Ik heb het volgende mysterie: Onlangs heeft ziggo hier een kabel aangelegd. Vervolgens heeft een monteur hier een modem, en een extra apparaat neergehangen. Het extra apparaat is een Juniper, en het zou voor een vast ip-adres moeten zorgen zij de monteur. Er gaat 1 kabel van de modem heen, en 1 kabel naar de router. Hier zouden we in de toekomst ook pinapparaten e.d. op aan kunnen sluiten. Nu is het probleem het volgende: Als ik mijn laptop aan de Juniper hang heb ik gewoon internet. Hiervoor heb ik al wel een uur bij Ziggo aan de lijn gehangen, die hebben me de volgende gegevens gegeven:
Ip adres: 213.125.168.170
Subnetmasker: 255.255.255.248
Standaard gateway: 213.125.168.169
Voorkeurs dns-server: 212.54.35.25
Met deze instellingen doet het internet op m'n laptop het perfect. Maar als ik vervolgens de kabel aan mijn router ( een TP-Link TL-WR1043ND) hang doet ie niks meer. Ik heb alle apparaten al een gereset, maar nog steeds niks. Ik kom zelf niet meer bij mijn router (192.168.1.1) met de huidige instellingen. Aangezien de aanvraag van internet ongeveer 2 maanden geleden is ingediend, en we hier dus nog steeds niet op internet kunnen zou ik heel graag wat tips en/of mogelijke oorzaken van dit probleem krijgen.
Uiteraard heb ik al op google naar een oplossing gezocht, maar heb niks gevonden van een soortgelijk probleem.
Ip adres: 213.125.168.170
Subnetmasker: 255.255.255.248
Standaard gateway: 213.125.168.169
Voorkeurs dns-server: 212.54.35.25
Met deze instellingen doet het internet op m'n laptop het perfect. Maar als ik vervolgens de kabel aan mijn router ( een TP-Link TL-WR1043ND) hang doet ie niks meer. Ik heb alle apparaten al een gereset, maar nog steeds niks. Ik kom zelf niet meer bij mijn router (192.168.1.1) met de huidige instellingen. Aangezien de aanvraag van internet ongeveer 2 maanden geleden is ingediend, en we hier dus nog steeds niet op internet kunnen zou ik heel graag wat tips en/of mogelijke oorzaken van dit probleem krijgen.
Uiteraard heb ik al op google naar een oplossing gezocht, maar heb niks gevonden van een soortgelijk probleem.