• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Topicstarter
Na veranderen Dram Voltage in de bios naar 2.1 Volt voor mijn Corsair Ram bleef de Asus Crosshair II Formula hangen op CPU INIT op de LCD poster. Na alle onnodige hardware te hebben verwijderd + andere voeding + ram nog steeds geen resultaat. Echter start hetzelfde bord wel op met een X3 440

Ook nog een M4n78 SE en een Asrock K10n78b geprobeerd met deze cpu waarbij bij beide borden de cpufan gaat draaien en er verder niks gebeurd. Beide borden starten wel op met de X3 440

Heeft iemand nog suggesties of is dit toch echt een gevalletje RMA

Speedydown.nl !!!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

gevalletje RMA ;)

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lijkt alsof 'ie stuk is ja :w

doen alsof ik de TS niet gelezen heb:
Heb je de CMOS-instellingen van je Crosshair-bord gereset? Kan door middel van een jumper of door het batterijtje loshalen nadat je de stekker uit het stopcontact gehaald hebt en, met het batterijtje eruit, op de aan/uitknop gedrukt hebt :)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

bij 2 andere borden doet ie het ook niet.. dus is gewoon een kapotte chip.. vind het wel vaag dat je ram niet naar 2.1 volt kan doen op een crosshair mobo

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Topicstarter
Enige wat ik me kan bedenken is dat het al een slechte chip was en dat die 2,1 volt hem over zn randje heeft geduwd. Want zelfs vandaag heeft ie nog ~5 uur stabiel gedraaid. Heb hier nog een singlecore athlon liggen, zal voor de zekerheid eens testen of dat daarmee wel lukt :)

Speedydown.nl !!!