Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Kan toegangspunt van procedure niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
Beste

Nadat ik deze morgen mijn computer opstarte kreeg ik een grote foutmelding op mijn scherm tijdens het aanmelden. De fout beschrijft: Kan toegangspunt van procedure RtlCopyContext niet vinden in DLL-bestand ntdll.dll.

Na wat zoekwerk op Google kwam ik erachter dat er waarschijnlijk een fout zit bij het bestand ntdll.dll. Maar na het downloaden van een versie op internet (het blijkt een versie voor Windows XP, ik draai Windows 7 x64) blijkt dat ik geen rechten heb en ook niet kan verkrijgen om het bestand te overschrijven.

Ik zit nu op mijn laptop omdat ik op mijn pc niets kan starten. Als ik een programma wil starten krijg ik diezelfde foutmelding. Tevens kan ik ook niet Windows systeemherstel opstarten, dan gebeurt er gewoon niets. Of programma's het doen in veilige modus weet ik nog niet. Ik wil eerst even horen of iemand ervaring heeft met eenzelfde probleem of misschien met een oplossing kan komen?

Gisteren niets op de pc geïnstalleerd. Toen hij afsloot was hij wel nog een paar Windows updates aan het installeren en vermoedelijk is het daar fout gegaan. Deze morgen deed hij Rigistery updaten tijdens het opstarten, wat vrij normaal is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen!

Alvast bedankt

Ruben Portier

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
Booten emt de Windows 7 CD en daar vanaf systeem herstel starten.

• Qlii256
Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Maar wou eerst even horen of een systeemherstel (naar vorig punt) wel nodig was. Dus ik zou normaal gezien een systeemherstelpunt moeten hebben vlak voor de Windows updates, want Windows maakt dat automatisch aan dacht ik toch?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als je die herstelpunten gewoon aan hebt staan zou ik dat wel verwachten ja. Kwestie van even proberen, dan zie je snel genoeg welke herstelpunten er zijn.

Desktop | Server | Laptop

• Qlii256
Ok, ik zit nu in de Windows System Restore via de CD. Ik kan nu kiezen uit verschillende herstelpunten. En alhoewel ik gekozen had voor Mijn taal is Nederlands is alles in het Engels. Niets om me zorgen over te maken. Maar de tijdnotatie is GMT -8:00 en ik kom er even niet aan uit hoelaat het dan bij ons was.

11:02:30 PM
2:01:24 PM
3:09:39 AM
1:18:09 PM
9:34:17 AM
9:02:09 AM

Ze staan dus door elkaar neem ik aan, nochtans heb ik bij Date and Time bovenaan geklikt zodat hij ze zou moeten sorteren. Iemand die weet wat de laatste datum is? Want ik zie trouwens verschillende keren bij Description Windows Update staan.

EDIT: Ik zie zonet dat de datum van gisteren maar 2 herstelpunten heeft. Het gaat om de eerste 2 dat je ziet in het lijstje: 11:02:30 PM en 2:01:24 PM. Die 11:02 zal dan wel de laatste zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Qlii256 op 14-07-2011 09:56 ]

• Qlii256
Na het terugplaatsen van het laatste herstelpunt is er niets veranderd. De fout blijft maar komen. Ik heb echt geen zin in weer eens een nieuwe Windows installatie. Die heb ik nog geen 2 maanden terug uitgevoerd. Zal ik nog een ouder herstelpunt proberen? Want gisteren had ik dit probleem niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die melding komt omdat een ander proces een routine zoekt in die dll die er óf niet meer is (bijvoorbeeld omdat er een security fix uitgebracht is waarbij de DLL gerepareerd is) of niet meer toegankelijk.

Normale Windows onderdelen worden hierop getest en veroorzaken deze melding niet, dus is er waarschijnlijk een ander proces / driver die @ startup meegetrokken wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Qlii256
Ja maar alle programma's geven deze fout. Dus zou het komen door 1 programma/driver?

EDIT: niemand?

[ Voor 9% gewijzigd door Qlii256 op 14-07-2011 11:39 ]

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Linksom of rechtsom, het is een verkeerde versie van ntdll.dll omdat de entry van die functie een andere plaats heeft gekregen of is verwijderd zoals alt-92 ook zegt. Originele ntdll.dll erop kwakken. Google even om erachter te komen hoe je dit kunt doen.

Codedivision | Freedom Internet

• Qlii256
Heb het bestand al met verschillende versies vervangen. Dit leide mij tot een bluescreen. Ik ben nu aan het scannen met sfc /scannow. Maar vrees dat dit niet zal helpen.

Iemand nog ideeën?

Bedankt alvast voor de hulp!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Je hebt Windows 2 maanden geleden geïnstalleerd. Als je de ntdll van die DVD afhaalt, gaat het dan niet goed?

Codedivision | Freedom Internet

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-11 12:28
@lolleflikker,

Ik heb dit ook ooit eens gehad met W7 x64 verse installatie.

Lukt het je, buiten systeemherstel om, de security-updates te de-installeren? Dus handmatig, Configuratiescherm, Programmas, Windowsupdates weergeven en dan verwijderen.

Mocht dat niet helpen, gaat het om een update wat je hebt uitgevoerd? Dus, had je er eerst bijvoorbeeld Vista of XP opstaan en toen geen verse installatie maar update van het besturingssysteem naar W7?

Een andere vraag; heb je er Microsoft Office opstaan? Probeer die anders eens te verwijderen.

Om verder te gaan met de vorige bovenstaande tip van PC-Reactive; lukt het je de oude versie van de installatie-DVD af te halen en te installeren? Zeg ik er eerlijkheidshalve bij dat sommige gebruikers melden dat ze vervolgens totaal niet meer voorbij de POST-screen geraken, dus enige voorzichtigheid is denk ik wel op zijn plaats.

Mocht een van bovenstaande niet helpen, dan vraag ik me af of een crashdump, mocht je die hebben, hier op het forum, of een link ernaartoe, uitkomst kan bieden.

[ Voor 7% gewijzigd door usgaap op 14-07-2011 12:14 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Iedereen loopt te roepen over de DVD...
Ik vraag me af of het SP na de installatie geïnstalleerd is òf dat het een Windows met geslipstreamde SP betreft. Waarom? Dan zou je nl vanuit de SP files map (wordt aangemaakt tijdens installatie van de SP) het bestand in veilige modus nog kunnen kopiëren.
Anders de schijf aan een andere W7 machine hangen en bestand even kopiëren..

We have just one world, but we live in different ones...

• Qlii256
Ten allereerst, ik had een sfc /scannow uitgevoerd. Die heeft een paar dingen kunnen fixen zegt 'ie. Maar als ik Windows start krijg ik weer die foutmelding. Ik heb SP1 niet geïnstalleerd omdat ik door SP1 te installeren mijn hele systeem moest herinstalleren. Ik had daarna nog eens SP1 proberen te installeren en dan moest ik gelijk weer hele systeem herinstalleren. Maar ik zit dus nog altijd met diezelfde fout.

Aan de windows updates kan ik niet geraken. Hij opent dat venster niet. Iemand die weet hoe je windows updates via command prompt kan verwijderen?

EDIT: Waar kan ik dat bestand op de CD dan vinden?
EDIT2: Ik weet dat je door het invoeren van wusa.exe /uninstall in een command prompt een update kan verwijderen. Maar ik weet niet wat de naam is van die updates. Hoe kan ik via de command prompt de laatst geïnstalleerde updates zien?

Met het commando wmic qfe list krijg ik een lijst te zien van updates. Maar 2011-07-13 staat er niet bij. En het zijn niet veel updates. Terwijl er zeker meer waren geïnstalleerd. Of zijn dit misschien een lijst van hotfixes en niet van de gewone updates?

EDIT3: Ik zie dat de updates geïnstalleerd waren net na 24:00. Dus dan is het al de 14de. Ik heb nu 2 updates verwijderd, computer herstart en probleem is nog steeds. Er zijn nog een update van de 14de die ik niet kan verwijderen. Ik krijg dan een foutmelding.

Ik heb Office Professional 2010 geïnstalleerd op mijn pc. Moet ik die verwijderen? En hoe kan dat via de command prompt?

[ Voor 47% gewijzigd door Qlii256 op 14-07-2011 13:07 ]

• Qlii256
Aan iedereen...

Het is opgelost! Met het verwijderen van de laatste update (die eerst niet wou, ik denk dat dit komt omdat ik eerst de pc moest herstarten omdat ik al 2 updates verwijderd had) start mijn pc weer op zoals het hoord. Geen foutmelding meer!

Nu moet ik er wel nog achter komen waarom die update die fout geeft. Zou ik het wagen de update opnieuw te installeren?

• usgaap
Qlii256 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:10:
Aan iedereen...

Het is opgelost! Met het verwijderen van de laatste update (die eerst niet wou, ik denk dat dit komt omdat ik eerst de pc moest herstarten omdat ik al 2 updates verwijderd had) start mijn pc weer op zoals het hoord. Geen foutmelding meer!

Nu moet ik er wel nog achter komen waarom die update die fout geeft. Zou ik het wagen de update opnieuw te installeren?
Nee, wacht ermee. En kijk of probeer erachter te komen wat eventueel het probleem zou kunnen zijn. Of fora her en der werd gespeculeerd, Office-update (was dat bij jou ook zo?) of een RAM/ HDD-probleem. Dat laatste is bij jou dus niet het geval.

Probeer de update voorlopig, met de nodige voorzichtigheid (want updates worden niet voor niets uitgerold), uit te vinken.

Probeer te kijken of je met het update-nummer, KB-*** in combinatie met ntll.dll iets kan vinden op internet. Of laat het update nummer, KB-*** hier achter ;)

[ Voor 8% gewijzigd door usgaap op 14-07-2011 13:17 ]

• Qlii256
De update die volgens mij het probleem gaf heeft al KB nummer: 2533623.
Op internet (onderandere op de Microsoft website) staat dat het een security update is? Of heb ik dat mis?

Ik zie trouwens dat de update weer in de lijst van Aanbevolen updates gekomen is. Ik heb hem dan ook meteen verborgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Qlii256 op 14-07-2011 13:17 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-11 15:51

ResuCigam

BOFH

Qlii256 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:34:
Ik heb SP1 niet geïnstalleerd omdat ik door SP1 te installeren mijn hele systeem moest herinstalleren. Ik had daarna nog eens SP1 proberen te installeren en dan moest ik gelijk weer hele systeem herinstalleren.
Die snap ik niet zo goed.. Kun je nu wel gewoon SP1 installeren? Anders deugt er wel meer niet aan je Windows installatie.

We do what we must because we can.

• Qlii256
SP1 gaat niet lukken. Ik had het 2x geprobeerd en telkens bleef hij dan staan bij Update registery net voor Windows opstart (of tijdens hij opstart). Sommigen vertelden mij dat ik de language packs moest verwijderen, maar toen ik het bekeek had ik geen language packs geïnstalleerd.

• usgaap
Qlii256 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:16:
De update die volgens mij het probleem gaf heeft al KB nummer: 2533623.
Op internet (onderandere op de Microsoft website) staat dat het een security update is? Of heb ik dat mis?

Ik zie trouwens dat de update weer in de lijst van Aanbevolen updates gekomen is. Ik heb hem dan ook meteen verborgen.
Helaas geeft google weinig hits op de door jou aangestipte problemen, ntll.dll icm KB2533623. Of RtlCopyContext.

De oorzaak bij mij leek te zitten in de volgorde van updates, als dat mogelijk zou kunnen zijn.

Ik deed een verse installatie W7 x64 Ultimate en bleef hangen op 1 security-fix. Ik heb later deze uitgevinkt en de rest wél laten updaten. Nadien die ene update uitgevoerd en toen ging alles wel soepel. Alhoewel dit een 'rare' manier is, werkte het bij mij.

Ik denk inderdaad dat het verstandig kàn zijn voorlopig deze fix uit te schakelen en wellicht proberen de overige updates te installeren. Nadien eens proberen de laatste uitgestelde KB2533623 uit te voeren.

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Qlii256 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:20:
SP1 gaat niet lukken. Ik had het 2x geprobeerd en telkens bleef hij dan staan bij Update registery net voor Windows opstart (of tijdens hij opstart). Sommigen vertelden mij dat ik de language packs moest verwijderen, maar toen ik het bekeek had ik geen language packs geïnstalleerd.
Ik zou zelf in jouw geval toch maar eens voor een verse Windows installatie kiezen.

• Qlii256
@ResuCigam: Waarom een verse installatie? Deze installatie is nog maar iets meer dan 2 maanden oud. En ik had een verse installatie gedaan, niets erop of niets gewijzigt. Ik installeer SP1 en heel Windows was vern**kt. Daarna nog eens een clean install, zelfde probleem. Daarom nog maar eens een clean install gedaan en SP1 achterwege gelaten.

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Als je niet eens SP1 kan installeren is er toch serieus wat mis. Als jij zegt dat je al meerdere herinstallaties gedaan hebt dan wordt het hoog tijd eens te controleren of je hardware wel in orde is, nachtje memtest86+ draaien, met chkdsk je harde schijven eens grondig controleren etc.

• Qlii256
@ResuCigam: Denk je dat ik dat allemaal niet gedaan heb? Geen enkele fout. Mijn pc werkt gewoon goed. Geen fouten of niets (buiten deze mislukte update dan). Ik laat SP1 wel achterwege, ik zie het nut van SP1 voor Windows 7 ook niet echt.

• usgaap
usgaap1976 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:24:
[...]

De oorzaak bij mij leek te zitten in de volgorde van updates, als dat mogelijk zou kunnen zijn.

Ik deed een verse installatie W7 x64 Ultimate en bleef hangen op 1 security-fix. Ik heb later deze uitgevinkt en de rest wél laten updaten. Nadien die ene update uitgevoerd en toen ging alles wel soepel. Alhoewel dit een 'rare' manier is, werkte het bij mij.
Ik zou voorlopig willen kijken naar mijn bovenstaande tip. Alhoewel e.e.a. raar kan overkomen, was dit voor mij de oplossing. Ik heb me suf gezocht op een oplossing en die zou er niet zijn.

Ik heb toen de fix in een later stadium geïnstalleerd, ná 3 andere updates, en toen werkte alles naar behoren. Ik zeg niet dat dit de oplossing voor jou is, maar het zou kunnen....

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Qlii256 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:32:
@ResuCigam: Denk je dat ik dat allemaal niet gedaan heb? Geen enkele fout. Mijn pc werkt gewoon goed. Geen fouten of niets (buiten deze mislukte update dan). Ik laat SP1 wel achterwege, ik zie het nut van SP1 voor Windows 7 ook niet echt.
Je had nergens vermeld dat je dat allemaal al gedaan had en mijn glazen bol is RMA. Dat je updates niet nuttig vind is natuurlijk je eigen keuze.

• usgaap
ResuCigam schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:37:
[...]

Je had nergens vermeld dat je dat allemaal al gedaan had en mijn glazen bol is RMA. Dat je updates niet nuttig vind is natuurlijk je eigen keuze.
Laten we ons concentreren op de problemen van OP :grouphug:

OT; Zit er iets bruikbaars in mijn tip lolleflikker?

• Qlii256
@ResuCigam: Ja, ik weet wel dat jij dat niet kon weten. Mijn antwoord was dan ook niet kwaad bedoeld.

@usgaap1976: Ik ben bezig met alle updates (4) die nog geïnstalleerd konden worden aan het installeren. Daarna als het dan nog werkt ga ik proberen die ene update nogmaals te installeren.

EDIT: Na installatie is de fout terug. Maar ik heb die ene update nog niet geïnstalleerd. Het zal dus aan een andere update liggen. Ik zal ze weer verwijderen en hopen dat het probleem dan weer weg is.

[ Voor 25% gewijzigd door Qlii256 op 14-07-2011 13:54 ]

• usgaap
Qlii256 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:47:
@ResuCigam: Ja, ik weet wel dat jij dat niet kon weten. Mijn antwoord was dan ook niet kwaad bedoeld.

@usgaap1976: Ik ben bezig met alle updates (4) die nog geïnstalleerd konden worden aan het installeren. Daarna als het dan nog werkt ga ik proberen die ene update nogmaals te installeren.

EDIT: Na installatie is de fout terug. Maar ik heb die ene update nog niet geïnstalleerd. Het zal dus aan een andere update liggen. Ik zal ze weer verwijderen en hopen dat het probleem dan weer weg is.
Zou ook kunnen verklaren waarom er zo weinig op internet over bekend was. Probeer inderdaad de juiste security-fix te isoleren en post die vervolgens. Of zoek op google. Ik vermoed Office.

Wie weet,...

• Qlii256
Ja de onder de 4 geïnstalleerd updates zaten 2 updates voor Office er tussen. Dat waren SP1 voor office en SP1 voor office taalpakket. Het ziet er naar uit dat mijn pc niet tegen service packs kan :)

Iemand die een link kan geven waar ze dat probleem van office berhandelen?

• usgaap
Qlii256 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:00:
Ja de onder de 4 geïnstalleerd updates zaten 2 updates voor Office er tussen. Dat waren SP1 voor office en SP1 voor office taalpakket. Het ziet er naar uit dat mijn pc niet tegen service packs kan :)

Iemand die een link kan geven waar ze dat probleem van office berhandelen?
Wat zijn de 2 KB-nummers van die updates?

Helaas is mijn vermoeden bevestigd. Wat zou, ik zeg expres zou, kunnen helpen is verlopig Office compleet de verwijderen. W7 alle noodzakelijke updates uit te laten voeren en pas ná alle intrinsieke Windows updates, Office te installeren.

Om als laatste de Office-hotfixes te laten updaten.

• Qlii256
De update die ik net verwijderde heeft het probleem verholpen: KB2507938

• usgaap
Qlii256 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:06:
De update die ik net verwijderde heeft het probleem verholpen: KB2507938
Het gaat om een update die pas eer-gisteren is uitgerold. Je zou dus te maken kunnen hebben met een 'relatief' nieuw probleem.

Ik zou als ik jou was mijn bovenstaande tip uit te voeren. Vink de update voorlopig uit en voer alle andere hotfixes uit. Wacht met installeren van KB2507938. En houdt de Security-bulletin in de gaten. Kijk of je de update als allerlaatste kán installeren. Als de fout weer terugkomt, terugrollen en wellicht bug-report indienen.

Maar misschien is er een crashdump na bovenstaande tip. Wellicht dat mensen er hier dan meer aan hebben.

• Qlii256
Ok bedankt iedereen! Ik ga denk ik gewoon de update helemaal niet installeren en wachten. Misschien komt hier nog een patch voor ofzo? Want omdat usgaap1976 zegt dat de update nog maar 2 dagen uit is, kan het zijn dat ze bij Microsoft dit probleem moeten verhelpen.

Bedankt iedereen voor alle hulp!

EDIT: Ik krijg nu opnieuw het probleem na het installeren van updates. Maar het is niet die ene update. Ik heb nu al 2x gehad dat ik een update verwijderde en dat het probleem dan weg was. Ik snap niet hoe dit komt. Zou er iets anders mis zijn?

EIDT2: Het ziet er wel naar uit dat het probleem zich telkens voordoet bij een security update.

EDIT3: Ik denk het probleem nu weer gevonden te hebben. Volgens mij doet het probleem zich voor bij 2 updates. Namelijk die eerste (KB2533623) en dan die tweede.

[ Voor 48% gewijzigd door Qlii256 op 14-07-2011 14:42 ]

• usgaap
Wat is het KB nummer van de tweede patch?
Pagina: 1