Nieuwe PC met lage fps?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft van zijn verjaardagsgeld een nieuw moederbord met een processor en een nieuwe videokaart gekocht om een oude pc een upgrade te geven.

We hebben de PC in elkaar gezet alleen nu merkt hij bij games en een fps test dat de fps heel erg laag is. Bij world of warcraft zat hij op de laagste kwaliteit rond de 20/30 fps en op 3Dmark test rond de 8 fps.

Dit heeft hij aangeschaft:
Moederbord: Asus P7P55 LX
Processor: Intel core i3 540
Geheugen (4GB): Corsair XMS3 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart: Point of View GeForce G210 1 GB DDR2

Er zit een 400w (budget) voeding in het systeem en ik denk dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
Moeten we het in de richting van de voeding zoeken of kan dit nog eventueel iets anders zijn? Heb zelf op google gezocht maar kwam daar ook voornamelijk uit op de voeding. Als het de videokaart is dan kunnen we hem nog omruilen.

Heb nog nooit een computer in elkaar gezet dus ben benieuwd wat het nu kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zit ook wel een erg slechte videokaart in, dat zal ook zeker niet helpen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Een G210 is volgens mij een low budget GPU, ik zou eerder denken dat dit het probleem is:

http://www.tomshardware.c...eforce-gt-220,2445-7.html

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 14-07-2011 13:32 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De videokaart is niet echt een FPS-trein om het maar even netjes uit te drukken, al is het aantal wat jij noemt wel aan de magere kant. Heb je wel Nvidia drivers geinstalleerd na je installatie van Windows? Voeding is in elk geval niet de boosdoener.

Edit ^^ Hierboven: Ik draai WoW op 1920x1080 medium met een 4550pro en een C2D E4600 en ik haal ook 30fps, dus dit systeem zou wat hoger moeten komen lijkt me.

[ Voor 33% gewijzigd door Aghanim op 14-07-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:37

Barrycade

Through the...

Naast de zinnige opmerkingen over de redelijk zwakke videokaart ga ik er wel van uit dat er een nieuwe installatie van het besturingssysteem gebruikt is met alle noodzakelijke drivers en niet de HDD van de oude PC gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Aghanim schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:30:
De videokaart is niet echt een FPS-trein om het maar even netjes uit te drukken, al is het aantal wat jij noemt wel aan de magere kant. Heb je wel Nvidia drivers geinstalleerd na je installatie van Windows? Voeding is in elk geval niet de boosdoener.

Edit ^^ Hierboven: Ik draai WoW op 1920x1080 medium met een 4550pro en een C2D E4600 en ik haal ook 30fps, dus dit systeem zou wat hoger moeten komen lijkt me.
IIRC, is WoW meer afhankelijk van de GPU dan CPU en RAM. Een 4550 Pro is volgens mij soorgelijk danwel iets beter dan een G210 maar zeker weten doe ik het niet.

Edit:

Ja dus, jouw 4550 is beter:

http://www.tomshardware.c...force-gt-220,2445-14.html

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 14-07-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aghanim schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:30:

Een G210 is volgens mij een stukje trager dan een Ati 4550. De G210 is volgens mij net iets zwakker dan de Ati 4350 en die is alweer aardig trager dan de Ati 4550. Ik zou die videokaart terugsturen en dan een tweedehands kopen voor dat geld, heb je meer aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een nieuwe installatie van Windows 7 64 bit gebruikt en de drivers gebruikt die op de meegeleverde cd stonden.

Bedankt voor al het advies ik denk dat we de videokaart maar gaan terugsturen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
tevens de videokaart op dx 9 forceren ipv dx10 kan nog wel eens helpen aangezien deze kaart maar iets van 16 shader units heeft en op erg lage kloksnelheden draait (zijn enorm veel passief gekoelde low voltage modellen van)

Ik denk dat de videokaart van 40 euro het probleem is. ik zou hem terugbrengen en 1 halen uit het mainstream segment ipv het ultra low budget segment.

Performance schat ik zo in rond een intel gpu die je veel op goedkope laptops tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Wow is wel sterk afhankelijk van de drukte op je scherm. Vriend van mij haalt avg van 50 en dips tot onder de 20 op raids.
Maar wat littlejoannes zegt, toch een nieuwe HDD? want wow is nu niet exact een GPU+CPU killer. Wow is een eerdere CPU hanger, maar hie ris toch je GPU zwak, die is echt niet gemaakt om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:34:
We hebben een nieuwe installatie van Windows 7 64 bit gebruikt en de drivers gebruikt die op de meegeleverde cd stonden.

Bedankt voor al het advies ik denk dat we de videokaart maar gaan terugsturen dan
Alsnog een tip: ook als je een andere vidkaart haalt: download de drivers van de webstie van de fabrikant ipv de CD. Joost mag weten welke oude versie daar op staat (zeker bij die G210 uit begin 2010)
Joindry schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:35:
Wow is wel sterk afhankelijk van de drukte op je scherm. Vriend van mij haalt avg van 50 en dips tot onder de 20 op raids.
Maar wat littlejoannes zegt, toch een nieuwe HDD? want wow is nu niet exact een GPU+CPU killer. Wow is een eerdere CPU hanger, maar hie ris toch je GPU zwak, die is echt niet gemaakt om mee te gamen.
Eerder RAM en GPU dan CPU. Maar idd, hoe drukker, hoe erger het wordt met dat spel ;) :P

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 14-07-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:34:
En dan zou ik, voor je een nieuwe koopt, hier even advies vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:39:
[...]

En dan zou ik, voor je een nieuwe koopt, hier even advies vragen ;)
Dat lijkt mij ook een beter idee ja ;)

Dus iemand nog een suggestie? budget is rond de 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:44:
[...]

Dat lijkt mij ook een beter idee ja ;)

Dus iemand nog een suggestie? budget is rond de 50 euro.
V&A aangeboden: Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E -GERESERVEERD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat tweedehands inderdaad een betere keuze is, die kaart die Joindry linkt is gewoon een heel stuk sneller dan wat je nu hebt en voor 50 euro koop je niet iets wat nieuw is en net zo snel is. Anders zou ik toch aanraden het budget te verhogen naar 100 euro.

Ik vind dat je wel een erg duur moederbord hebt gekozen moet ik eerlijk zeggen, heb je daar werkelijk 80 euro voor betaald?

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 14-07-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:49:
Ik denk dat tweedehands inderdaad een betere keuze is, die kaart die Joindry linkt is gewoon een heel stuk sneller dan wat je nu hebt en voor 50 euro koop je niet iets wat nieuw is en net zo snel is. Anders zou ik toch aanraden het budget te verhogen naar 100 euro.

Ik vind dat je wel een erg duur moederbord hebt gekozen moet ik eerlijk zeggen, heb je daar werkelijk 80 euro voor betaald?
Mijn broertje heeft het allemaal gekocht, het was een moederbord met processor en geheugen samen (geassembleerd) voor 212 euro. Toen heeft hij dat videokaartje erbij besteld voor een euro of 30/40. Ben er zelf niet zo mee bezig geweest.

Ben nu marktplaats en tweakers aan het afzoeken naar een goede tweedehands kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor hebben we V&A.

[ Voor 86% gewijzigd door psychoclown op 14-07-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

nieuwe hdd wil ook vaak helpen. hier haal ik in 3d mark vantage 16fps. met andere hdd 30fps.

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:19
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:57:
ik weet niet maar wil je mijn 5970 kopen?

300 euro kan je tenminste wel tijdje vooruit
Lol dat is een factor 6 hoger dan wat hij eerder aangaf dat zijn budget is. Wat denk je zelf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:02:
[...]

Lol dat is een factor 6 hoger dan wat hij eerder aangaf dat zijn budget is. Wat denk je zelf? :P
sighhhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Hey stop eens, nergens voor nodig. Je ziet al dat het een laag budget is en dan ga je een high-end kaartje aanbieden? Dan vraag je er ook gewoon om.

@Topic Starter
http://tweakers.net/aanbo...JakAmUKijKTU30TK5SsTM1rAQ
Daar kan je volgens mij al een beetje mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het gaat hier over prestaties in één spel, dus hoort dit in Spielerij - Problemen & Vragen.

Komt bij dat je gewoon met minimale eigen inspanning benchmarks kunt vinden van zowat elk recent videokaart in een veel voorkomend spel als WoW. Dit had je prima zelf kunnen opzoeken. Wat daarmee te doen beslist de SPV-crew.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:31:
Het gaat hier over prestaties in één spel, dus hoort dit in Spielerij - Problemen & Vragen.

Komt bij dat je gewoon met minimale eigen inspanning benchmarks kunt vinden van zowat elk recent videokaart in een veel voorkomend spel als WoW. Dit had je prima zelf kunnen opzoeken. Wat daarmee te doen beslist de SPV-crew.
Niet helemaal waar natuurlijk ik geef ook al aan dat we ergens anders een lage FPS hebben getest.

Het topic mag ook wel dicht, ik denk dat ik er wel uit ben!

@Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips, hier kunnen we zeker wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wist niet dat mijn 4550 sneller is dan die 210 (te lui om op te zoeken) maar dan is het inderdaad de videokaart die zwaar bottleneckt en ook echt niet meer van deze tijd is. Sowieso niet erg handig om een nieuw systeem voor games te nemen en dan te bezuinigen op de videokaart :)

Nu is WoW tegenwoordig wel behoorlijk zwaar geworden sinds de grafische update in Cataclysm. Zeker in Orgrimmar en raids heeft een pc het zwaar. Ook geheugengebruik is enorm toegenomen. Meer dan 1GB voor WoW is bij mij geen uitzondering.
Pagina: 1