Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows XP of 2000 voor oudere Pentium 4?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35
Voor een wat oudere pc, een Pentium 4, 1,5Ghz en 1,5GB ram ben ik zoek naar het meest bijpassende OS.

Windows 95, 98 en ME vallen sowieso af, Windows Vista en 7 hebben te hoge systeemeisen en zullen vast niet lekker lopen op deze pc.

Blijven over XP of 2000.
2000 is zeker sneller dan XP, maar is 2000 ook net zo veilig?
XP is langzamer, maar die heeft dan wel weer een ingebouwde firewall.

De PC is bedoeld voor iemand die MSN't, hyves, kleine spelletjes speelt iig geen zware toepassingen.

Mijn YouTube Channel

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Persoonlijk zou ik in eerste instantie naar XP gaan kijken, al is het alleen maar omdat XP met SP3 een OS is waar je de meeste hardware (USB sticks, printers et cetera) en software gewoon mee kunt gebruiken. Ik heb een aantal USB apparaten die met geen mogelijkheid onder 2000 werken.

Als je er geen gekke dingen mee gaat doen zal XP op zich gewoon draaien. Het systeem voldoet ook ruim aan de systeemeisen voor XP met SP3. Ik heb zelf een 2tal Dell GX-270 machines staan die ik regelmatig uitleen als mensen problemen hebben met hun eigen pc. Die draaien prima met XP, al zit er wel een iets stevigere CPU in (P4 2,4 GHz). Qua geheugen zal je systeem prima lopen, de CPU is de bottleneck als je het mij vraagt. Nadeel van XP vind ik wel dat het al merkbaar langzamer is wanneer je hem helemaal up to date hebt dan direct na de installatie zonder SP's.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen trouwens. XP met SP3 installeren heb je in een uurtje gedaan in principe. Virusscan er bij op en ga eens kijken of je vindt dat er mee te werken is.

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows 2000 Professional is allang uit Extended Support dus dan wordt het heel simpel.

Had je zelf ook kunnen opzoeken - en van Tweakers mogen we verwachten dat ze zelf kunnen beslissen welk OS er gekozen moet worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.