Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Ik heb een eindje geleden een applicatie gemaakt voor WP7. Zaterdag heb ik dan effectief een lg e900 gekocht.

Ik dacht, ik sluit mijn telefoon aan via usb, selecteer 'device' in plaats van emulator en run de applicatie. Dan zie ik wel of het vlot draait of niet. Probleem 1: mijn gsm moet een developer phone zijn. Dus moet ik geregistreerd zijn op apphub.

4dagen later, 5 mails naar microsoft support, en een nieuw live account later ben ik EINDELIJK geregistreerd op de apphub. Nu ben ik verplicht een demo applicatie up te loaden, en dit allemaal om gewoon eens mijn app te testen op een phone zelf.

Volgend groot probleem: geotrust. Ik heb zelf moeten chatten met support omdat ik nog geen 1 email gekregen had van hen. Niet bij registratie als bij het doorzenden van mijn app. De fout lag blijkbaar bij hen want tijdens het chatten kreeg ik mijn eerste mail.

Nu vragen ze aan mij om een fotokopie door te faxen van mijn identiteitskaart! Met AL mijn gegevens erop. En dit gewoon om te controleren of ik niet lieg.

Ik heb er persoonlijk genoeg van! Zoveel moeite moeten doen om gewoon eens mijn applicatie te kunnen draaien op mijn eigen phone :( 8)7

Is dit de normale manier van werken? Of verliep dit veel vlotter bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 13:27
Dat de mail pas kwam nadat je contact opnam, is vreemd. Bij mij ging het als volgt:

Ik heb eerst mijn studentenstatus geverifieerd via Dreamspark. Dit doormiddel van een link klikken in een mailtje naar mijn (oude) school-email. Vervolgens bij AppHub de registratie doorgelopen, waarna ik toegang had tot het dashboard.

De dag na het submitten van mijn eerste app, nam GeoTrust gelijk contact met mij op.
Daarbij moet je inderdaad een formulier invullen, inclusief een kopie van geldige legitimatie.

Drie dagen later heb ik gechat met GeoTrust - puur ter indicatie - en die vertelden mij dat ze mijn verzoek goedgekeurd hadden en dat Microsoft de boel enkel nog hoefde te activeren.

Dat was de volgende dag gebeurd.

Daarna kon ik gewoon mijn telefoon unlocken en daar mn code op draaien.

Het hele proces heeft 5 dagen in beslag genomen, inclusief de dag waarop ik mijn eerste app submitte.

Dat vind ik zelf best netjes. Vervelend dat het bij jou minder soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:46
Wouter7 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:08:
Nu vragen ze aan mij om een fotokopie door te faxen van mijn identiteitskaart! Met AL mijn gegevens erop. En dit gewoon om te controleren of ik niet lieg.
Dit is volkomen normaal en iedere WP7 devver heeft het moeten doen. Er is helaas voor hun geen andere manier om het fatsoenlijk te controleren.

BTW. Wacht maar totdat je wil dat MS je uitbetaalt. Dat W-7 formulier is klote en die officiele instantie in de VS wil officieel de originele paspoort hebben. (Er was een weg omheen als ik me niet vergis)

Overigens is het bij mij hetzelfde verlopen als bij cPT.cAPSLOCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Ze weten dat ik niet lieg aangezien ik via dreamspark geregistreerd ben. Niet iedereen kan aan een email adres van een hogeschool ;) Idem voor de mensen die nog betalen voor deze waanzin.

Ik vind het gewoon erg dat ik zoveel moeite moet doen om gewoon een domme app te proberen op mijn eigen phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wouter7 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:37:
Ze weten dat ik niet lieg aangezien ik via dreamspark geregistreerd ben. Niet iedereen kan aan een email adres van een hogeschool ;) Idem voor de mensen die nog betalen voor deze waanzin.
Mja, het punt is dat zij een eindverantwoordelijke moeten hebben voor als je de app in de marketplace zet. Dat je het via Dreamspark doet zegt alleen maar dat je een student bent.y
Ik vind het gewoon erg dat ik zoveel moeite moet doen om gewoon een domme app te proberen op mijn eigen phone.
Iets trotser op je eigen werk ja! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Dus jij zou het geen enkel probleem vinden als iemand die je hogeschool account gehacked had, op jouw naam, zonder verdere legitimatie apps zou kunnen uploaden?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ze weten dat ik niet lieg aangezien ik via dreamspark geregistreerd ben. Niet iedereen kan aan een email adres van een hogeschool ;)
Dat is eenvoudiger dan je denkt, hoor...
De reden dat het proces zo in elkaar zit, heeft te maken met het feit dat je als geregistreerd App Hub developer de mogelijkheid krijgt jouw apps te publiceren in de Marketplace. Dit is feitelijk de enige (legale) toegangspoort tot de phones en Microsoft probeert deze erg goed te bewaken. Aan de ene kant om de kwaliteit enigszins hoog te houden en aan de andere kant om de veiligheid te waarborgen. Mocht er een app doorglippen die problemen geeft, dan kunnen ze de maker traceren, omdat deze aan de hand van de, door GeoTrust geverifieerde identiteit, met redelijke zekerheid te achterhalen is. Apple beschermt haar eigen App Stores op ongeveer dezelfde manier.

Vergelijk dit eens met de Android Market, waar iedereen kan publiceren. Daar zie je dan ook apps met virussen en allerlei andere rommel.

Als je alleen geïnteresseerd bent in het draaien van je eigen apps op je eigen hardware, dan is het hele App Hub registratieproces inderdaad een beetje overkill. Gelukkig zijn er meer mensen die deze mening hebben en in januari van dit jaar is het team van ChevronWP7, bekend van de eerste jailbreak voor Windows Phone 7, in overleg gegaan met Microsoft. Naar aanleiding van dit gesprek is het idee ontstaan voor een simpele variant van het huidige App Hub-lidmaatschap.

Onlangs is aangekondigd dat ChevronWP7 onder de naam "ChevronWP7 Labs" een goedkope Windows Phone unlock-service gaat aanbieden. Deze service, ontwikkeld in samenwerking met Microsoft, maakt het mogelijk om op legale wijze en tegen een klein bedrag (substantieel minder dan het $100,- App Hub-lidmaatschap) je eigen phone(s) te unlocken. Je kunt dan je eigen apps op je phone draaien, maar je hebt geen mogelijkheid om die apps te publiceren in de Marketplace.

Het is nog niet bekend wanneer de service live gaat, maar verwacht wordt dat dit ongeveer gelijk met de release van Mango zal gebeuren.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als dit de frontpage was had je een +2 voor die post gekregen.
Ik ben verder niet bekend met devven voor de telefoon, maar zijn die lidmaatschappen (het woord zegt het eigenlijk al... *ijdele hoop*) jaarlijkse kosten? Of kun je na eenmalig die $100 (hopelijk met dat andere lidmaatschap minder) zolang je de telefoon gebruikt er apps op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
twiFight schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:53:
... maar zijn die lidmaatschappen (het woord zegt het eigenlijk al... *ijdele hoop*) jaarlijkse kosten? Of kun je na eenmalig die $100 (hopelijk met dat andere lidmaatschap minder) zolang je de telefoon gebruikt er apps op zetten?
Het App Hub-lidmaatsachap is een jaarlijks abonnement. Je telefoon zal zich dan ook weer opnieuw locken als je abonnement voorbij is.

Voor de ChevronWP7 Labs service betaal je eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
lzandman schreef op zondag 17 juli 2011 @ 07:33:
[...]
Het App Hub-lidmaatsachap is een jaarlijks abonnement. Je telefoon zal zich dan ook weer opnieuw locken als je abonnement voorbij is.
En voor studenten is het gratis via https://www.dreamspark.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 14:08

Je gaat een legal overeenkomst met Microsoft aan omdat je apps in de marketplace kunt publiseren en MS jouw kan gaan uitbetalen. Dat is ook de reden waarom men 18 jaar of ouder moet zijn omdat dat in de meeste langen de minimale leeftijd is om een 'legal' overeenkomst aan te gaan.

Het dreamspark proces is nu wat suf. Je moet een app uploaden om het geotrust proces af te trappen. Heeft te maken met kosten. MS betaald geotrust iets vsn 100 dollar om jouw identiteit te verifieren. en ze willen niet dat alle studenten dat ineens gaan doen ofzo. beetje maffe keuze denk ik,

Wat heel binnenkort veranderd bij het registratie proces is dat de creditcard al voldoet als ID voor studenten en individuen. Dat zou wat geotrust dingen moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Chris Walsh heeft gemeld dat de Chevron Labs Unlock Service eenmalig $9,- gaat kosten.

Pagina: 1