Ik heb een probleem met mijn SBS 2003 server. Na een nieuwe installatie, werkt ondertussen alles al, behalve de outlook mobile access. Outlook web access werkt gelukkig wel, maar OMA zou ik toch ook graag werkend hebben.
Als ik mijn telefoon wil laten verbinden, krijg ik de aller eerste keer de foutmelding van het certificaat, wat ik daarna kan accepteren zodat hier niet meer om gevraagd wordt, maar alsnog komt er een error. Als ik dan in de errorlog van mijn telefoon ga kijken, zie ik HTTP error 500: Internal Server Error.
Dat is uiteraard veel te generiek en kan niemand iets mee. In de eventviewer van SBS zie ik dan gebeurtenis 3005, met als omschrijving:
Schiet ik nog niet veel mee op, tenminste als ik google moet geloven.
Dus verder gekeken en met mijn pc naar https://mijndomein/oma gegaan, zowel intern als extern en mag dan gewoon inloggen, maar ontvang de volgende weer generieke error: A System error has occurred while processing your request. Please try again. If the problem persists, contact your administrator.
Dus nogmaals een blik in de eventviewer leert mij 2 andere gebeurtenissen, dus misschien geeft dat hoop.
Uiteraard heb ik de wizzard doorlopen, meerdere malen zelfs en dat ging allemaal goed.
Nu wilde ik dat vlak voor deze post nogmaals doen om 100% zeker van mijn zaak te zijn, maar toen gaf deze ineens een error, zonder dat er iets verder op de server is veranderd aan instellingen.

heb hier alleen nog niets over kunnen terug vinden in de eventviewer.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Als ik mijn telefoon wil laten verbinden, krijg ik de aller eerste keer de foutmelding van het certificaat, wat ik daarna kan accepteren zodat hier niet meer om gevraagd wordt, maar alsnog komt er een error. Als ik dan in de errorlog van mijn telefoon ga kijken, zie ik HTTP error 500: Internal Server Error.
Dat is uiteraard veel te generiek en kan niemand iets mee. In de eventviewer van SBS zie ik dan gebeurtenis 3005, met als omschrijving:
code:
1
2
3
4
5
| Unexpected Exchange mailbox Server error: Server: [xxx] User: [xxx] HTTP status code: [501]. Verify that the Exchange mailbox Server is working correctly. |
Schiet ik nog niet veel mee op, tenminste als ik google moet geloven.
Dus verder gekeken en met mijn pc naar https://mijndomein/oma gegaan, zowel intern als extern en mag dan gewoon inloggen, maar ontvang de volgende weer generieke error: A System error has occurred while processing your request. Please try again. If the problem persists, contact your administrator.
Dus nogmaals een blik in de eventviewer leert mij 2 andere gebeurtenissen, dus misschien geeft dat hoop.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| GEBEURTENIS: 1805 Request from user xxx resulted in the Microsoft(R) Exchange back-end server xxx returning an HTTP error with status code 501 Response: Content-Length: 0 Server: Microsoft-IIS/6.0 Date: Wed, 13 Jul 2011 18:48:08 GMT Original Request: Content-Type: text/xml Depth: 0 Content-Length: 389 Expect: 100-continue Connection: Keep-Alive Host: xxx . |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| GEBEURTENIS: 1503 An unknown error occurred while processing the current request: Message: De externe server heeft een fout geretourneerd: (501) Niet geïmplementeerd. Source: Microsoft.Exchange.OMA.ExchangeDataProvider Stack trace: at Microsoft.Exchange.OMA.ExchangeDataProvider.OmaWebRequest.GetRequestStream() at Microsoft.Exchange.OMA.ExchangeDataProvider.ExchangeServices.GetSpecialFolders() at Microsoft.Exchange.OMA.ExchangeDataProvider.ExchangeServices..ctor(UserInfo user) Message: Het doel van een aanroep heeft een uitzondering veroorzaakt. Source: mscorlib Stack trace: at System.Reflection.RuntimeConstructorInfo.InternalInvoke(BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture, Boolean isBinderDefault) at System.Reflection.RuntimeConstructorInfo.Invoke(BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) at System.RuntimeType.CreateInstanceImpl(BindingFlags bindingAttr, Binder binder, Object[] args, CultureInfo culture, Object[] activationAttributes) at System.Activator.CreateInstance(Type type, BindingFlags bindingAttr, Binder binder, Object[] args, CultureInfo culture, Object[] activationAttributes) at Microsoft.Exchange.OMA.UserInterface.Global.Session_Start(Object sender, EventArgs e) Message: Er is een uitzondering van het type Microsoft.Exchange.OMA.DataProviderInterface.ProviderException veroorzaakt. EventMessage: UserMessage: A System error has occurred while processing your request. Please try again. If the problem persists, contact your administrator. Source: Microsoft.Exchange.OMA.UserInterface Stack trace: at Microsoft.Exchange.OMA.UserInterface.Global.Session_Start(Object sender, EventArgs e) at System.Web.SessionState.SessionStateModule.RaiseOnStart(EventArgs e) at System.Web.SessionState.SessionStateModule.CompleteAcquireState() at System.Web.SessionState.SessionStateModule.BeginAcquireState(Object source, EventArgs e, AsyncCallback cb, Object extraData) at System.Web.AsyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication+IExecutionStep.Execute() at System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) |
Uiteraard heb ik de wizzard doorlopen, meerdere malen zelfs en dat ging allemaal goed.
Nu wilde ik dat vlak voor deze post nogmaals doen om 100% zeker van mijn zaak te zijn, maar toen gaf deze ineens een error, zonder dat er iets verder op de server is veranderd aan instellingen.

heb hier alleen nog niets over kunnen terug vinden in de eventviewer.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk