Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nogal een leek op dit gebied en heb geprobeerd te zoeken naar wat ik nodig heb, maar heb dit helaas niet 1,2,3 gevonden. Ik hoop dat ik hier wat hulp kan vinden. Mijn probleem is als volgt. Ik een ASDL internet verbinding van Alice, waarvan ik een draadloos netwerk wil gaan maken. Hierin moeten mijn desktop zonder netwerkkaart, werk laptop, televisie en Samsung Galaxy S2 in komen.

Dekstop
Ik begrijp dat ik voor mijn desktop een netwerkkaart moet aanschaffen en deze in mijn computer moet plaatsen en installeren. Maakt het nog uit wat voor desktop ik heb, of kunnen al de verschillende soorten netwerkkaarten geïnstalleerd worden? Wat is een goede netwerkkaart?

Laptop
Dit is een werk laptop en niet bedoeld voor prive zaken, zodat ik thuis kan werken. Deze laptop heeft een een netwerkkaart. Wat voor weet ik niet.

Televisie
Ik heb allerlei DVD's op mijn desktop staan welke ik via mijn Samsung LE40A656A1FXXC (http://www.kieskeurig.nl/...656/specificaties/277960/) wil bekijken. Ik wil mijn televisie dus graag aan mijn netwerk toevoegen. Mijn TV heeft als Computer/netwerk-aansluiting een VGA-uitgang. Nu heeft een vriend van mij een apparaat (Streambox?) waarbij hij deze kan bedienen met zijn telefoon om films te kijken. Nu is het gebruik van een telefoon daarbij voor mij optioneel.

Ik begrijp dat ik een router nodig heb voor bovenstaande zaken. Wat is een goede router?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:34:

Dekstop
Ik begrijp dat ik voor mijn desktop een netwerkkaart moet aanschaffen en deze in mijn computer moet plaatsen en installeren. Maakt het nog uit wat voor desktop ik heb, of kunnen al de verschillende soorten netwerkkaarten geïnstalleerd worden? Wat is een goede netwerkkaart?
Je moet een draadloze netwerkkaart hebben. Momenteel kan je 2 soorten interne netwerkkaarten krijgen, via pci of pci-ex. Dan moet je even naar je pc kijken wat voor slot die beschikbaar heeft. Kwa merk moet je wat A-merken kijken. Linksys heeft goede hardware, maar mijn ervaring met hun ivm drivers is ***. Ook met Cisco (moederbedrijf) software is mijn ervaring eerder aan de negatieve kant. Momenteel zou ik D-Link aanraden.

Er zijn ook USB dongles maar die zouden niet zo een goed bereik hebben tov goede interne kaarten.
Laptop
Dit is een werk laptop en niet bedoeld voor prive zaken, zodat ik thuis kan werken. Deze laptop heeft een een netwerkkaart. Wat voor weet ik niet.
Veel kans dat de laptop een wifi aansluiting heeft. Alle merken/protocollen zijn (backward) compatibel met elkaar
Televisie
Ik heb allerlei DVD's op mijn desktop staan welke ik via mijn Samsung LE40A656A1FXXC (http://www.kieskeurig.nl/...656/specificaties/277960/) wil bekijken. Ik wil mijn televisie dus graag aan mijn netwerk toevoegen. Mijn TV heeft als Computer/netwerk-aansluiting een VGA-uitgang. Nu heeft een vriend van mij een apparaat (Streambox?) waarbij hij deze kan bedienen met zijn telefoon om films te kijken. Nu is het gebruik van een telefoon daarbij voor mij optioneel.
Dit kan natuurlijk niet rechtstreeks op het netwerk. Hier zal je inderdaad iets van mediacenter of zo tussen moeten zetten. Kan je niet even kijken bij jouw vriend wat die voor iets heeft en daar eens om raad gaan vragen voor dit punt?
Ik begrijp dat ik een router nodig heb voor bovenstaande zaken. Wat is een goede router?
Heb je geen wifi bij je ADSL? Of is dit een bedrade router? Als het een usb modem is, moet je wel opletten dat je een wifi router koopt met adsl modem ingebouwd.

Verder is het kijken van full hd materiaal over een wifi verbinding ook niet altijd even ideaal, misschien even nadenken of je geen kabels kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15
Als je bij Alice zit heb je zeer waarschijnlijk al een modem met router.
Welke merk en type is dat?

Welk merk en type desktop?
Welk merk en type laptop?

De TV heeft geen netwerkaansluiting.
Je moet daarvoor een extra apparaat aanschaffen die dat wel heeft en je content kan afspelen op je tv.
Dat is dan een mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo een router heb ik niet, alles is op dit moment bekabeld. Het gaat om de modem HLF-1616-2PNL-88-03

Ik heb Acer Aspire T650-9B72. Welke netwerkkaart past hier het beste op. Ik weet dat het een oude desktop is, maar ik wil geen 500 euro uitgeven. Verder gaat het om een HP 6730b laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens deze specificaties heeft die pc zowel pci als pci-ex (x1) dus de meeste draadloze netwerkkaarten zullen wel werken. Het enige wat een probleem zou kunnen geven zou een pci-ex (x4) netwerkkaart maar ik heb geen idee of dat zelfs bestaat.