Beste leute,
Ik ben bezig met een script dat gebruikers bestanden (foto's) laat uploaden en verwijderen. Een soort marktplaats idee.
Het systeem is als volgt. Je vult velden in en upload foto's. Dit komt allemaal aan en gaat prima.
Echter, wanneer gebruikers foto's uploaden, dan wordt een hash gegeneerd bij een advertentie. Deze hash is de naam van de map.
Ik wil dus een nieuwe map maken (in de map images) en daarin de foto's plaatsen. Echter, ik krijg het niet voor elkaar.
Als functie gebruik ik mkdir(), echter deze geeft de volgende fout:
Warning: mkdir() [function.mkdir]: Permission denied in /home/admin/domains/blablabla on line 153.
Volgens google ligt dit aan de rechten van de gebruiker. Via ftp_connect, ftp_login en ftp_site zet ik CHMOD rechten op 777. Dit gaat ook prima.
Vervolgens voer ik dus mkdir() uit in diezelfde map, maar dan krijg ik bovenstaande foutmelding.
De code is als volgt:
Dit werkt dus niet..
Waarom kan ik niet simpel een map aanmaken?
Ik ben bezig met een script dat gebruikers bestanden (foto's) laat uploaden en verwijderen. Een soort marktplaats idee.
Het systeem is als volgt. Je vult velden in en upload foto's. Dit komt allemaal aan en gaat prima.
Echter, wanneer gebruikers foto's uploaden, dan wordt een hash gegeneerd bij een advertentie. Deze hash is de naam van de map.
Ik wil dus een nieuwe map maken (in de map images) en daarin de foto's plaatsen. Echter, ik krijg het niet voor elkaar.
Als functie gebruik ik mkdir(), echter deze geeft de volgende fout:
Warning: mkdir() [function.mkdir]: Permission denied in /home/admin/domains/blablabla on line 153.
Volgens google ligt dit aan de rechten van de gebruiker. Via ftp_connect, ftp_login en ftp_site zet ik CHMOD rechten op 777. Dit gaat ook prima.
Vervolgens voer ik dus mkdir() uit in diezelfde map, maar dan krijg ik bovenstaande foutmelding.
De code is als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function chmod_map($map, $mod) { $conn_id = ftp_connect("mijnIP"); $login_result = ftp_login($conn_id, "user", "pass"); if(ftp_site($conn_id, 'CHMOD '.$mod.' /path/naar/mijn/public_html/'.$map) !== false) $succes = true; else $succes = false; ftp_close($conn_id); return $success; } $adv_hash = "test"; if(!file_exists(getcwd()."/adv/img/".$adv_hash)) { chmod_map("adv/img/", 0777); mkdir(getcwd()."/adv/img/".$adv_hash, 0777); } |
Dit werkt dus niet..
Waarom kan ik niet simpel een map aanmaken?