asrock 870 extreme3 Dr debug code 00 , ten einde raad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408917

Topicstarter
goedenavond,

eigenlijk een heel simpele omschrijving :
Een nieuw asrock 870 extreme3 moederbord geïnstalleerd met alles er op aangesloten.
Dr debug geeft de melding 00, alles gaat draaien en licht op, maar dat is dan ook alles.
Er zijn geen piepjes etc. en geen mogelijkheid beeld te krijgen.

Nu dacht ik, laat ik alles eens losgooien en dan opstarten.
Ipv piepjes etc. deed het moederbord precies hetzelfde !
Hij geeft dus alsnog code 00 in dr debug.
Dit zou toch niet moeten gebeuren??
Mijn gok is dat het moederbord kapot is, maar misschien dat iemand anders het probleem herkent?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:22

Hupske

AFCA

8pin voor CPU aangesloten?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jazeker, maar wat ik me nou afvraag....
Als er zaken niet goed in een systeem worden geprikt, dan gaat de computer tegen je piepen...
Maar dit doet ie dus ook niet, dus vandaar mijn idee dat het haast wel aan het mobo moet liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Volgens pagina 31 van de handleiding betekent je dr. debug code: "Passes control to OS Loader (typically INT19h)". Ik weet zo niet wat je daarmee moet, dus dat betekent de hangen en opstartproblemen troubleshooter doornemen.

Wat bedoel je trouwens met alles losgooien? Heb je het aleens geprobeerd met je moederbord uit de kast op een stuk karton of niet-geleidend materiaal (houten/plastic tafel bijvoorbeeld) met alleen de voeding, processor en 1 bankje geheugen? En vandaar langzaam opbouwen tot je het euvel gevonden hebt! :)

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik zag het ook in de handleiding staan, en met die code/opmerking gaan googlen.
Dit zou dus moeten betekenen dat het mobo zegt, ok alles werkt, nu gaan we het OS proberen op te starten, dus ga je gang hdd / cd / dvd /etc !
Maar zelfs zonder geheugenbank erin, zonder processor etc start ie zichzelf op en geeft code 00.
Als ik dan 1 voor 1 ga inprikken dan veranderd er niets, het probleem zou dus al moeten zijn op t moment dat alleen het mobo stroom heeft e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden :
Het moederbord bleek dus defect te zijn.
Erg slordig van de winkel, aangezien de doos dus al een keer open was geweest,
waarschijnlijk al een retourtje van een ander....

Enige aanbieding die er kwam was laten repareren bij de fabrikant, anders een vervanging, ging 3-4 weken duren. Dat gaat dus een slechte beoordeling schrijven worden op de site hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dat is toch een gevalletje DOA, waardoor je recht hebt op een nieuw en ongebruikt exemplaar in ongeopende/gesealde verpakking. Of was het product wat je besteld had B-stock?

Ook raar, 3-4 weken wachten op een nieuw product... voortaan maar een andere leverancier uitzoeken.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 03:31
Anoniem: 408917 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:11:
Voor de geïnteresseerden :
Het moederbord bleek dus defect te zijn.
Erg slordig van de winkel, aangezien de doos dus al een keer open was geweest,
waarschijnlijk al een retourtje van een ander....

Enige aanbieding die er kwam was laten repareren bij de fabrikant, anders een vervanging, ging 3-4 weken duren. Dat gaat dus een slechte beoordeling schrijven worden op de site hier :)
Welke winkel was het?
Pagina: 1