Toon posts:

Cpu identificatie vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een CPU identificatie programma te schrijven, zeg maar zoiets als WCPUID. Met mijn programma kan ik nu iig de manufacturer string vinden (bijv. "GenuineIntel" voor Intel), en verder de family, model en stepping.

Ik heb echter nog drie vragen:

1) Hoe maak ik onderscheid tussen bijv. Intel Celeron A en Intel Pentium II PE, deze zijn immers beide family 6, model 6-processoren.

2) Heeft er iemand een lijstje waarin staat welke stepping bij welke revisie hoort, om bijv. verschil te kunnen maken tussen Pentium III E en Pentium III EB.

3) Is er een interrupt/statusbyte/poort waardoor ik informatie kan krijgen over de bussnelheid en de multiplier? Ik heb tot nu toe daarover nog niks kunnen vinden.

Wie kan mij verder helpen. Alvast bedankt :)

Verwijderd

Kun je het verschil tussen een Celeron en P2 niet merken door het verschil in cache ??

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vraag 1, kijk naar cache.

Vraag 2, kijk naar cache, indien E, dan coppermine. Voor de B moet je inderdaad de mulitplier zien te vinden.

Vraag 3, eeerrhhhhmmmm :?

Overigens verwijder ik de tweede en derde reply.

[edit], dubbelpost :o

Verwijderd

Topicstarter
Dat verschil kan idd via level 1 cache, bedankt voor de tip.

Iemand nog ideeën over hoe de multiplier of bussnelheid te vinden? Via de CPUID-instructie lukt het iig niet... ;(