Aldi PC: Intel Core i5 + SSD en ATI 5670

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:31
Hallo allemaal,

Mijn vader drukte me net een folder van de Aldi onder de neus met daarin een medion PC welke wordt aangeboden met een gigantische korting. Het gaat om deze PC:
  • Intel Core i5 760
  • 4 GB DDR3
  • ATI Radeon 5670
  • 40GB SSD
  • 2TB Harde Schijf
Van 889 voor 500 euro. Nou is dat natuurlijk een mooie korting, maar in mijn achterhoofd roepen stemmen dat dit troep is. Aldi wil er vanaf, en ook laptops zijn voor grote kortingen te halen, en ik denk er over om er ook eentje te kopen.

Zijn de componenten van een beetje kwaliteit? Is het niet zo dat ik na een jaartje ineens problemen ga krijgen aan verschillende dingen? Ik kon met de zoekfunctie niets vinden over Aldi, tenminste niet over deze PC. Mocht er al een topic zijn mijn excuses.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:27
Medion is over het algemeen een prima merk. Steeds meer winkels verkopen ze tegenwoordig ook (Paradigit, mediamarkt, informatique).

Wat betreft je vraag of t troep is; Het is sowieso weinig geld voor zo'n systeem, al is het wel de vraag wat voor SSD het is (ondersteunt hij Trim, wat zijn de lees en schrijfsnelheden)...

Doch, voor 500 euro is t een prima systeempje.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
grannymark schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:03:
Medion is over het algemeen een prima merk. Steeds meer winkels verkopen ze tegenwoordig ook (Paradigit, mediamarkt, informatique).

Wat betreft je vraag of t troep is; Het is sowieso weinig geld voor zo'n systeem, al is het wel de vraag wat voor SSD het is (ondersteunt hij Trim, wat zijn de lees en schrijfsnelheden)...

Doch, voor 500 euro is t een prima systeempje.
40 gb is te weinig, na updates etc staat deze gewoon vol.

Er zit gewoon standaard hardware in, echter kan je meestal dezelfde pc voor hetzelfde geld ook gewoon in de winkel kopen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Sylistar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 18:49
leuk systeem,
mediom is door de jaren heen steeds beter geworden, en ik zou persoonlijk liever een medion hebben dan een acer.

specs:
processor is traag maar word weer recht getrokken door de sdd (die vrij klein is)
viodeokaart is leuk en het opslag geheugen is ook zeer netjes.

m.a.w. voor 500euro heb je leuk machientje.

al raad ik nog steeds zelf bouw aan, puur omdat je zelf kan kiezen welke hardware er in gaat

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 16:20
KoploperMau schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:01:

Van 889 voor 500 euro. Nou is dat natuurlijk een mooie korting, maar in mijn achterhoofd roepen stemmen dat dit troep is. Aldi wil er vanaf, en ook laptops zijn voor grote kortingen te halen, en ik denk er over om er ook eentje te kopen.
Mbt Medion en Aldi, ik heb jaren met een medion (8080xl) gedaan (uit 2002).
Pas geleden na een hele tijd stil te hebben gestaan, weer eens aan gezet en starte nog steeds prima op en alles werkte prima.

Ding is 9 jaar oud en ik heb alleen een keer de dvd brander en de graka hoeven te vervangen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Medion is niets mis mee hoor.
Ik heb een laptop uit 2004, en die gebruik ik als desktop (extern scherm eraan, extern toetsenbord en gaan met die banaan). Die doet het nog steeds uitstekend, en staat soms wel 24 uur per dag aan (snachts mag ie torrents binnenhalen).

De pc uit deze aanbieding ziet er mooi uit voor deze prijs.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

PMG beleid

Dit soort topics zijn niet toegestaan op GoT en daarom zet ik hier een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.