Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gmail: email versturen naar hotmail geeft fouten(in domein)

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 12:09
Beste tweakerts,

Ik heb nu al een hele tijd een gmail account met daarin mijn e-mails van mijn andere domeinen lekker makkelijk via pop en imap :)

Alleen begin ik de laatste tijd het volgende probleem steeds vaker te krijgen. Ik krijg van hotmail gebruikers netjes een email. Alleen als ik dus wil beantwoorden krijg ik gelijk de volgende melding: Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 "Unknown User" (state 14).

Het gekke is dat ik dit voorheen nooit had en nu begin ik het steeds meer te krijgen bij hotmail gebruikers.

Edit: het is dus ook bij versturen van nieuwe mails naar sommige hotmail adressen( de mailbox aan die kant is niet vol!

Is hier een work around voor of een oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door stftweaker op 14-07-2011 14:10 ]

How are you doing?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De melding die je krijgt is dat de ontvanger niet bestaat.

Nu is het zo dat je een afzender-adres in kan vullen, maar ook een reply-adres. Als het reply-adres dus anders is (naar een niet meer werkende inbox), dat het mis gaat.

Daar zou je dus even naar kunnen kijken of de fout gewoon bij de hotmail-gebruikers ligt.

Ey!! Macarena \o/

• stftweaker
RaZ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:39:
De melding die je krijgt is dat de ontvanger niet bestaat.

Nu is het zo dat je een afzender-adres in kan vullen, maar ook een reply-adres. Als het reply-adres dus anders is (naar een niet meer werkende inbox), dat het mis gaat.

Daar zou je dus even naar kunnen kijken of de fout gewoon bij de hotmail-gebruikers ligt.
Maar ik ontvang er wel e-mails van. Het gaat hier om normale gebruikers dus niet om een noreply@domein.com En die email adressen zijn normaal wel toegankelijk. Of begrijp ik je nu verkeerd?

How are you doing?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

stftweaker schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:42:
Maar ik ontvang er wel e-mails van. Het gaat hier om normale gebruikers dus niet om een noreply@domein.com En die email adressen zijn normaal wel toegankelijk. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Kan je wel een nieuw mailtje naar "dat" mail adres sturen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

stftweaker schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:42:
[...]

Je begrijpt het verkeerd, of ik ben te onduidelijk. Beide kan :P

Ik kan in mijn email-client instellen dat ik als afzender adres heb: raz@t.net, terwijl ik in het reply-veld daar een totaal ander adres aan hang, bijvoorbeeld: forum@t.net.

Als jij mij mailt, gaat het goed, want je mailt naar raz@t.net. Maar als je op een mail van mij replied (beantwoorden), stuurt ie die naar forum@t.net

Pak je het adres uit je eigen adresboek, gaat het goed, terwijl reply fout gaat. Dat is een instelling waar jij niks aan kan doen, en de persoon die je wilt mailen wel.

Dat moet je in de header van de mail kunnen terug vinden.

Dit staat dus totaal los van een mail krijgen van een noreply-adres.

Ey!! Macarena \o/

• stftweaker
RaZ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:48:
[...]

Je begrijpt het verkeerd, of ik ben te onduidelijk. Beide kan :P

Ik kan in mijn email-client instellen dat ik als afzender adres heb: raz@t.net, terwijl ik in het reply-veld daar een totaal ander adres aan hang, bijvoorbeeld: forum@t.net.

Als jij mij mailt, gaat het goed, want je mailt naar raz@t.net. Maar als je op een mail van mij replied (beantwoorden), stuurt ie die naar forum@t.net

Pak je het adres uit je eigen adresboek, gaat het goed, terwijl reply fout gaat. Dat is een instelling waar jij niks aan kan doen, en de persoon die je wilt mailen wel.

Dat moet je in de header van de mail kunnen terug vinden.

Dit staat dus totaal los van een mail krijgen van een noreply-adres.
Het gaat dus ook als ik het adres los pak uit adres boek en reageer niet goed. krijg ik hem ook gelijk terug...
edit: pak ik mijn eigen hotmail adres dan is er niks aan de hand..

[ Voor 3% gewijzigd door stftweaker op 14-07-2011 14:03 ]

How are you doing?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Mailbox vol aan de andere kant...?
En is het mail adres "echt" juist?

Je krijgt een nette foutmelding, zou het probleem eerst aan de andere kant zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door lier op 14-07-2011 14:04 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• stftweaker
lier schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:04:
Mailbox vol aan de andere kant...?
En is het mail adres "echt" juist?

Je krijgt een nette foutmelding, zou het probleem eerst aan de andere kant zoeken.
Een hotmail account die vol is :P en dan bij 3 personen. Ik weet van 1 persoon dat het niet zo is.

How are you doing?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het gaat dus niet alleen om het beantwoorden, maar ook bij nieuwe mails. Dat kon ik uit de OP niet opmaken, en dan gaat dat verhaal inderdaad niet op.

Ey!! Macarena \o/

• stftweaker
RaZ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:08:
Het gaat dus niet alleen om het beantwoorden, maar ook bij nieuwe mails. Dat kon ik uit de OP niet opmaken, en dan gaat dat verhaal inderdaad niet op.
Ik ga het ook even aanpassen( ik had er ook pas nadat het hier aangegeven werd aan gedacht en getest :)

How are you doing?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En als je nu buiten google om rechtstreeks naar zo'n hotmail adres stuurt? Mischien dat je dan een iets uitgebreidere foutrapport terug krijgt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• stftweaker
Excuses voor het late bericht,

Maar ik heb meer info: Heb even mijn domein geplaatst in outlook en ook helaas daarop krijg ik gelijk de melding:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: RE:
Verzonden: 12-8-2011 0:33

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

" gebruiker' op 12-8-2011 0:33
550 "Unknown User"

Via gmail krijg ik dit:
elivery to the following recipient failed permanently:

"adres"@hotmail.nl

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 "Unknown User" (state 14).

----- Original message -----

MIME-Version: 1.0
Received: by 10.229.117.232 with SMTP id s40mr117329qcq.252.1313101908534;
Thu, 11 Aug 2011 15:31:48 -0700 (PDT)
Received: by 10.229.92.2 with HTTP; Thu, 11 Aug 2011 15:31:48 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <BAY151-W53EC758CFEC1F196237E7FD93D0@phx.gbl>
References: <BAY151-W53EC758CFEC1F196237E7FD93D0@phx.gbl>
Date: Fri, 12 Aug 2011 00:31:48 +0200
Message-ID: <CANVV=JNTQ=5X83q73ma2u0Dpv0-=XhePaE6=NG_gGVLg_7dQ@mail.gmail.com>( heb deze even aangepast)
Subject: Re:
From: ik <gebruiker@domein.eu>
To: "ander persoon" <"adres"@hotmail.nl>
Content-Type: multipart/alternative; boundary=000e0cd5cc48cfe63804aa425cd2

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

How are you doing?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Misschien dat hotmail geen quotes rondom het eerste gedeelte van de email address toestaat ("adres")? Is wel gewoon een geldig email adres trouwens.

• stftweaker
JoetjeF schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:16:
Misschien dat hotmail geen quotes rondom het eerste gedeelte van de email address toestaat ("adres")? Is wel gewoon een geldig email adres trouwens.
Die quotes heb ik zelf neergezet was meer een aanduiding van: "willekeurig hotmail adres" het is meer voorletter.achternaam@hotmail.nl

How are you doing?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En je weet absoluut zeker dat diegene ook echt een werkend email-adres heeft? Dus niet als afzender voorletter.achternaam@hotmail.com en dan als reply-adres voorletter.achternaam@hotmail.nl?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• stftweaker
BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:51:
En je weet absoluut zeker dat diegene ook echt een werkend email-adres heeft? Dus niet als afzender voorletter.achternaam@hotmail.com en dan als reply-adres voorletter.achternaam@hotmail.nl?
Ja dat weet ik zeker het is namelijk bij alle hotmail adressen die ik invoer. Zelfs net even getest als ik via mijn eigen hotmail iets wil versturen naar een ander hotmail adres krijg ik gelijk een bounce terug.

How are you doing?

• stftweaker
update: Vanaf mijn mac precies zelfde verhaal vindt het maar gek.

How are you doing?

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11 10:36
Werkt het wel als je vanaf de Gmail webinterface naar Hotmail stuurt, of krijg je de fout alleen via Outlook/de-mac-variant-van-outlook?

[ Voor 11% gewijzigd door Maniakje op 17-08-2011 22:10 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• stftweaker
Maniakje schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:10:
Werkt het wel als je vanaf de Gmail webinterface naar Hotmail stuurt, of krijg je de fout alleen via Outlook/de-mac-variant-van-outlook?
Het werkt niet via gmail. via hotmail zelf en via outlook niet.

How are you doing?

Pagina: 1