vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
... gaat het wellicht mis bij het opgeven van de SMTP server? Je moet wel opletten wat je daar invult en mogelijk je SMTP-connector instelling in Exchange aanpassen. Er zit een verschil tussen verbinden naar 127.0.0.1 en naar 192.168.78.1 (voorbeeld van mogelijk lokaal IP adres van de server)
Even aanvullende informatie: vanuit Kocon kun je bijvoorbeeld een factuur versturen, deze factuur mag niet rechtstreeks naar de klant, er moet aanvullende informatie bij. In het verleden draaide kocon lokaal, werd de bijlage geopend in Outlook en konden ze zelf een mailtje typen. Dat willen ze nu dus ook weer. De factuur mag dus _NIET_ direct vanuit het programma verstuurd worden.
[ Voor 58% gewijzigd door St@m op 13-07-2011 20:16 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik heb het idee dat dit programma niet bedoeld is om vanaf de server te starten. Dat maakt het natuurlijk wel erg simpel dan. Start het dan ook niet vanaf de server maar gebruik het als client zoals het ook bedoeld is.
Klopt mijn indruk dat nu ook mensen inloggen op de SBS server om vanaf daar in Kocon te werken? Zo ja, dan zou ik daar heel snel verandering in aanbrengen als ik jou was.
Heeft de klant zelf geen systeembeheer die dit kan regelen voor hun?
Ja, leuk en aardig, dan mailt het programma direct de factuur zonder begeleidende tekst naar de klant.RolfLobker schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:11:
Dan nog helpt het niet om Outlook op de server te hebben staan. Prima dat een standaard mailclient geconfigureerd MOET worden. Dan doe je dat toch? Gewoon SMAPI kiezen. Staat toch ook smtp achter?
Dat zou heel goed kunnen, de fabrikant geeft aan dat het wel kan, zij hebben dit zo geïnstalleerd.Ik heb het idee dat dit programma niet bedoeld is om vanaf de server te starten. Dat maakt het natuurlijk wel erg simpel dan. Start het dan ook niet vanaf de server maar gebruik het als client zoals het ook bedoeld is.
Wij zijn nu de beheerder, vorige beheerder heeft het zo ingericht. En ja, ze werken via remote app op de server (terminal services).Klopt mijn indruk dat nu ook mensen inloggen op de SBS server om vanaf daar in Kocon te werken? Zo ja, dan zou ik daar heel snel verandering in aanbrengen als ik jou was.
Heeft de klant zelf geen systeembeheer die dit kan regelen voor hun?
Ik weet dat het geen ideale omgeving is, maar de klant heeft geen geld om het fatsoenlijk in te richten (lees, helemaal geen geld, ook niet voor een tweede TS).
Dus dan is er maar 1 manier mogelijk en dat is op deze manier. Of niet, en daarom open ik hier een topic.
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 13-07-2011 22:21 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Met andere woorden, ze werken op de console
Of wordt de SBS2008 server als TS gebruikt.
Ze starten de remote applicatie, dus komen alleen maar in de applicatie terecht. Ze kunnen verder niets op de server zelf.
Maar gisteravond Outlook 2010 geinstalleerd, werkt als een zonnetje.
Niet echt de situatie waar je als sysadmin trots op bent, maar die keuze maak je niet altijd zelf.St@m schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:13:
SBS2008 wordt als TS gebruiktJa, het is allemaal niet geweldig, I know..
Ze starten de remote applicatie, dus komen alleen maar in de applicatie terecht. Ze kunnen verder niets op de server zelf.
Maar gisteravond Outlook 2010 geinstalleerd, werkt als een zonnetje.
Enigste oplossing is dan idd outlook installeren op je server.
Dat kan niet eens. SBS2008 zelf kan alleen in Remote Administration mode gebruikt worden. En dat met maximaal 2 sessie tegelijkertijd.
Lekker handig als je zelf ook de server nog wilt beheren..
Thinstuff.._Arthur schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:38:
[...]
Dat kan niet eens. SBS2008 zelf kan alleen in Remote Administration mode gebruikt worden. En dat met maximaal 2 sessie tegelijkertijd.
Unsupported ben je toch al en je licentieovereenkomst heb je toch al overtreden. Who cares
[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 14-07-2011 21:40 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Geen /admin (console sessie) beschikbaar op sbs ?_Arthur schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:38:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 14-07-2011 21:45 ]
Niet met SBS 2008 (of Windows Server 2008). In 2003 wel, in 2008 is dat er uitgesloopt aangezien dat misbruikt werd als 3e sessie. (Microsoft heeft er een andere uitleg over natuurlijkfish schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:45:
Geen /admin (console sessie) beschikbaar op sbs ?
[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 15-07-2011 11:16 ]