Sweex router verliest verbinding na enkele minuten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:03
Ik heb sinds kort (een week of 3) een nieuwe draadloze sweex router. De eerste 2 weken heeft hij perfect gewerkt maar de laatste week heeft hij kuren. Als ik de router reboot, reset of het kanaal verander kan ik voor even (tussen de 1 en 10 minuten) verbinding maken met de router. Daarna valt de verbinding weg en komt ook niet meer terug, totdat ik de router weer reboot, reset of het kanaal verander. Ik heb het op alle kanalen geprobeerd (1 t/m 13) maar ze vertonen allemaal hetzelfde probleem. Het ligt ook niet aan me laptop want ik heb het ook met een andere laptop en me telefoon. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sorry dat ik het moet zeggen maar in het eerste woord van de topictitel zit waarschijnlijk het probleem al ;) Maar anyway, heb je al geprobeerd de laatse firmware op de router te installeren? En sowieso als hij zo vaak wegvalt als beschrijft dan zou ik hem gewoon RMA sturen wanneer een firmware update niet werkt. Want zelfs een Sweex router mag natuurlijk nooit zo vaak wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Storing in de buurt? Scan eens met inSSIDer wat er nog meer in de buurt rondhangt. Kan zomaar zijn dar er andere router op jou kanalen storen :)

Maar veredr wel met mijn voorganger: Sweex staat nou niet echt bekend om zijn stabiliteit. You pay peanuts, you get monkeys, zeg maar ;)
Maar dan nog zou zoveel drops niet mogen. Als er niks te vinden is zou je hem RMA kunnen sturen idd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt mij een garantie kwestie. Apparaat functioneert gewoon niet goed en het wegvallen is volstrekt onacceptabel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:03
Ik weet dat sweex niet het meest ideale merk is en heb ook altijd een linksys router gehad. Maar die is door bliksemschade overleden, ik kon toen cheap (5€) deze krijgen dus toch maar gedaan. Ik had inSSIDer al gedraaid en de meeste netwerken hier in de omgeving zitten op kanaal 1, maar het probleem doet zich voor bij elk kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat klinkt echt als een defect. Ik zou toch willen aanraden om een goede kwaliteit router te kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor die 5 euro zou ik idd niet eens de moeite nemen en gewoon mijn verlies nemen en een Dlink oid kopen :)
Een apparaat van 5 euro RMA opsturen kost al meer als het hele ding zelf :X

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 14-07-2011 12:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1