Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wixed
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Hai, eerste keer dat ik iets post op het forum van tweakers, als ik in het verkeerde forum zit, vertel het mij dan xD Dan verwijder ik de topic fso ^^

Nu mijn vraag is, ik wil een nieuwe gsm kopen, eerst wilde ik de Galaxy S 2 maar is iets te duur en ben dus naar iets lager budget gegaan. Ik ben nu aan het twijfelen tussen de Galaxy S Plus en de HTC Desire HD. Welke raden jullie aan? Ik kan echt niet kiezen. Of is er een andere gsm in dezelfde prijsklasse die beter zou zijn, mag je ook altijd melden. :)

Tnx alvast ^^

Greetz ;)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou gaan voor de Desire HD. Waarom ga je niet even naar een telefoonwinkel om ze even vast te houden en te testen? Het is allemaal vrij persoonlijk namelijk.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Wixed
nja, ik woon namelijk in Belgie en de winkels hier in de buurt laten dat niet toe dat je ze mag testen. Je hebt wel de dummiemodelletjes, maar dat is toch nog niet alles. Je ziet het scherm ook niet enzo. :s

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
even los van hoe ze eruit zien (ik vind de SGS2 Plus mooier) heeft de samsung een 500mhz snellere processor en een 1650 mAh batterij tegenover 1230 in de DHD (die met het 0,3" grotere scherm ook meer batterij eist).

Ik had zelf vorig jaar de keuze tussen een Desire en een Galaxy en ik ben toen voor de desire gegaan omdat die fijner in de hand lag. Toch even naar de winkel is denk ik het slimst. Hierbij is het ook van belang dat je standaard Touchwiz hebt op de samsung en Sense op de DHD.

[ Voor 10% gewijzigd door StarC op 14-07-2011 14:12 ]

• Wixed
En wat betreft het scherm? Galaxy heeft AMOLED and DHD heeft Super LCD. Is hier een groot verschil tussen?

Verwijderd

Volgens mij zie je het verschil in scherm alleen als je naast elkaar legt. In gewoon gebruik zijn het allebei goede schermen. Ik heb de DhD, bevalt goed. Hij is wat zwaarder dan de Galaxy en dat vindt ik wel lekker. Verder zijn ze aardig gelijkwaardig dus je zal denk ik toch echt zelf een keuze moeten maken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet de bedoeling dat wij voor jou een telefoon uit gaan zoeken. Dat je die twee modellen op je lijstje hebt staan is prima, maar we verwachten op GoT dat je aangeeft wat je eisen zijn, waarom je die twee modellen hebt gekozen, en om welke reden je nog twijfelt. Vul je topicstart daarom aub aan :)

Verder is het verschil tussen die twee schermtypes gewoon op te zoeken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 14-07-2011 19:45 ]

• Wixed
Ok ja je hebt volledig gelijk. Ik had iets duidelijker moeten zijn ^^
Wat is belangrijk voor mij mooi scherm maar toch een stevige gsm die goed moet zijn voor browsen en apps draaien. Gewicht maakt voor mij niet zoveel uit. Maar hetgene wat mij weerhoud de HD te kopen (mijn voorkeur op de moment) is het feit dat hij geen Gorilla glass heeft zoals de Galaxy S Plus. Zou het scherm van HTC goed tegen krassen enzo kunnen? En HTC heeft meestal niet de snelste gsm's. (ik heb altijd een htc met WM 6.5 gehad met slechte ervaringen) Nu weet ik niet, is HTC wat betreft snelheid er goed op vooruit gegaan? Of nog steeds een veel te zwaar besturingssysteem met een te zware Sense UI ?

Verwijderd

Wixed schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:58:
nja, ik woon namelijk in Belgie en de winkels hier in de buurt laten dat niet toe dat je ze mag testen. Je hebt wel de dummiemodelletjes, maar dat is toch nog niet alles. Je ziet het scherm ook niet enzo. :s
In de Mobistarcenters kan je wel gewoon testen ;)

• Wixed
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:59:
[...]

In de Mobistarcenters kan je wel gewoon testen ;)
Serieus? Nou dat moet ik even nagaan. Ik weet dat je in de Phone House kan testen, maar daar verkopen ze geen Desire HD dus ik ben nog altijd f*cked. Ik zal is mobistar checken. ^^

• RoD
  • Niet online

RoD

Wixed schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:58:
Ok ja je hebt volledig gelijk. Ik had iets duidelijker moeten zijn ^^
Wat is belangrijk voor mij mooi scherm maar toch een stevige gsm die goed moet zijn voor browsen en apps draaien. Gewicht maakt voor mij niet zoveel uit. Maar hetgene wat mij weerhoud de HD te kopen (mijn voorkeur op de moment) is het feit dat hij geen Gorilla glass heeft zoals de Galaxy S Plus. Zou het scherm van HTC goed tegen krassen enzo kunnen? En HTC heeft meestal niet de snelste gsm's. (ik heb altijd een htc met WM 6.5 gehad met slechte ervaringen) Nu weet ik niet, is HTC wat betreft snelheid er goed op vooruit gegaan? Of nog steeds een veel te zwaar besturingssysteem met een te zware Sense UI ?
Het lijkt me zaak dat je eerst even wat reviews door gaat nemen, want dit soort dingen zijn vrij gemakkelijk op te zoeken. In reviews worden dit soort dingen gewoon besproken, met name de snelheid van een toestel. Als je daarna nog vragen hebt kun je ze natuurlijk hier stellen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil in ieder geval kwijt dat ik die Amoled schermen echt enorm lelijk vind, de kleuren zijn echt walgelijk en ik wordt daar echt niet vrolijk van.

Ook moet je absoluut geen vergelijking maken met Windows Mobile toestellen. Dat was een walgelijk OS en HTC was een van de weinigen die er uberhaupt wat mee kon. De snelheidsproblemen lagen absoluut niet aan HTC, dat was echt het onderliggende OS. Een Samsung met Windows Mobile was ook gewoon crappy. Dat komt uit een ver verleden toen er nog geen echt goede alternatieven waren. De moderne HTC's zijn stuk voor stuk goede telefoons te noemen.
Ik heb zelf de Desire HD, ben nog nooit ontevreden geweest over de snelheid.

Voor het scherm zou ik sowieso een screenprotector aanraden, ongeacht welk scherm er onder zit. Krassen op je scherm kunnen altijd en zijn nooit leuk.

En ga eens reviews lezen en de betreffende topics doornemen, staat meer dan genoeg ervaringen in.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 14-07-2011 20:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Wixed
RoD schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:02:
[...]

Het lijkt me zaak dat je eerst even wat reviews door gaat nemen, want dit soort dingen zijn vrij gemakkelijk op te zoeken. In reviews worden dit soort dingen gewoon besproken, met name de snelheid van een toestel. Als je daarna nog vragen hebt kun je ze natuurlijk hier stellen.
Okies zal ik doen ;)
Komt de Android 2.3 naar alle HTC Desire Toestellen? --> nieuws: Gingerbread-update HTC Desire zal eind juli verschijnen
En zou de snelheid hier opmerkelijk onder ten koste vallen?

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:05
Misschien handig om jou budget eens te vermelden? Je vroeg namelijk ook nog om andere alternatieven.

• Wixed
Jo... schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:06:
Misschien handig om jou budget eens te vermelden? Je vroeg namelijk ook nog om andere alternatieven.
Rond de €400 ^^

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wixed schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:06:
En zou de snelheid hier opmerkelijk onder ten koste vallen?
Ga echt je er eens in verdiepen, je komt hier met zulke onjuiste informatie aan soms. Dat is op zich niet erg, maar kan wel voor een verkeerde beslissing zorgen. Android 2.3 is een nieuwe versie, heeft niet echt een performance impact maar gewoon een aantal fixes en features. Niks echt bijzonders om eerlijk te zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Jo...
Oké, dan is de SGS II in NL halen ook geen optie. (Zijn ze wat goedkoper)

Overigens zou ik voor de SGS + kiezen, snellere processor, betere batterij, zuiniger scherm, zwartwaarden van AMOLED, ...
En ik las dat je wou gaan browsen, bij de SGS II heeft Samsung de browser echt geweldig gemaakt (Vind ik, maar is ook sneller gebleken dan die van de HTC Sensation bv.). Super snel, vloeiend, ... al weet ik natuurlijk niet of dat ook het geval is bij de SGS +.

[ Voor 28% gewijzigd door Jo... op 14-07-2011 20:11 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jo... schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:09:
[...]

Oké, dan is de SGS II in NL halen ook geen optie. (Zijn ze wat goedkoper)

Overigens zou ik voor de SGS + kiezen, snellere processor, betere batterij, zuiniger scherm, zwartwaarden van AMOLED, ...
Zuiniger scherm kan kloppen, maar hangt enorm af wat er op het beeld zit. Bij enorm veel witte schermen is Amoled juist onzuiniger. En hoe interessant zijn zwart waardes als de kleuren er fucked up uit zien? Amoled moet je echt bekijken en vergelijken voordat je een beslissing neemt, dat is wel een belangrijk punt.
Voor 400 euro heb je ook de HTC Incredible S, ook het overwegen waard.

• Wixed
Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:09:
[...]

Ga echt je er eens in verdiepen, je komt hier met zulke onjuiste informatie aan soms. Dat is op zich niet erg, maar kan wel voor een verkeerde beslissing zorgen. Android 2.3 is een nieuwe versie, heeft niet echt een performance impact maar gewoon een aantal fixes en features. Niks echt bijzonders om eerlijk te zijn.
Nja, omdat ik nooit echt veel ervaring met Android heb gehad ^^ Zit nog altijd met een HTC Touch Diamond II draaiend op WM 6.5! Echt een hel! |:( Erger nog

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:11:
En hoe interessant zijn zwart waardes als de kleuren er fucked up uit zien?
Dit valt echt wel mee. Dat jij het niet mooi vindt, ok, maar amoled is niet voor niets zo populair. Wat mij betreft is amoled een stuk mooier dan slcd.

• Wixed
Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:11:
[...]

Zuiniger scherm kan kloppen, maar hangt enorm af wat er op het beeld zit. Bij enorm veel witte schermen is Amoled juist onzuiniger. En hoe interessant zijn zwart waardes als de kleuren er fucked up uit zien? Amoled moet je echt bekijken en vergelijken voordat je een beslissing neemt, dat is wel een belangrijk punt.
Voor 400 euro heb je ook de HTC Incredible S, ook het overwegen waard.
Incredible S spreekt me niet echt aan omdat hij ietsjes duurder is en een kleiner scherm heeft. Dus alleen maar minder voor meer. Vind ik wel jammer.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wixed schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:12:
[...]

Nja, omdat ik nooit echt veel ervaring met Android heb gehad ^^ Zit nog altijd met een HTC Touch Diamond II draaiend op WM 6.5! Echt een hel! |:( Erger nog
Daarom moet je je er ook echt in gaan verdiepen. Die HTC toestellen zijn opzich prima, er draait alleen een OS op dat vele jaren oud is, dat is gewoon het grote problemen. Een HTC met Android is prima spul hoor.
RoD schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:12:
Dit valt echt wel mee. Dat jij het niet mooi vindt, ok, maar amoled is niet voor niets zo populair. Wat mij betreft is amoled een stuk mooier dan slcd.
Daarom zeg ik ook dat je het moet bekijken, de een vind het wel mooi en de ander niet. Amoled is populair maar de vraag is of dat puur door het schreeuwen van Samsung komt of omdat het echt zoveel beter is. Kijk zelf om te oordelen. Je moet niet zo selectief quoten he ;)
Wixed schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:13:
Incredible S spreekt me niet echt aan omdat hij ietsjes duurder is en een kleiner scherm heeft. Dus alleen maar minder voor meer. Vind ik wel jammer.
Wel een sterkere accu. Formaat zit idd wel een groot verschil in, heb ze beiden naast elkaar gezien en die 0,3" maakt echt wel een verschil. Zeker met browsen vind ik het grotere scherm erg fijn. Daarnaast moet je niet kijken hoe snel een browser een pagina laad, dat is niet echt relevant. Je moet kijken hoe fijn het bedienen van websites is en hoe fijn het zoomen is. Pagina's laden doe je eigenlijk amper en de beperkende factor is vaak je verbinding, grootste deel van de tijd zit je toch te lezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 14-07-2011 20:16 ]

• Jo...
RoD schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:12:
[...]

Wat mij betreft ook hoor. Al vond ik de eerste versies van AMOLED minder. Heb nog een Desire gehad, en moet zeggen dat Super AMOLED + een hele verbetering is, dankzij de RGB Layout. AMOLED schermen zien er vaak nogal onscherp uit door dat Pentile Matrix ding.

YouTube kan ook handig zijn in jou situatie, zijn tal van reviews op te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Jo... op 14-07-2011 20:14 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Jo... schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:14:
[...]

Wat mij betreft ook hoor. Al vond ik de eerste versies van AMOLED minder. Heb nog een Desire gehad, en moet zeggen dat Super AMOLED + een hele verbetering is, dankzij de RGB Layout. AMOLED schermen zien er vaak nogal onscherp uit door dat Pentile Matrix ding.
Ik heb hier een Desire en een Optimus 2X liggen, en het valt me elke keer weer op hoeveel mooier het amoled-scherm van de Desire is. Dat het iets onscherper is neem ik voor lief :)

• Wixed
RoD schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:14:
[...]

Ik heb hier een Desire en een Optimus 2X liggen, en het valt me elke keer weer op hoeveel mooier het amoled-scherm van de Desire is. Dat het iets onscherper is neem ik voor lief :)
Sinds wanneer heeft de Desire een AMOLED scherm? Ik dacht dat enkel Samsung dat in zijn toestellen had 0.o

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wixed schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:16:
Sinds wanneer heeft de Desire een AMOLED scherm? Ik dacht dat enkel Samsung dat in zijn toestellen had 0.o
Desire heeft zowel een Amoled als een SLCD versie gehad. De gewone Desire dan he.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 14-07-2011 20:16 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ :Y

Ik heb dus de amoled-versie.

• Wixed
Woot didn't know ^^

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07
Samsung heeft Super Amoled.

The devil is in the details.

• Jo...
Maar geen Super AMOLED Plus, wat wil zeggen dat het nog steeds een Pentile Matrix layout heeft.
Alsnog vind ik het persoonlijk mooier dan SLCD. Al zou jij het zelf in't echt moeten zien, om te weten wat jijzelf het mooist vindt. Scherm is namelijk volgens mij toch wel het belangrijkste onderdeel van een smartphone, je kijkt er constant naar.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En als je dan gaat vergelijken, kijk ook naar de verschillende helderheden, je zal niet vaak de helderheid op max hebben maar dat is in winkels wel altijd zo ingesteld.

• Wixed
Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:24:
En als je dan gaat vergelijken, kijk ook naar de verschillende helderheden, je zal niet vaak de helderheid op max hebben maar dat is in winkels wel altijd zo ingesteld.
Eerst nog op zoek gaan naar een winkel hier die beiden gsm's aanbied en de mogelijkheid geeft om te vergelijken ^^

Verwijderd

Wixed schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:02:
[...]

Serieus? Nou dat moet ik even nagaan. Ik weet dat je in de Phone House kan testen, maar daar verkopen ze geen Desire HD dus ik ben nog altijd f*cked. Ik zal is mobistar checken. ^^
Ik weet niet als ze hem hebben in de Mobistar-centers, maar je kan altijd eens een kijkje nemen. Ben je ook al eens gaan kijken in de Mediamarkt oid? Daar kan je vaak ook gsm's testen (wel niet alle gsm's, sommige gsm's staan niet aan of zijn inderdaad dummy-phones)

• Wixed
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:31:
[...]

Ik weet niet als ze hem hebben in de Mobistar-centers, maar je kan altijd eens een kijkje nemen. Ben je ook al eens gaan kijken in de Mediamarkt oid? Daar kan je vaak ook gsm's testen (wel niet alle gsm's, sommige gsm's staan niet aan of zijn inderdaad dummy-phones)
Ik heb geen mediamarkt in de buurt :s

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je niet naar de beschaafde wereld in het noorden rijden om daar eens te testen? ;)

• Wixed
Tsurany schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:45:
Kan je niet naar de beschaafde wereld in het noorden rijden om daar eens te testen? ;)
Whahaha das een goeie >.< ik heb een fiets 8)7

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zou ik maar vast gaan beginnen ;) Of koop gewoon de DHD en wordt net zo cool als ik 8)

Nee maar even serieus, beiden zijn het goede toestellen, de DHD wat beter dan de ander, maar welke voor jou het meest geschikt is moet je toch echt zelf ervaren denk ik.

Verwijderd

Ik zou een iPhone nemen (tweedehands) :P

• Wixed
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:46:
Ik zou een iPhone nemen (tweedehands) :P
Beuh no way, geen iPhone :S

Verwijderd

Lijkt me best een aardig alternatief. Een iPhone4 heeft een goed display met mooie resolutie en is snel. Waarom sowieso geen iPhone?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

De DHD draait waarschijnlijk soepeler dan de SGS plus, en hij voelt meer solide aan. Een paar vrienden van me hebben een DHD en ik had een normale SGS, nu een HTC Incredible S. Sense bevalt me een stuk beter dan Touchwiz van Samsung. Ik zou de DHD kiezen maar zoals al gezegd kan je beter zelf even kijken.

E: Van de SGS plus weet ik niet of die wél lekker draait in tegenstelling tot de SGS1, maar de DHD draait in ieder geval heel lekker, hij is steviger dan de SGS Plus, het scherm is niet erg krasgevoelig, en hij heeft HTC Sense, een groot pluspunt wat mij betreft. Minpunten zijn dat hij zwaar en groot is, en de batterij klein.

[ Voor 35% gewijzigd door Thomas op 15-07-2011 16:57 ]

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:29:
Lijkt me best een aardig alternatief. Een iPhone4 heeft een goed display met mooie resolutie en is snel. Waarom sowieso geen iPhone?
Jezus in welk forum zitten we hier. Een iPhone voor €400,- :s
--> Alle opties die in de aanmerking komen <--
Desire S is niets, Xperia Arc? Nieuwe toestellen... onder de €400,-

[ Voor 27% gewijzigd door pathfinder2k op 15-07-2011 17:03 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thomasthomas schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:54:
De DHD draait waarschijnlijk soepeler dan de SGS plus, en hij voelt meer solide aan. Een paar vrienden van me hebben een DHD en ik had een normale SGS, nu een HTC Incredible S. Sense bevalt me een stuk beter dan Touchwiz van Samsung. Ik zou de DHD kiezen maar zoals al gezegd kan je beter zelf even kijken.

E: Van de SGS plus weet ik niet of die wél lekker draait in tegenstelling tot de SGS1, maar de DHD draait in ieder geval heel lekker, hij is steviger dan de SGS Plus, het scherm is niet erg krasgevoelig, en hij heeft HTC Sense, een groot pluspunt wat mij betreft. Minpunten zijn dat hij zwaar en groot is, en de batterij klein.
Belangrijk in ook de vraag in hoeverre de TS bereid is een custom rom te gebruiken of een andere launcher te gebruiken. Ik vind zelf Sense maar zozo en heb dan ook een totaal andere rom en totaal andere launcher op mijn DHD draaien. De hardware van HTC vind ik prima, de software is beter dan die van andere fabrikanten maar voor mij geen argument om een DHD te nemen.

• Wixed
Nja, ik ben wel bereid om costum roms te gebruiken. Ik denk dat ik de DHD ga nemen, ik vind de Sense heel mooi ogen, het aluminium design en het grote scherm is zo mooi tegenover de SGS Plus die plastic aanvoelt. Daarbij denk ik dat je de processor van DHD wel kan overklokken tot 1.4 zodat hij uiteindelijk wel gelijk is, jammer van de lage batterij maar voor die prijs kan je ook niet alles hebben. Maar hij heeft wel veel RAM wat toch ook belangrijk is. xD

Wat betreft de iPhone, ik ben nooit een apple fanaat geweest, scherm is te klein naar mijn zin, de belangrijkste apps vind je ook op Android, vind het design niet mooi, camera is lame, etc... Ik vind iPhone maar een loze hype, maar ieder zijn smaak.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik heb een gewone SGS, altijd zeer tevreden over geweest en het Super AMOLED scherm vind ik veel mooier als bijvoorbeeld een SLCD scherm. De SGS krijgt ook nog altijd nieuwe updates dus met support zit het tegenwoordig ook wel goed. Ik heb slechte ervaring met HTC dus voor mij zou de keuze tussen deze twee toestellen makkelijk zijn: SGS Plus

Toch is het denk ik beter nog heel even door te sparen voor de SGS2, dan heb je qua hardware de beste telefoon en qua software zit het met Android ook wel goed ^^

p.s. ik weet niet of de opslagruimte jou wat uitmaakt, maar 1,5gb is wel erg weinig in de DHD.

[ Voor 8% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 15-07-2011 19:03 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat betreft Android 2.3.3, voor de Desire HD is die al een paar maanden uit. Enkel voor de gewone Desire moet deze nog uitkomen. Voor de rest denk ik dat de Desire HD een goede keuze is al blijft het persoonlijk. Ik heb zelf een tijdje terug naar zowel de Galaxy S als de Desire HD gekeken. Toen ik ze in het echt gezien had was de keuze voor mij niet moeilijk meer omdat de Samsung helemaal van plastic is terwijl de de Desire HD van aluminium is. Vond de originele Galaxy S echt aanvoelen als een dummy telefoon.

@Hierboven: 1,5 GB is meer dan genoeg aangezien het puur voor apps is, er kan ook nog een SD kaart in voor muziek, foto's, navigatiekaarten etc.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 15-07-2011 19:07 ]

• Wixed
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:58:
Ik heb een gewone SGS, altijd zeer tevreden over geweest en het Super AMOLED scherm vind ik veel mooier als bijvoorbeeld een SLCD scherm. De SGS krijgt ook nog altijd nieuwe updates dus met support zit het tegenwoordig ook wel goed. Ik heb slechte ervaring met HTC dus voor mij zou de keuze tussen deze twee toestellen makkelijk zijn: SGS Plus

Toch is het denk ik beter nog heel even door te sparen voor de SGS2, dan heb je qua hardware de beste telefoon en qua software zit het met Android ook wel goed ^^

p.s. ik weet niet of de opslagruimte jou wat uitmaakt, maar 1,5gb is wel erg weinig in de DHD.
Ja echt dwaas, ik heb de geldjes voor een SGSII maar mijn pa verbied mij zoveel uit te geven aan een gsm >.> echt dwaas, hij is gewoon een beetje jaloers xD

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je willen overclocken naar 1.4ghz? Ja het kan vast, maar ik kan er geen enkele reden voor bedenken.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Omdat je de lader twee keer per dag wil testen misschien :+

• Wixed
ik222 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:53:
Omdat je de lader twee keer per dag wil testen misschien :+
Strak plan, maar nee, het is maar bij wijze van mogelijkheid, daarom ga ik het niet doen, maar stel dat je echt niet wil onderdoen aan de SGS Plus kan je je altijd met dit soort zaken bezighouden. ^^

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Je zou btw ook nog naar andere toestellen kunnen kijken. De HTC Desire S, Incredible S (heb zelf de Incredible S en die heeft wel een zeer goede accu), Xperia Arc... Allemaal goede, mooie telefoons.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

In het heel kort:

Office productiviteit, zitten de HD, Desire S, Incredible S, (en Desire Z) allemaal boven gemiddeld goed voor een aardigere prijs.

Samsung heeft simpelweg door het filesystem en type geheugen een nadeel hierin. Echter is het toestel grafisch wat beter uitgerust. De "oude" Galaxy S versus de plus is in een groot aantal applicaties niet te merken, maar de software is wel iet keuriger. Ik om die reden de normale S niet aan over de plus, maar als je toch vanaf dag één (zoals ik) aan custom roms gaat, kan je net zo goed een tweedehandse Galaxy S halen.

Een ander voordeel (/ nadeel) is dat je bij HTC de SenseUI schil krijgt. En dat die op de Desire S en Incredible S momenteel simpelweg het beste werkt, maar beide toestellen nog wachten op een update die wat kleine bugs zal ondervangen en de toestellen naar 2.3.3 gaat zetten. Custom roms zijn er zat voor deze toestellen, maar toch nog altijd minder dan voor de kwa geheugen minder capabele eerste Desire. Het wachten is vooral op HTC tot ze voor het eerst definitieve drivers voor android 2.3.x afronden. Nadeel is wel dat je op al deze HTC toestellen de "partitie tabel" zal moeten unlocken als je echt alles naar je had wilt gaan zetten. De DHD in dat opzicht een gemakkelijker toestel waar je minder werk aan zult hebben als je zaken echt anders wilt gaan organiseren.

De opties zijn er voor beide voldoende kwa software, kijk dus vooral naar welk scherm / model je beter bevalt en houd in gedachten dat het filesystem en de CPU van de Desire sneller is en de grafische chipset bij Samsung. En dat beide ondanks de uitblinkers inmiddels totaal niet meer bij de top horen in deze gebieden.

Verwijderd

pathfinder2k schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:02:
[...]

Jezus in welk forum zitten we hier. Een iPhone voor €400,- :s
--> Alle opties die in de aanmerking komen <--
Desire S is niets, Xperia Arc? Nieuwe toestellen... onder de €400,-
TS vraag toch om alternatieven |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 08:20 ]

• Wixed
Ok bedankt allemaal, jullie hebben me zeer goed geholpen ^^ Ik denk dat ik voor de HTC Desire HD ga gaan ;)

• kevinovs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 17:55
SGS met MIUI rom er op!

Trust me, die rom heeft mijn SGS nieuw leven ingeblazen terwijl ik een week geleden twijfelde om hem te verkopen..

Verwijderd

sgsII. Scoor een nieuwe op marktplaats voor €350 en klaar is kees

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
laat maar, is de Incredible S geworden

[ Voor 93% gewijzigd door sambalbaj op 27-07-2011 16:40 ]

Pagina: 1