Sinds enkele dagen draai ik een dualboot van Windows 7 en Fedora 15. Meteen kreeg ik onder Fedora het volgende probleem:
Op een gegeven moment loopt de PC vast, reboot, en ik krijg na de nodige BIOSsen de melding "A hyper transport sync flood occurred on last boot. Press F1 to Resume".
Onder Windows had ik dit probleem nooit.
Ik heb al gegoogled, en iemand gevonden die suggereerde dat het verhogen van de spanning op je CPU en RAM hielp. Mijn RAM draait nu op ongeveer 1,55 volt, in plaats van 1,5 , en mijn CPU heb ik ook enkele 10tallen millivolts extra ruimte gegeven. Veel meer durf ik echter niet aan. Ik weet het verder ook niet meer.
Mijn setup:
Mobo: MSI 770-G45
CPU: Phenom II 955BE
RAM: 4 x 2GB GeIL Black Dragon, 1333MHz, CL7
GraKa: XFX HD5870
RAID controller: Dell SAS 6/iR
Disks: 2 x Samsung HD103SJ in RAID0
430 Watt Antec voeding
Verder heb ik nog twee Acer schermen via HDMI en een Dell via Displayport aan mijn PC hangen, maar dit moet niet uitmaken volgens mij.
Er is niks overgeklokt, en ook wordt er niks te warm.
De PC heb ik gisteren helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, en weer in elkaar gezet. Ook dit hielp niet.
Een memtest heb ik overigens ook al gedraaid, geheugen is prima.
Op een gegeven moment loopt de PC vast, reboot, en ik krijg na de nodige BIOSsen de melding "A hyper transport sync flood occurred on last boot. Press F1 to Resume".
Onder Windows had ik dit probleem nooit.
Ik heb al gegoogled, en iemand gevonden die suggereerde dat het verhogen van de spanning op je CPU en RAM hielp. Mijn RAM draait nu op ongeveer 1,55 volt, in plaats van 1,5 , en mijn CPU heb ik ook enkele 10tallen millivolts extra ruimte gegeven. Veel meer durf ik echter niet aan. Ik weet het verder ook niet meer.
Mijn setup:
Mobo: MSI 770-G45
CPU: Phenom II 955BE
RAM: 4 x 2GB GeIL Black Dragon, 1333MHz, CL7
GraKa: XFX HD5870
RAID controller: Dell SAS 6/iR
Disks: 2 x Samsung HD103SJ in RAID0
430 Watt Antec voeding
Verder heb ik nog twee Acer schermen via HDMI en een Dell via Displayport aan mijn PC hangen, maar dit moet niet uitmaken volgens mij.
Er is niks overgeklokt, en ook wordt er niks te warm.
De PC heb ik gisteren helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, en weer in elkaar gezet. Ook dit hielp niet.
Een memtest heb ik overigens ook al gedraaid, geheugen is prima.