstandsbediening kan gebruiken waardoor ik alleen de afstandsbediening van de tv nodig heb en met de iphone de reciever en XBMC kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
TX-SR509 heeft ook HDMI - HDMI upscaling. Enige wat je wel mist bij instapreceivers is veelal converting, dus van analoog (s-video, composiet, component) naar digitaal (HDMI). In ieder geval heeft Onkyo dat pas vanaf de TX-NR57x series. Ik weet niet hoe het met Pioneer zit. Kan zo snel niets vinden over converting.

Denk overigens dat de Onkyo wel wat makkelijker zijn vermogen kan leveren. De VSX-920 heeft maar een maximaal opgenomen vermogen van 245 Watt en de Onkyo 370 Watt. Als je nagaat dat er door diezelfde voeding ook alle chips worden gevoed gaat er nog zo'n 50 Watt van af. De rest is dan voor het vermogen voor de speakers, wel meerekenen dat een Klasse A/B een rendement heeft van 50 - 75%.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 14-07-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
Heb toch gekozen voor de 920, had hem al een keer gehoord in Franeker had alleen niet verwacht dat die maar 70 euro boven mijn budget was.

Net besteld bij digitalstreet, nu wacht tot ie komt en mijn ouwe Kenwood KA-54 kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De VSX-921 kan iig converten vanaf component zie ik in de manual staan, ik vermoed dat dit ook voor de VSX-920 geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Gefeliciteerd arjendj :) Cool, laat zodra je alles hebt weten hoe die bevalt :) En natuurlijk pics :D
FeaR schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:20:
TX-SR509 heeft ook HDMI - HDMI upscaling. Enige wat je wel mist bij instapreceivers is veelal converting, dus van analoog (s-video, composiet, component) naar digitaal (HDMI). In ieder geval heeft Onkyo dat pas vanaf de TX-NR57x series. Ik weet niet hoe het met Pioneer zit. Kan zo snel niets vinden over converting.

Denk overigens dat de Onkyo wel wat makkelijker zijn vermogen kan leveren. De VSX-920 heeft maar een maximaal opgenomen vermogen van 245 Watt en de Onkyo 370 Watt. Als je nagaat dat er door diezelfde voeding ook alle chips worden gevoed gaat er nog zo'n 50 Watt van af. De rest is dan voor het vermogen voor de speakers, wel meerekenen dat een Klasse A/B een rendement heeft van 50 - 75%.
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/GoT/Pioneer/Pioneer_VSX_920_power_output.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 14-07-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendj
@Priyantha Bleeker Thanks voor die afbeelding, door die afbeelding zijn mij twijfels over het vermogen weg.
Nu wachten tot ie komt, die calibratie gaat dat met de mic van de iphone of zit er een mic bijgeleverd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat zou betekenen dat de gebruiksaanwijzing niet klopt, want die spreekt over een maximaal opgenomen vermogen van 245 Watt en hier wordt gesproken over een opgenomen vermogen van 1500 Watt. Dat is echt te ziek, dat trekt een stofzuiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De waardes in de manuals zijn over het algemeen, gemiddelde waardes volgens mij.
De Onkyo SR608 trekt ook 1500watt volgens hun net als de SC-LX85(terwijl dat een Klasse-D versterker is...)
Maar het gaat voornamelijk om wat er op de speaker uitgangen gemeten wordt dát is echt interessant, en daar zie je dat de VSX-920 het helemaal niet verkeerd doet én de fabriekswaardes haalt :)
arjendj schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:11:
@Priyantha Bleeker Thanks voor die afbeelding, door die afbeelding zijn mij twijfels over het vermogen weg.
Nu wachten tot ie komt, die calibratie gaat dat met de mic van de iphone of zit er een mic bijgeleverd???
Er zit een hoge gevoeligheid microfoon bijgeleverd speciaal voor de MCACC calibratie, zie ook het Pioneer topic :) Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic

[ Voor 41% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 14-07-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Met alle respect vind ik een receiver die 1500 Watt trekt behoorlijk aan de zieke kant. Als ik dat wil zet ik wel een flinke eindversterker neer welke daarmee ook nog meer vermogen trekt. Dat er toch 7 x 105 Watt uit komt is leuk, maar met 1500 Watt powerconsumtie wordt het dan toch een stuk minder...

Volgens de (Nederlandse) specificaties is het stroomverbruik 245 W / 0.60 W (in gebruik / stand-by). Dus beiden waarden vallen een stuk hoger uit, een factor zes zelfs voor het normale stroomverbruik.

Welke site is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

FeaR schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:26:
Met alle respect vind ik een receiver die 1500 Watt trekt behoorlijk aan de zieke kant. Als ik dat wil zet ik wel een flinke eindversterker neer welke daarmee ook nog meer vermogen trekt. Dat er toch 7 x 105 Watt uit komt is leuk, maar met 1500 Watt powerconsumtie wordt het dan toch een stuk minder...

Volgens de (Nederlandse) specificaties is het stroomverbruik 245 W / 0.60 W (in gebruik / stand-by). Dus beiden waarden vallen een stuk hoger uit, een factor zes zelfs voor het normale stroomverbruik.

Welke site is dat eigenlijk?
http://hcc.techradar.com/...-920-av-receiver-18-11-10
Is de site :)

Maar ik neem aan dat die getallen de maximale waardes zijn welke behaald worden als je de apparaten vol op hun staart trapt zeg maar. Ik kan me niet voorstellen dat een mid-range receiver 1500watt constant loopt te trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:31:
[...]Maar ik neem aan dat die getallen de maximale waardes zijn welke behaald worden als je de apparaten vol op hun staart trapt zeg maar. Ik kan me niet voorstellen dat een mid-range receiver 1500watt constant loopt te trekken ;)
Had de site ondertussen al gevonden. Maar staan wel wat dingen in die echt als dag en nacht verschillen van andere sites die ook met meetgegevens komen. Zo komt er uit een test op de ene site dat de Onkyo TX-NR5008 "maar" 80 - 90 Watt per kanaal levert. Dit omdat de hogere modellen wat geknepen zijn om ze niet al te warm te laten worden. Op de andere site levert de Onkyo weer gewoon 170 Watt per kanaal.

Wel jammer dat ze bij high-end modellen als een Denon AVR-4311 niet de maximale power consumptie neerzetten. Daar staat alleen dat er iets van 130 Watt gebruikt wordt tijdens een normaal filmavondje.

En toch zit die 1500 Watt me niet lekker :P
Maar Techradar is toch Amerikaans? Dan kan daar wel eens een verschil in zitten met de Europese markt. Pioneer is niet het eerste merk wat voor verschillende continenten verschillende uitvoeringen maakt. Power consumption in de Amerikaanse manual is ook hoger dan in de Nederlandse. Dus wellicht dat het daar aan kan liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 14-07-2011 22:48 ]

Pagina: 1