Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

harde schijf wissen met een truecrypt virtual disk erop

Pagina: 1
Acties:

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Het gaat over een Win XP installatie.

Stel ik wil een harde schijf wissen; maar ik heb hier een met truecrypt beveiligde virtuele directory op staan; kan ik dit met een Windows herinstallatie automatisch overschrijven?

En werken andere wis commando's zoals format etc. ?

Of is de info voorgoed verankerd en onwisbaar?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom zou dat niet te wissen zijn? Encryptie is versleutelen, niet onwisbaar vastleggen. Zoek eens op hoe Truecrypt werkt en wat formatteren doet, want dit is heel standaard/

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Als je zeker wil zijn doe je een volledige zero-write (bv met een hd diag tool) of als je de tijd hebt zelfs meerdere passes met random data, bv met http://www.dban.org/

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Met virtuele directory bedoel je een TrueCrypt container?

Als je Windows simpelweg herinstalleert (en de schijf 'snel' formatteert) dan is de TrueCrypt container nog wel op te vissen (mits als zodanig herkenbaar) totdat het filesystem de fysieke locatie van de container 'toevallig' overschrijft.

Als je er zeker van wilt zijn dat de container ook weg is, zoek dan even een tooltje waarmee je de hele partitie kunt overschijven (al *denk* ik dat een non-quick NTFS format dat ook doet)

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Nielson schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:29:
Als je zeker wil zijn doe je een volledige zero-write (bv met een hd diag tool) of als je de tijd hebt zelfs meerdere passes met random data, bv met http://www.dban.org/
Ik heb dban 1 x losgelaten op een oude schijf.

Het gaat me meer om de werking van versleutelingssoftware zoals TrueCrypt.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

HD-readonly schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:31:
[...]

Ik heb dban 1 x losgelaten op een oude schijf.

Het gaat me meer om de werking van versleutelingssoftware zoals TrueCrypt.
Dat reageert precies hetzelfde als elk ander bestand/partitie :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
De data waaruit een truecrypt container bestaat lijkt van de buitenkant gewoon random data, als de verwijzing in de partitietabel MFT naar het bestand weg is zal deze in principe niet weer te vinden zijn door recovery software.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 14-07-2011 00:45 ]

Pagina: 1