Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Hallo mensen,

Misschien een rare titel voor m`n topic maar het volgende is aan de hand.

Ik wil me graag de Samsung BD-D8500 blu ray harddiskrecorder aanschaffen.
Deze heeft een hdmi 1.4 aansluiting terwijl m`n tv (sony Bravis KDL Z5500) 1.3 hdmi heeft.
Als ik het goed begrijp gaat de antenne kabel de recorder in en verbindt je de recorder en tv middels
een hdmi kabel met elkaar, klopt dat?
Maar ik vraag me af of dat gaat werken met het versie verschil van de hdmi aansluitingen, weet iemand dit?
Alvast bedankt!

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:09
Is gewoon backwards compatible, dus dit gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 15:00

SeatRider

Hips don't lie

Je moet ook nog wel gewoon de antenne via de recorder naar de TV lussen he...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
GeertH schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:14:
Is gewoon backwards compatible, dus dit gaat werken!
Dan kan ik dus een gewone 1.3 hdmi kabel gebruiken?
SeatRider schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:19:
Hmm, dus wat ik dacht klopt dan niet? Ik moet dus én een antenne kabel én een hdmi kabel van recorder
naar tv aasluiten?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 15:00

SeatRider

Hips don't lie

The_Scratcher schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:42:
Hmm, dus wat ik dacht klopt dan niet? Ik moet dus én een antenne kabel én een hdmi kabel van recorder
naar tv aasluiten?
De HDMI bevat geen antennesignaal nee, dus als je de tuner van je tv ook wilt gebruiken, dan wel.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SeatRider schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:19:
Er zit een digitale tuner in dat ding, dus waarom zou hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:59

DjVe

Hatsaflats!

Als je nu tv kijkt via de coax naar analoog of dvb-c, dan moet je je kabel vanaf de recorder weer doortrekken naar de tv. Als je nu tv kijkt met een extern kastje, die met hdmi/scart is verbonden met de tv, dan hoeft dat niet.

Het kan trouwens geen kwaad om die tweede coax tussen recoder en tv te plaatsen. Dan heb je altijd nog analoog als je digitale beeld eruit ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dude, dat ding is gewoon geschikt voor Ziggo. Je neemt er digitaal en in HD mee op. Je smart card gaat er dus in. Een coax tussen de recorder en je TV is echt nergens voor nodig. Ik heb nog nooit meegemaakt dat digitaal eruit ligt en analoog niet.

edit: Ik lees net trouwens dit:
Ik gebruik hem met Ziggo en je kunt inderdaad NIET een digitaal (gecodeerd) kanaal opnemen en een ander (gecodeerd) kanaal kijken. Ik heb een CI+ in mijn TV en dan maakt het dus niet uit. Opnemen is makkelijk en HD ziet er geweldig uit, gebruik hem icm de EU40D8000 van Samsung en ziet er super uit. Zowel opnamen als 'live' uitzendinge
Als je TV CI+ heeft, is het dus te adviseren om deze ook te gebruiken. Beetje vreemd dat de dual tuner niet werkt, maar goed.

Mijn advies: koop een Humax HDD HD ontvanger en een losse Blu-ray speler.

[ Voor 54% gewijzigd door bram1984 op 14-07-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:18:
Dude, dat ding is gewoon geschikt voor Ziggo. Je neemt er digitaal en in HD mee op. Je smart card gaat er dus in. Een coax tussen de recorder en je TV is echt nergens voor nodig. Ik heb nog nooit meegemaakt dat digitaal eruit ligt en analoog niet.

edit: Ik lees net trouwens dit:

[...]

Als je TV CI+ heeft, is het dus te adviseren om deze ook te gebruiken. Beetje vreemd dat de dual tuner niet werkt, maar goed.

Mijn advies: koop een Humax HDD HD ontvanger en een losse Blu-ray speler.
eeehm...volgens mij heeft TS nergens gezegd dat hij Ziggo heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Jordy van e schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:11:
[...]

eeehm...volgens mij heeft TS nergens gezegd dat hij Ziggo heeft....
Nee klopt, maar heb toevallig wel Ziggo.
Ik kijk nu inderdaad tv via de CI+ kaart in m`n tv dus vandaar m`n vragen mbt aansluiten en zo.

2 apparaten aanschaffen is voor mij niet echt een optie aangezien ik daar de ruimte niet voor heb en een hekel
aan allerlei kastjes en kabeltroep heb. Ik heb het graag simpel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Natuurlijk heb je Ziggo. :+

Dit maakt het nou ook niet bepaald handiger hoor. Twee smart cards gebruiken (en waarschijnlijk dus ook dubbel betalen). De hele tijd je TV van kanaal verwisselen om de afzonderlijke input van je CI+ en de BD-D8500 te selecteren. Als je kanaal A wilt opnemen, moet je toch echt je TV op een andere input zetten om kanaal B te kunnen kijken. Snap je het nog?

Humax (of Samsung, for that matter) ontvanger doet het gewoon allemaal voor je. Opnemen? Prima, ga maar lekker zappen, ding neemt wel op hoor.

Alleen als je dan een Blu-raytje wilt kijken moet je je TV op een andere input zetten, maar dit komt als het goed is een stuk minder vaak voor.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 14-07-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:37:

Dit maakt het nou ook niet bepaald handiger hoor. Twee smart cards gebruiken (en waarschijnlijk dus ook dubbel betalen). De hele tijd je TV van kanaal verwisselen om de afzonderlijke input van je CI+ en de BD-D8500 te selecteren. Als je kanaal A wilt opnemen, moet je toch echt je TV op een andere input zetten om kanaal B te kunnen kijken. Snap je het nog?
Hmm, niet echt handig nee. Ik dacht omdat de Samsung BD-D8500 een twintuner heeft juist van dit soort geneuzel af te zijn. Maar nu blijkt weer dat Ziggo dat dus helemaal niet ondersteunt.
Een 2e CI+ erbij maakt me dan nog niet zoveel uit als dat handiger werkt. Of ik dan ook 2 keer abonnementskosten bij Ziggo moet betalen weet ik niet maar gaat me ook te ver.
Altijd dat gedoe met alles, is het dan nog steeds zo moeilijk om eens met iets perfects te komen? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Perfect zou een PS3, X360 in één zijn. met 4 tuners + CI+ Ziggo gecertificeerd, PIP en een 1TB HDD, ingebouwde versterker met 5.1 speakersysteem. Helaas is dat een utopie.

Een 2e module erbij werkt dus niet handiger, tenzij je het lekker vindt om bij iedere opname je TV van input te veranderen, omdat je anders hetzelfde moet kijken als dat je opneemt.

Ik heb gewoon een PS3 (voor mijn DVD's en Blu-rays) staan met daarnaast een iHDR5050c. Alles aangesloten op een dikke A/V versterker, en dit werkt voor mij perfect, helemaal i.c.m. een Logitech Harmony AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43
Ik heb toevallig afgelopen weekend zo'n ding gekocht, ik zal het eens uitproberen, ik ga er namelijk vanuit dat de dual tuner gewoon werkt (Ik heb ook een tv met CI+ en kijk meestal alleen via de tv).
Wat bedoelingen jullie met gecodeerde kanalen, de gewone digitale tv, of de extra pakketten van digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
joca schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:21:
Ik heb toevallig afgelopen weekend zo'n ding gekocht, ik zal het eens uitproberen, ik ga er namelijk vanuit dat de dual tuner gewoon werkt (Ik heb ook een tv met CI+ en kijk meestal alleen via de tv).
Wat bedoelingen jullie met gecodeerde kanalen, de gewone digitale tv, of de extra pakketten van digitale tv?
Ik denk inderdaad de extra pakketten die alleen doorgelaten worden als je hiervoor een abo hebt.
Je zou me een heel groot plezier doen om me je bevindingen te vertellen. Ben je tevreden ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

The_Scratcher schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:42:
[...]Dan kan ik dus een gewone 1.3 hdmi kabel gebruiken?
HDMI 1.3 kabels bestaan niet, het is de apparatuur welke aangeeft of het om HDMI 1.x gaat. Kabels heten tegenwoordig "Normal Speed" en "High Speed" waar beiden dan weer een variatie hebben in een versie met of zonder ethernet.

Maar dat soort dingen zijn redelijk makkelijk te vinden aangezien ze al een keer aan bod zijn geweest op het forum. En natuurlijk is er ook meer dan genoeg te vinden via andere wegen. Het is dat ik dit topic nu pas zie anders was het op dat punt op slot gegaan. Ik zal het nu even openlaten aangezien er wat "diepere" problemen aan bod komen dan alleen of HDMI 1.3 en HDMI 1.4 op elkaar aangesloten kunnen worden. Maar in het vervolg mag iets meer eigen inzet wel ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
The_Scratcher schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:34:
[...]

Ik denk inderdaad de extra pakketten die alleen doorgelaten worden als je hiervoor een abo hebt.
Je zou me een heel groot plezier doen om me je bevindingen te vertellen. Ben je tevreden ermee?
Ik heb tot nu toe nog geen extra pakketten...dus helaas kan ik je daarmee niet helpen. Verder ben ik wel tevreden met het apparaat, de afstandbediening is echter weer een sluitpost geweest, wat een lomp ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:37:

Humax (of Samsung, for that matter) ontvanger doet het gewoon allemaal voor je. Opnemen? Prima, ga maar lekker zappen, ding neemt wel op hoor.

Alleen als je dan een Blu-raytje wilt kijken moet je je TV op een andere input zetten, maar dit komt als het goed is een stuk minder vaak voor.
Ben het eens met Bram, dat je beter voor een ontvanger/opnameapparaat kan gaan. Een Humax is een goede keuze, dan loop ej inderdaad niet te klieren met verschillende inputs en kaarten. Vaak kan je op marktplaats ook al leuke dingen vinden van ex-ziggo klanten, die hebben opgezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
nou ik heb het toch kunnen testen, alle kanalen (behalve NED 1,2 en 3) worden gezien als gecodeerd, een 'gecodeerd' kanaal opnemen en een ander 'gecodeerd' kanaal bekijken kan idd niet! Aardig waardeloos dus die dual tuner functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat maakt in mijn optiek het hele apparaat waardeloos, als ik heel eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb zelf naast een TV met CI+ ook de Humax 5200C en kan daarmee prima 2 kanalen tegelijk opnemen, ongeacht de kanalen. Dus 2 kanalen opnemen en dan tegelijk via de tv een 3e kijken of via de humax een opname bekijken.

En op de slaapkamer hebben we ook nog een decoder staan. Dus we hebben 3 smartcards en op alle drie hebben we dezelfde kanalen inclusief de extra kanalen die we erbij nemen. En je betaalt daar maar 1 keer voor en dus niet drie keer.

Dus wel een beetje jammer als dat apparaat slechts 1 gecodeerd kanaal kan opnemen met de twintuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
Ja dit is behoorlijk zuur, ik heb samsung een mailtje gestuurd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
joca schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:38:
nou ik heb het toch kunnen testen, alle kanalen (behalve NED 1,2 en 3) worden gezien als gecodeerd, een 'gecodeerd' kanaal opnemen en een ander 'gecodeerd' kanaal bekijken kan idd niet! Aardig waardeloos dus die dual tuner functie.
Hmm, dat valt me toch vies tegen! Aan die hele twintuner heb je dus geen bal? vindt het ergens toch wel
een beetje schandalig want zo adverteren ze wel en dan blijkt het helemaal niet te werken! |:(

Begin nu toch wel erg te twijfelen over dit apparataat. Wilde juist een alles in één en deze leek mij daarom ideaal. Houd me aub op de hoogte van het antwoord van Samsung ben erg benieuwd. Alhoewel ik het antwoord al durt te voorspellen: "Het ligt aan Ziggo". Je mag me ook pm`en hierover......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
Heb voorlopig nog geen reply van Samsung maar zal je op de hoogte houden. Ik zou het knap vinden als ze Ziggo de schuld proberen te geven, ik heb namelijk delta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
Ondertussen wel een reply van Samsung, het schijnt volgens specificatie te zijn, waar dit dan expliciet staat konden ze me niet vertellen, het is nu doorgezet naar een technische afdeling.

Het verhaal was iig dat het voornamelijk door de provider komt, die geven de kanalen gecodeerd door, maar goed ik denk dat bijna alle providers dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
joca schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:22:
Ondertussen wel een reply van Samsung, het schijnt volgens specificatie te zijn, waar dit dan expliciet staat konden ze me niet vertellen, het is nu doorgezet naar een technische afdeling.

Het verhaal was iig dat het voornamelijk door de provider komt, die geven de kanalen gecodeerd door, maar goed ik denk dat bijna alle providers dit doen.
Zie je, ik wist het wel! :+

Echt het antwoord wat ik verwachte zoals ik al schreef. Je hebt dan wel geen Ziggo maar ze geven gewoon je provider de schuld.
Ga je vervolgens hiermee naar je provider 3x raden wat die dan weer als antwoord geven? Juist ja!
Intussen wordt je van kastje naar de muur gestuurd en heb je dus eigenlijk helemaal niks aan de dual tuner, tenminste niet voor gecodeerde kanalen.

De enige oplossing is dus om zowel in de tv als ook in de recorder een CI+ kaart steken.
Maar goed mocht je nog een anwoord krijgen laat maar horen, alhoewel ik er niet veel van verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

The_Scratcher schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:35:
[...]

Zie je, ik wist het wel! :+

Echt het antwoord wat ik verwachte zoals ik al schreef. Je hebt dan wel geen Ziggo maar ze geven gewoon je provider de schuld.
Ga je vervolgens hiermee naar je provider 3x raden wat die dan weer als antwoord geven? Juist ja!
Intussen wordt je van kastje naar de muur gestuurd en heb je dus eigenlijk helemaal niks aan de dual tuner, tenminste niet voor gecodeerde kanalen.

De enige oplossing is dus om zowel in de tv als ook in de recorder een CI+ kaart steken.
Maar goed mocht je nog een anwoord krijgen laat maar horen, alhoewel ik er niet veel van verwacht...
De provider codeert het signaal, maar samsung had dit makkelijk kunnen meenemen in het ontwerp. Als je glasvezel hebt van XMS/Lijbrandt/Solcon/ect (met glashart media signaal), dan is die gewoon bruikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07-2020
Hmm.. goed dat ik dit topic gevonden heb.. wilde namelijk zaterdag dit product kopen, juist vanwege de DUAL tuner functie..

Op kieskeurig zag ik dit probleem ook al langskomen..
Sinds een paar dagen de D8500 in gebruik en werkt allemaal perfect op paar puntjes na. De dual tuner kan dus geen gedoceerde kanalen weergeven als je een gecodeerd kanaal opneemt. Dat betekent dus in de praktijk dat je er weinig tot niets aan hebt aangezien bv alle HD kanalen gecodeerd zijn. Je zult dus alsnog een CI+ module in je gewone TV dienen te plaatsen om HD kanalen te kunnen kijken indien je HD of Film1 o.i.d. opneemt. Verder is het (op dit moment) niet mogelijk om de kanalen om te nummeren en dat is vrij irritant omdat je dan van NL3 via 6 kanalen pas bij RTL4 HD komt. Dit heb ik bij Samsung aangekaart en die zijn er mee bezig want staat wel in de handleiding dat het kan. Verder mooi apparaat en stil in gebruik met HDD, BD geeft wat meer herrie maar goed. Beeld is prima, ziet er mooi uit, veel opties en snel geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
Ik heb net nog een bevestiging gehad van een andere afdeling van Samsung dat het 'by-design' is, de eerste mevrouw aan de telefoon vertelde me dat het ook in de specs staat (waar kon ze me alleen niet zeggen), daar wordt nu niet meer over gesproken.

Maar goed, het is wel duidelijk dat hier ook niets aangedaan kan worden, de dual tuner functie is dus aardig waardeloos. Je kan dan beter voor de C varianten gaan (enkele tuner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 19:45

boner

misantropisch altruïst

joca schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:38:
Je HOEFT natuurlijk niet in een ZIGGO gebied te zitten. CAIWAY doet het allemaal wel DVB-C maar dan niet geencrypt. Dan werkt die dual tuner wel.

Kun je mss wel twee kanalen tegelijkertijd opnemen? Dus en soort van dual PVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
late reactie, maar volgens mij kan dat ook niet. De smarthub (internet) gebruiken en tegelijkertijd iets opnemen kan ook al niet, mi een vrij waardeloos apparaat en ik had beter nog wat reviews kunnen controleren voor aanschaf..

Ik zit overigens niet in een Ziggo gebied, dus misschien is Caiway een uitzondering.
Pagina: 1