Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Ik heb het volgende mysterie: Onlangs heeft ziggo hier een kabel aangelegd. Vervolgens heeft een monteur hier een modem, en een extra apparaat neergehangen. Het extra apparaat is een Juniper, en het zou voor een vast ip-adres moeten zorgen zij de monteur. Er gaat 1 kabel van de modem heen, en 1 kabel naar de router. Hier zouden we in de toekomst ook pinapparaten e.d. op aan kunnen sluiten. Nu is het probleem het volgende: Als ik mijn laptop aan de Juniper hang heb ik gewoon internet. Hiervoor heb ik al wel een uur bij Ziggo aan de lijn gehangen, die hebben me de volgende gegevens gegeven:

Ip adres: 213.125.168.170
Subnetmasker: 255.255.255.248
Standaard gateway: 213.125.168.169

Voorkeurs dns-server: 212.54.35.25

Met deze instellingen doet het internet op m'n laptop het perfect. Maar als ik vervolgens de kabel aan mijn router ( een TP-Link TL-WR1043ND) hang doet ie niks meer. Ik heb alle apparaten al een gereset, maar nog steeds niks. Ik kom zelf niet meer bij mijn router (192.168.1.1) met de huidige instellingen. Aangezien de aanvraag van internet ongeveer 2 maanden geleden is ingediend, en we hier dus nog steeds niet op internet kunnen zou ik heel graag wat tips en/of mogelijke oorzaken van dit probleem krijgen.

Uiteraard heb ik al op google naar een oplossing gezocht, maar heb niks gevonden van een soortgelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst moet je je laptop weer op dhcp zetten.
Dan moet je de router weer kunnen benaderen.
Dan zul je die gegevens die Ziggo je heeft gegeven aan de WAN zijde van de router moeten configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kreeg je die instellingen niet waneer je laptop op DHCP stond?

In principe moet je router met de WAN-poort op de router worden aangesloten, en moet de WAN-poort in de routerconfiguratie worden ingesteld op DHCP. Dan moet 'ie de gegevens die jij noemde zelf overnemen van het modem.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Even van het ziggo gebruikers topic een post van een gebruiker daar gecopied pasted.
Bij Ziggo zakelijk levert Ziggo een managed switch mee van het merk Juniper. Het is dus geen router. Deze switch heeft dedicated poorten die je kunt gebruiken voor diverse doeleinden.

Poort 1: modem
Poort 2: data
Poort 3: Pin
Poort 4: fax of diversen

Wil je meer PC's aansluiten? Dan zul je een router moeten aansluiten op poort 2 en deze handmatig configureren met de IP gegevens die je van Ziggo hebt gekregen. Afhankelijk van het pakket heb je de keus uit 4 beschikbare IP adressen.

In jouw geval wordt dat dus:

Juniper>Router>PC.

Router configuratie: Kies voor "static IP adres ipv automatisch".

IP adressen: 213.125.xx.202 - 206 (202 = modem)
Subnet: 255.255.255.248
Gateway: 213.125.xx.201
DNS: 213.51.144.37
DNS2: 213.51.129.37

In dit voorbeeld heb je dus de beschikking over adressen: 213.125.xx.203 - 213.125.xx.204 - 213.125.xx.205 en 213.125.xx.206
--------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:49
Even de titel aangepast, is wat duidelijker zo :)

Securman heeft het overigens bij het juiste eind over hoe je het moet configureren.

[ Voor 83% gewijzigd door FatalError op 14-07-2011 14:29 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
CodeCaster schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:27:
Kreeg je die instellingen niet waneer je laptop op DHCP stond?

In principe moet je router met de WAN-poort op de router worden aangesloten, en moet de WAN-poort in de routerconfiguratie worden ingesteld op DHCP. Dan moet 'ie de gegevens die jij noemde zelf overnemen van het modem.
TS heeft ziggo zakelijk zo te zien, met een /29 die niet via dhcp uitgedeeld wordt.

Dus handmatig IP's invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Hartelijk dank allen. Kon mijn eigen topic niet terugvinden vanwege titelfix :P
Maar alles werkt, en m'n pa is helemaal blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DJSmiley schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:19:
[...]

TS heeft ziggo zakelijk zo te zien, met een /29 die niet via dhcp uitgedeeld wordt.

Dus handmatig IP's invoeren.
Wij hebben hier ook Ziggo Zakelijk, onlangs geupgraded naar 40 Mbit, en dat abo werkt gewoon met DHCP.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1