In mijn appartement heb ik in mijn studeerkamer momenteel zeer slecht WiFi bereik. De situatie is momenteel als volgt. In de hal zit de meterkast waar het internet binnenkomt. Hier staat een modem met daaraan een router die het WiFi signaal verstuurt (momenteel Linksys WRT54G). Vervolgens ga je een drie treden tellend trappetje op om mijn appartement binnen te komen. Hier kan je direct de trap omhoog nemen naar mijn studeerkamer. Echter is er zo weinig ontvangst in mijn studeerkamer, dat ik een range extender (Linksys WRE54G) in de keuken heb geplaatst (eerste vertrek na binnenkomst appartement, ongeveer recht onder PC in studeerkamer). Desondanks is het bereik nog steeds slecht drie streepjes. Niet ideaal, maar het werkt. Echter heb ik steeds vaker dat de PC het netwerk niet kan vinden, tenzij ik de range extender uit- en inschakel. Omdat ik dit een beetje zat ben wil ik de situatie aanpassen en verbeteren, zodat ik geen Wifi ontvangst problemen meer heb. Als ontvanger op de PC gebruik ik de Belkin Wireless N+ 802.11n USB Adapter.
Wat is nou de beste oplossing? Bij de meterkast een krachtigere N-router neerzetten en eventueel een krachtige N-repeater in de keuken? Of zijn er andere betere oplossingen? Via google kom je al gauw bij producten van EnGenius terecht, maar dat is me iets te gortig. Zelf altijd tevreden met linksys/cisco of Netgear. Is het met dergelijke producten ook te realiseren?
Anders wellicht via het stroomnetwerk, zo'n lan-adapter op aansluiten. Hoe werkt dat precies? Waar moet ik dan op letten?
Hopelijk kunnen jullie helpen.
Wat is nou de beste oplossing? Bij de meterkast een krachtigere N-router neerzetten en eventueel een krachtige N-repeater in de keuken? Of zijn er andere betere oplossingen? Via google kom je al gauw bij producten van EnGenius terecht, maar dat is me iets te gortig. Zelf altijd tevreden met linksys/cisco of Netgear. Is het met dergelijke producten ook te realiseren?
Anders wellicht via het stroomnetwerk, zo'n lan-adapter op aansluiten. Hoe werkt dat precies? Waar moet ik dan op letten?
Hopelijk kunnen jullie helpen.