Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2k8 r2] Software crasht constant

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 17:33
Hallo Tweakers,

Ik ben momenteel aan het werk op mijn stage / vakantiebaantje en zit met het volgende probleem:
Wij hebben een werkomgeving wat draait op W2k8 r2, met meerdere virtuele servers. Waarvan 4 de productieomgeving zijn. Sinds twee dagen geleden crasht Office 2007 en andere software constant door verschillende .dll bestanden. Denk hierbij aan dtsh.dll, ntdll.dll, fundisk.dll, LINKINFO.dll.

Ik ben hier nu mee bezig en wat ik uit google search krijg, is dat ik de office pakketten en de software opnieuw moet installeren, wat eigenlijk geen optie voor ons is in verband met werkende mensen.

Als ik op google zoek, dan krijg ik verschillende sites waar ze downloads van .dll bestanden aanbieden, maar wat ik eigenlijk standaard al niet vertrouw.

Hier is een foutmelding als voorbeeld. Wat ik heb begrepen is dat als de foutcode 0xc0000005 wordt weergeven, dan wordt er iets op de verkeerde manier verwerkt.
Faulting application name: WINWORD.EXE, version: 12.0.6541.5000, time stamp: 0x4c38f4a9
Faulting module name: LINKINFO.dll, version: 6.1.7600.16385, time stamp: 0x4a5bda0c
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00001d12
Faulting process id: 0x28e4
Faulting application start time: 0x01cc4207b6f4dc2e
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE
Faulting module path: C:\Windows\system32\LINKINFO.dll
Report Id: f59b9cd6-adfa-11e0-8554-00155d01cd5a
Alle tips zijn welkom!

*ps, sorry als het het verkeerde forum is, het zit tussen office, algemene software en Windows servers in :$

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zijn het RDS servers? Indien ja, zet dan heel snel DEP eens uit.

Outlook crashes on Windows Server 2008 R2 Terminal Server when DEP is enabled

Het artikel heeft het overigens enkel over Outlook, maar ik heb praktisch alle software wel zien crashen op 2008R2 RDS servers met DEP enabled. Zet DEP dus maar systemwide uit.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ItMeAedri
Het staat inderdaad aan. Maar dan vraag ik mij gelijk af, hoe kan dit ervoor zorgen dat programma's crashen? Doordat een code wordt gedraaid wat niet veilig lijkt?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zhalix schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:10:
Het staat inderdaad aan. Maar dan vraag ik mij gelijk af, hoe kan dit ervoor zorgen dat programma's crashen? Doordat een code wordt gedraaid wat niet veilig lijkt?
Geen idee, DEP blokkeert het draaien van code uit geheugenlokatie die als "non-executable" gemarkeerd zijn. Dus of de applicaties doen stoute dingen, of DEP blokkeert onterecht geheugenlokaties.

Overigens geld deze bug enkel voor Windows 2008R2 en niet voor de reguliere versie van Windows 2008. Ik vermoed dan een issue met de DEP implementatie van Windows 2008R2 :)

Gaat het hier inderdaad om RDS servers?

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 14-07-2011 20:10 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ItMeAedri
Een wat late reactie, maar ja, het zijn RDS servers.

Wat ik vanochtend snel uit de logs kon vissen is dat er nog steeds applicaties zijn die crashen. (Word, Projects, enzovoorts.)

Wat ik ergens heb gelezen, is dat de hele implementatie van Microsoft Office 2007 in combinatie met Windows 2008R2 al bugs bevat.