1 usb printer, 2 computers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 16:35
Hej allemaal, ik zit dus met dit probleem.

Ik heb een nieuwe kast gemaakt, en daar wil ik de printer(usb, geen netwerk kaart) inzetten, maar de enige aansluiting die daar is is een rj45 kabel, nu wil ik hierop 2 computers aansluiten die verbonden zijn met het zelfde netwerk als de rj45 kabel in de kast.

zou ik dit kunnen doen met dit apparaatje?

Sharkoon USB LAN Port 100

De printer aansluiten aan een computer (via usb) en sharen met de andere kan niet, om 2 redenen

Afstand printer tot computer is te lang, dus het signaal zou niet overkomen.
Ee ene computer moet kunnen printen zonder dat de andere aan staat.

Ik heb al gegoogled, maar daarvan ben ik niet zeker of dat apparaatje werkt.

Als het niet kan met dat apparaatje, wat zou dan een andere oplossing zijn? (aansluiten op de router kan ook niet, die heeft geen usb poort en staat te ver weg van de kast)

[ Voor 4% gewijzigd door Bas_Pierik op 14-07-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

Illusion

(the art of)

Je kan dat het beste oplossen met een USB printerserver. Er zijn er genoeg te vinden in de pricewatch. Met zo'n printserver wordt je printer gewoon een netwerkprinter waar je naartoe kan printen. Let wel even op of je printer compatible is met de server, zeker multifunctionele printers kunnen daar lastig in zijn.

Het apparaatje wat jij voorstelt is wat primitiever. Elke keer dat je wilt printen moet je eerst een virtuele USB-poort koppelen aan je computer. Het werkt (waarschijnlijk) wel, maar is veel onhandiger dan een echte printerserver.

[ Voor 52% gewijzigd door Illusion op 14-07-2011 17:55 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

USB printserver is idd wat je zoekt :) Hoeft niet eens zo heel duur te zijn.

Maar definieer een "te grote afstand"? Want een USB kabel kan best een flinke lengte hebben. 5 meter is max per kabel, maar met wat powered hubs is dat ook op te lossen. Maar een printserver is denk ik wel makkelijker en goedkoper :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 12:36
als je echt geen printsever wil moet je een usb over lan apperaat kopen je prikt je usb in een klein kastje dan prik je er aan de achter kant een UTP kabel in en die prik je in een ander kastje dan komt daar usb uit die stop je in een soort usb switch en dan kan je via usb het op 2 pc' aansluiten

(ik kan het je niet aanraden want je krijgt wel een kabel rootzooi)