Niet geschoten is altijd mis.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Vinden jullie mijn suggestie wat of niet?
wmb=wat mij betreftHaX0r schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:53:
Waar staat wmb voor? Google is mijn vriend even niet.
Vinden jullie mijn suggestie wat of niet?
Fade effecten zijn niet geliefd onder de devvers hier?
Lijkt mij eerder een prioriteit stellen. Ik gok zomaar dat er wel ergeren problemen zijn dan mooi transitie effectenHaX0r schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:04:
Dank.
Fade effecten zijn niet geliefd onder de devvers hier?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Dit is iets kleins maar helpt heel erg mee aan de algemene stijl van Tweakers. De gewone gebruiker vind stijl wel een prioriteit en zal waarschijnlijk meer gebruik van Tweakers maken als alles in de puntjes is verzorgt en stijlvol is. Meer gebruikers is meer brood toch?
Afgezien van het feit dat we niet Jan en Alleman in onze sourcecode willen laten wroeten is het nog maar zeer de vraag in hoeverre door anderen aangeleverde code voldoet aan onze codestyle en (hoge) kwaliteits-, performance- en veiligheidseisen. Ik ben bang dat we dan uiteindelijk onze tijd volledig kwijt zijn aan het reviewen en implementeren van dergelijke code.HaX0r schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:20:
Wellicht is het een idee om reguliere tweakers als hulp devvers aan te stellen? Zo kunnen al dit soort kleine dingetjes gewoon snel gedaan worden.
Onze code is nu eenmaal geen Open Source, dus hoe aardig dat idee ook mag lijken is het gewoonweg geen optie...
Intentionally left blank
Maar het gaat hier niet om wroeten in de source-code maar om observeren, en als alleen dit soort kleine dingen worden aangeleverd door de hulp devvers scheelt het jullie alleen maar werk.
En kunnen jullie je blijven focussen op de big issues.
Dat het niet zou voldoen aan de eisen is makkelijk op te lossen. De hulp devvers lever het niet direct aan jullie maar gewoon aan elkaar in een speciaal hulp dev deel van het forum. Dan wordt er code aangeleverd, gecontroleerd en verbeterd door de hulp devvers zelf. Het enige wat er dan nog moet gebeuren is de implementatie.
En voor de meeste kleine dingen die hierdoor waarschijnlijk aangeleverd gaan worden moet dat 2 seconden werk zijn. Ik mag aannemen dat jullie een hele geordende efficiënte en duidelijke SC hebben toch?
Tevens blijft alles daar gewoon in topics. Hebben jullie geen zin/tijd dan blijven gewoon topics staan met een *Tag betekenend dat de code klaar is. Niks wordt jullie dan opgedrongen. Er hoeft dus helemaal geen aandacht aan gegeven te worden, maar dit kan een leuke plek zijn waar jullie ideeën uitgewerkt en zelfs al geprogrammeerd kunnen vinden waar jullie nog nooit zelf aan gedacht hebben, of tijd aan hebben besteed.
Ik denk dat een heleboel enorm goede programmeurs hier op Tweakers hier laaiend enthousiast over kunnen worden. Tweakers is altijd erg vooruitstrevend geweest op het gebied van webdev en als community. Ik denk dat dit een hele leuke moderne stap kan zijn. En een stuk vertrouwen in de community laat zien, zonder dat jullie daadwerkelijk er veel tijd en moeite in moeten stoppen.
Je idee van "hulp-devvers" is een beetje vreemd. Dat werkt misschien leuk in de open-source community, niet voor commerciele bedrijven die volledig afhankelijk zijn van die software. Ook die "hulp-devvers" hebben geen inzicht in de code van Tweakers. Daarbij zal er ook support geleverd moeten worden op die code.
Leuk dat Pietje een avondje javascript heeft zitten kloppen, maar heeft ie ook getest op meerdere omgevingen? Is hij beschikbaar om support te leveren? Waarschijnlijk niet, dus komt het op het bordje van crisp en de andere devvers. Die moeten vervolgens zich gaan inlezen in voor hen onbekende code om te kijken welke bug er nou eigenlijk in zit, wat een hoop extra tijd en moeite kost.
Het idee an sich is goed, de uitwerking onpraktisch.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Intentionally left blank
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
HaX0r, het spijt me, maar ik moet even iets kwijtHaX0r schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:42:
Dit doet me een beetje hier aan denken. Maar ik snap je punt absoluut. Toch ga ik je proberen er over na te laten denken.
Maar het gaat hier niet om wroeten in de source-code maar om observeren, en als alleen dit soort kleine dingen worden aangeleverd door de hulp devvers scheelt het jullie alleen maar werk.
En kunnen jullie je blijven focussen op de big issues.
Dat het niet zou voldoen aan de eisen is makkelijk op te lossen. De hulp devvers lever het niet direct aan jullie maar gewoon aan elkaar in een speciaal hulp dev deel van het forum. Dan wordt er code aangeleverd, gecontroleerd en verbeterd door de hulp devvers zelf. Het enige wat er dan nog moet gebeuren is de implementatie.
En voor de meeste kleine dingen die hierdoor waarschijnlijk aangeleverd gaan worden moet dat 2 seconden werk zijn. Ik mag aannemen dat jullie een hele geordende efficiënte en duidelijke SC hebben toch?
Tevens blijft alles daar gewoon in topics. Hebben jullie geen zin/tijd dan blijven gewoon topics staan met een *Tag betekenend dat de code klaar is. Niks wordt jullie dan opgedrongen. Er hoeft dus helemaal geen aandacht aan gegeven te worden, maar dit kan een leuke plek zijn waar jullie ideeën uitgewerkt en zelfs al geprogrammeerd kunnen vinden waar jullie nog nooit zelf aan gedacht hebben, of tijd aan hebben besteed.
Ik denk dat een heleboel enorm goede programmeurs hier op Tweakers hier laaiend enthousiast over kunnen worden. Tweakers is altijd erg vooruitstrevend geweest op het gebied van webdev en als community. Ik denk dat dit een hele leuke moderne stap kan zijn. En een stuk vertrouwen in de community laat zien, zonder dat jullie daadwerkelijk er veel tijd en moeite in moeten stoppen.
Je bent net nieuw op GoT en je hebt ongetwijfeld al eerder fora gezien waar dergelijke dingen wel gebeurden. Die waren echter ongetwijfeld ook een stuk kleiner en met een andere codebase opgebouwd
Je komt echter net kijken en nofi, maar volgens mij heb je geen flauw benul van hoe er achter de schermen gewerkt wordt en hoe de organisatie in elkaar steekt.
Ik snap je punt dat je ideeen aan wilt dragen en dat juich ik zeker ook toe, maar persoonlijk denk ik dat je eerst eens even rond moet kijken wat er allemaal WEL mogelijk is op GoT, en feeling krijgen met hoe dingen hier gaan. Ik denk dat je dan misschien een stuk beter zult begrijpen waarom Crisp en de zijnen geen prio geven aan wat leuke opsmuk. Een mooi forum is leuk, maar een werkend forum is leuker zullen we maar zeggen
Crisp geeft niet voor niks aan dat men hoge kwaliteits- en performance eisen aan de code stelt. Dat moet ook wel gezien de grootte. Ik weet niet hoeveel development ervaring je zelf hebt, maar als je professioneel met development bezig bent geweest zou je weten dat het eigenlijke coderen slechts een fractie van de totale ontwikkeltijd is. In code reviews en met name testen gaat veel meer tijd zitten. En als er dan tussen devver en testen geschakeld moet worden, is het niet handig om dat via mail te doen. Face 2 face is veel makkelijker. Dus ook gewoon een praktisch issue. Plus idd wat al genoemd is: eigen code debuggen is een stuk makkelijker dan die van anderen, zeker als je allemaal de zelfde standaarden hanteert
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vervolgens moet je alsnog het werk van die vrijwilligers controleren en testen, want iemand die vrijwillig werkt kan geen verantwoording afleggen voor zijn fouten anders dan een beëindiging van dat vrijwillige dienstverband. De devvers zouden potentieel meer tijd zijn aan het checken van de harde kwaliteitseisen dan wanneer ze het zaakje gewoon zelf gebouwd zouden hebben.F.West98 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:41:
extra vrijwillige devvers aannemen is toch ook een optie? jullie kiezen ze uit en jullie leren ze en besparen jullie uiteindelijk tijd, jullie doen het echte werk, de anderen doen gratis kleine dingetjes
Om het botter te zeggen: ik zou het ook niet leuk vinden als vreemden in mijn code zitten te wroeten terwijl ik daar de verantwoordelijkheid voor draag. Straks is er door toedoen van zo'n vrijwilliger een stukje code inject of cross site scripting mogelijk waardoor de gegevens van honderden zo niet duizenden gebruikers op straat liggen en dan is het devteam de gebeten hond, niet die vrijwilliger.
7 jaar geleden kon dat ja, toen Tweakers nog niet zo groot was en sowieso nog grotendeels op vrijwilligers draaide. Zo ben ik uiteindelijk bij Tweakers terecht gekomen. Dat is echter (en soms denk ik wel eens met een beetje weemoed terug aan die tijdF.West98 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:41:
extra vrijwillige devvers aannemen is toch ook een optie? jullie kiezen ze uit en jullie leren ze en besparen jullie uiteindelijk tijd, jullie doen het echte werk, de anderen doen gratis kleine dingetjes
Dat laat niet onverlet dat ik en mijn mede-teamgenoten geen oog meer hebben voor de kleine dingen die het voor gebruikers leuker en makkelijker maken. We proberen een goede balans te houden tussen wat voor de business belangrijk is en wat voor de bezoekers belangrijk is, en met name wat betreft dat laatste zijn wij als devvers vaak de eerste die proberen om ook die zaken toch enige prio te geven.
Tweakers.net is echter de laatste jaren harder gegroeid dan ons devteam
Een groter devteam betekent echter ook nog strakkere procedures om alles in goede banen te leiden, en dus nog minder 'plek' voor vrijwilligers. Een serieuze stagiere staan we overigens wel voor open
Intentionally left blank
crisp schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:26:
[...]
Een serieuze stagiere staan we overigens wel voor open
Is het zo ver naar de koffieautomaat?
Wel naar die op de redactieafdeling die op een of andere manier toch betere koffie uitspuugt
Intentionally left blank
Wel bedankt voor alle uitleg!
Wellicht stuur ik volgend jaar een sollicitatiebrief/direct message voor een stage. Hopelijk ben ik dan geen n00b meer en wat serieuzer.
Begin nu net aan me studie namelijk, zou vast wel een keer stage moeten lopen.
Edit:
@The Eagle
Klinkt alsof je van de "De kat uit de bom kijken." generatie bent.
Dit is trouwens mijn eerste forum, ik zou maar iets meer gaan twijfelen als ik jou was.
Verder heb ik nog niet veel professionele ervaring. Ik heb een klein webdesign bedrijfje. Dit doe ik nu ongeveer een jaar. Daarnaast heb ik vroeger een computer educatie bedrijfje opgezet, daar ben ik echter mee gestopt.
Ik ben van origine een designer maar heb me in steeds meer programmeer talen verdiept. Toch beter als je je eigen concept kan uitwerken en niet afhankelijk bent van anderen.
Ik was niet van plan zelf een hulp devver te worden leek me gewoon een leuk idee.
Ik weet inderdaad niet precies hoe het hier achter de schermen gaat. Jij wel dan? Ik ben echter wel een stuk wijzer geworden door dit topic. Dit had jij dus liever anders gezien? Wat een onzin.
Vond dit geen opbouwende post van je. Een hoop verkeerde aannames en dingen die al gezegd waren.
The Eagle schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:25:
[...]
HaX0r, het spijt me, maar ik moet even iets kwijt
Je bent net nieuw op GoT en je hebt ongetwijfeld al eerder fora gezien waar dergelijke dingen wel gebeurden. Die waren echter ongetwijfeld ook een stuk kleiner en met een andere codebase opgebouwd
Je komt echter net kijken en nofi, maar volgens mij heb je geen flauw benul van hoe er achter de schermen gewerkt wordt en hoe de organisatie in elkaar steekt.
Ik snap je punt dat je ideeen aan wilt dragen en dat juich ik zeker ook toe, maar persoonlijk denk ik dat je eerst eens even rond moet kijken wat er allemaal WEL mogelijk is op GoT, en feeling krijgen met hoe dingen hier gaan. Ik denk dat je dan misschien een stuk beter zult begrijpen waarom Crisp en de zijnen geen prio geven aan wat leuke opsmuk. Een mooi forum is leuk, maar een werkend forum is leuker zullen we maar zeggen
Crisp geeft niet voor niks aan dat men hoge kwaliteits- en performance eisen aan de code stelt. Dat moet ook wel gezien de grootte. Ik weet niet hoeveel development ervaring je zelf hebt, maar als je professioneel met development bezig bent geweest zou je weten dat het eigenlijke coderen slechts een fractie van de totale ontwikkeltijd is. In code reviews en met name testen gaat veel meer tijd zitten. En als er dan tussen devver en testen geschakeld moet worden, is het niet handig om dat via mail te doen. Face 2 face is veel makkelijker. Dus ook gewoon een praktisch issue. Plus idd wat al genoemd is: eigen code debuggen is een stuk makkelijker dan die van anderen, zeker als je allemaal de zelfde standaarden hanteert
[ Voor 117% gewijzigd door HaX0r op 15-07-2011 01:49 . Reden: Reactie op The Eagle toegevoegd. ]