2 verschillende GPUs voor dual monitors

Pagina: 1
Acties:

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 23:10
Ik las net de volgende comment:
Ik heb jarenlang met een Radeon 9250 en een Geforce Ti4200 gewerkt voor een dualmonitor setup, en dat gaf nooit driverproblemen
En vroeg dan om meer uitleg, maar werd vrij agressief weggemod...

Ik heb even gezocht naar een topic hierovver maar vind niks. Mijn vraag is de volgende:
Ik gebruik een 22 en een oude 15 inch monitor in dual-setup, waarin de kleine monitor een 'uitgebreid bureaublad' is zoals windows het zo mooi noemt, waarop mn IM staat en wat Windows gadgets. Als ik game is dit dus enkel op de 22"monitor, op de kleine blijven gewoon mn IM en de gadgets zichtbaar staan.

Beide monitoren heb ik aangesloten op mn GPU, een HD6850.

Nu, als het mogelijk is de twee monitoren op dezelfde manier te gebruiken (als 1 bureaublad, maar als verschillende schermen in fullscreen, zie ik daar wel nut in: is het dan neit zo dat mn HD6850 zich dan quasi volledig aan het spel kan weiden terwijl de andere GPU het kleine scherm op zich neemt? Er gebeurt niks fancy, maar het is toch een beetje load dat mn HD6850 kwijt is.

Ik heb hiervoor 2 scenario's: enerzijds heeft mn moederbord een IGP: de HD3300 met 128MB sideport memory. Anderszijds heb ik nog een extra PCIe slot en een oude GeForce 7600.

Mijn vraag is dus: kan ik hiermee een setup maken waarbij ik dus op twee schermen 1 bureaublad (dus geen eyefinity oid) heb, en voor elk scherm een aparte GPU gebruik?
En als dit werkt, beperkt dit mijn DX11 mogelijkheden niet, gezien de andere GPU geen DX11 ondersteund?

Alvast bedankt, ik vind er namelijk niks over, hetzij een paar obscure topics op voor mij onbekende fora die heel oud zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door kiang op 14-07-2011 15:34 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Ja, dat is mogelijk (mits je geen vista gebruikt: die wil nog weleens moeilijk doen met verschillend videokaarten).

Maar waarom zou je dat zo willen als het nu ook al werkt?
Je hebt het over verlichting van de load op je videokaart tijdens het gamen. Maar die load is te verwaarlozen. De kans is groot dat dat hoogstens 1 frame scheelt. Volgens mij is dat de moeite niet waard.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• kiang
bedankt voor de feedback, als het erg weinig uitmaakt doe ik het idd niet (de extra stroom en moeite zij het dan niet waard).

Nog mensen die hier ervaring mee hebben?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik werk al tijden met een multimonitor setup over 2 kaarten (het was ook mijn comment die je quote).

Toen ik een AMD 760 MPX setup had werkte ik met 2 kaarten, om de simpele reden dat ik 2 digitale monitoren had, en dual DVI kaarten destijds vrij zeldzaam waren (en als je er eentje had moest je maar hopen dat het ding werkte op een 760MPX). Dus had ik een GF Ti 4200 als hoofdkaart in 't AGPpro slot, en een Radeon 9250 in een van de 64b PCI sloten zitten. Drivertechnisch heeft dat nooit gezeur gegeven.

Daarna een lange tijd gewoon Dual DVI kunnen draaien, dus met een enkele kaart, en sinds een jaar of 2heb ik weer een 2e kaart erbij, omdat ik een low profile 4350je heb voor de aansturing van een analoge 10" monitor die in m'n 5.25"bays zit. Deze werkt naast een Radeon 6870 Hawk en dat geeft nu geen gezeik, omdat het 2 ATIkaarten zijn. Ik draai Vista, dus een Nvidia ernaast zetten gaat niet zo heel makkelijk, maar onder 7 werkt dat weer prima.

In jouw geval zie ik alleen niet in waarom je het zou willen, als je 1 kaart hebt met genoeg aansluitingen.

• kiang
Zoals ik al zei zou ik het doen voor performancewinst ingame, ikd acht dat een aparte monitor toch wel wat load met zich zou meebrengen (geen GPU killer natuurlijk, maar miss wel 5-10%?) maar als dat niet zo is, dan laat ik de zaken wel hoe ze zijn :)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
kiang schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:56:
Zoals ik al zei zou ik het doen voor performancewinst ingame, ikd acht dat een aparte monitor toch wel wat load met zich zou meebrengen (geen GPU killer natuurlijk, maar miss wel 5-10%?) maar als dat niet zo is, dan laat ik de zaken wel hoe ze zijn :)
een 2d omgeving zal nauwelijks wat vragen van je GPU. Wel zal het wel wat geheugen nodig moeten hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit veel invloed heeft op de prestatie's.
Als je dit echter zeker wilt weten dan zit er maar 1 ding op: testen!

Aankomende week blijft het prutweer. Mooi excuus om eens het eea te testen?! ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1