Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[URGENT] PC morgen geleverd, maar samenstelling klopt niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 3.103 views

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Geachte Tweakerts,

Sommige mensen schijnen het niet te snappen: Moraalridders en andere mensen die niet-constructief reageren wordt bij deze vriendelijk de deur gewezen. Ik zit niet te wachten op discussies over de mate van urgentie. Voor mij is het wel urgent en wel omdat de levering waarschijnlijk plaatsvind voordat ik uberhaupt ook maar de tijd zal hebben om contact te hebben met de leverende partij. Hetgeen betekent dat ik zo snel mogelijk van jullie een response zou willen hebben zodat ik zo efficient mogelijk kan reageren. Niemand verplicht je om te reageren en ik eis al helemaal niets. Ik vraag om je hulp. Heb je daar geen zin in, of ga je anderszins dom reageren, doe dat dan alsjeblieft op 4chan? Stel nou dat weigeren de beste oplossing zou zijn... dat gaat moeilijk als je de levering al geaccepteerd hebt. Snap je?

Specs in signature, en de voeding is een Coolermaster GX750RS.

Een kanon van een probleem.
Ik zal het even heel vaag houden omdat ik betrokken partij zelf ook even de kans wil gunnen om de boel op te lossen, maargoed.

Ik heb dus een high-end computer gekocht bij een partij, en deze daar ook laten assembleren.
Vanmiddag heeft partij dit systeem naar mij verzonden en de verwachting is dus dat deze morgen aankomt bij mij thuis.

Probleem is echter dat ik er nu achter kom dat de voeding die ik besteld heb en die erin gebouwd zit van complete shit kwaliteit is. Zodanig dat ik niet van plan met ook maar één seconde met die voeding erin te draaien. Partij heeft zelf, nadat ik erom vroeg, gezegd dat componenten netjes op elkaar afgestemd waren en dergelijke.

Het probleem ligt echter niet in het wattage van de voeding, maar in de ruis die de voeding produceert vanaf een bepaald wattage waardoor componenten als videokaart, cpu en mobo dus beschadigd raken. Daar heb ik geen zin in met een nieuwe PC van 1500 euro.

Wat moet ik nu doen?
1) Morgen levering weigeren, zodat de boel terug gaat naar partij?
2) Systeem accepteren en vragen of ze mij een nieuwe voeding willen toesturen? Waarna ik de oude terugstuur?

Wat zouden jullie doen?

[ Voor 36% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 19:50 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45
DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:13:
Partij heeft zelf, nadat ik erom vroeg, gezegd dat componenten netjes op elkaar afgestemd waren en dergelijke.
Maar wie heeft de voeding uitgezocht en besteld?

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 17:15

B4tman_DH

To the Bat.....

Welke voeding hebben ze erin gezet dan?

• DutchManticore
pennywiser schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:16:
[...]

Maar wie heeft de voeding uitgezocht en besteld?
Wie denk je? Ik natuurlijk. Dan blijft nog wel staan dat dat gedaan is op aanraden en goedkeuren van partij.
Beetje nutteloze retorische vraag zo he.

Ik kan bij partij wel heel flauw gaan doen met wet Kopen Op Afstand en "ik mag dus alles annuleren als ik dat wil", maar daar heeft niemand baat bij en ik zou het graag iets amicabeler oplossen.

Daarom blijft mijn vraag staan; Wat zouden jullie doen of wat moet ik nu doen?
B4tman_DH schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:18:
Welke voeding hebben ze erin gezet dan?
Een Coolermaster GX750RS (750 Watt inderdaad).
Dat moet een XFX PRO750 Core oid worden. (niet de black edition maar de gewone).

De Coolermaster begint vanaf ongeveer 450watt al met het leveren van enorme fluctuaties...
Onacceptabel dus.

[ Voor 25% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 19:20 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 14:30
Aannemen, en het product wat je niet wil retourneren. Tenzij de pc al in elkaar zit.

Je hebt sowieso nog 8 dagen om alles terug te sturen. Je kan je hier in dit geval op beroepen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Voeding eruit schroeven en retour sturen? Zelf even een nieuwe ergens zoeken van een A-merk en klaar.

Wat voor merk voeding zit er nu in? Duidelijk na edit.

Ik zou gaan voor optie 2, alleen gaan ze jou niet eerst een nieuwe sturen voordat je betaald. Dus retour aanvragen voor je voeding en even wachten op een nieuwe.

[ Voor 41% gewijzigd door MeijsteR op 13-07-2011 19:22 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
...

[ Voor 87% gewijzigd door Megamind op 13-07-2011 19:20 ]

Verwijderd

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:18:
Wie denk je? Ik natuurlijk. Dan blijft nog wel staan dat dat gedaan is op aanraden en goedkeuren van partij.
Beetje nutteloze retorische vraag zo he.
Alles behalve nutteloos.

Want de kern is dat het jouw eigen keuze was. Het was dan misschien wel op advies van partij x, maar de uiteindelijke beslissing was de jouwe.

Wat je nu moet doen? Partij X lief aankijken in de hoop dat ze de voeding gewoon willen inruilen tegen een beter exemplaar. Indien men dat niet wilt - accepteren dat je een prutvoeding hebt gekocht, een nieuwe (en betere) kopen en gewoon het financiele verlies van de prutvoeding accepteren.

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
2), aangezien het je eigen fout is geweest. Heb je ze niet al gemaild of iets dergelijks voor een oplossing geschikt voor alle partijen?

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Neem morgen eerst eens contact op met de leverancier. Weigeren en terugsturen is wel erg bot. Leg je probleem voor en zeg dat je graag een andere voeding had gewild.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 17:34
Al een aantal keer gevraagd; Welke voeding heb je erin zitten, en wat is de rest van het systeem. Geeft ook een beetje een idee hoe groot het probleem is. En eventueele alternative voedingen te geven.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Kevinp
  • Laatst online: 20-11 14:30
ZoutePeper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:20:
2), aangezien het je eigen fout is geweest. Heb je ze niet al gemaild of iets dergelijks voor een oplossing geschikt voor alle partijen?
Zelfs als de PC al in elkaar zit mag hij deze terugsturen lijkt mij. Gezien iedereen 8 dagen bedenktijd heeft.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• DutchManticore
ZoutePeper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:20:
Inderdaad al gemaild.
Maar ze zijn gesloten nu, dus communicatie zit er niet in en het systeem is al geassembleerd en wel onderweg.
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:20:
[...]

Alles behalve nutteloos.

Want de kern is dat het jouw eigen keuze was. Het was dan misschien wel op advies van partij x, maar de uiteindelijke beslissing was de jouwe.

Wat je nu moet doen? Partij X lief aankijken in de hoop dat ze de voeding gewoon willen inruilen tegen een beter exemplaar. Indien men dat niet wilt - accepteren dat je een prutvoeding hebt gekocht, een nieuwe (en betere) kopen en gewoon het financiele verlies van de prutvoeding accepteren.
Dat is dus in ieder geval sowieso niet het geval.
Ik kan je vertellen dat er zoiets bestaat als de Wet Kopen Op Afstand.

[ Voor 48% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 19:23 ]

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Dus er is niks meer aan te doen. Drink een biertje en relax gast. Natuurlijk zullen ze je tegemoet komen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:13:
Ik heb dus een high-end computer gekocht bij een partij, en deze daar ook laten assembleren.
Vanmiddag heeft partij dit systeem naar mij verzonden en de verwachting is dus dat deze morgen aankomt bij mij thuis.
Jij hebt dus de onderdelen gekozen, belangrijk stuk.
Probleem is echter dat ik er nu achter kom dat de voeding die ik besteld heb en die erin gebouwd zit van complete shit kwaliteit is. Zodanig dat ik niet van plan met ook maar één seconde met die voeding erin te draaien. Partij heeft zelf, nadat ik erom vroeg, gezegd dat componenten netjes op elkaar afgestemd waren en dergelijke.
Jij hebt dus niet goed opgelet bij het uitkiezen van de voeding. De winkel is het er mee eens dat er niks mis is met de door jou gekozen voeding. Kwestie van een meningsverschil dus.
Het probleem ligt echter niet in het wattage van de voeding, maar in de ruis die de voeding produceert vanaf een bepaald wattage waardoor componenten als videokaart, cpu en mobo dus beschadigd raken. Daar heb ik geen zin in met een nieuwe PC van 1300 euro.
Welke voeding is het?
Wat moet ik nu doen?
1) Morgen levering weigeren, zodat de boel terug gaat naar partij?
2) Systeem accepteren en vragen of ze mij een nieuwe voeding willen toesturen? Waarna ik de oude terugstuur?
Als je de levering weigert is de kans groot dat je extra administratiekosten mag betalen en nogmaals verzendkosten mag gaan betalen. Ook zal de webwinkel daar niet bij mee zijn.
Nieuwe voeding laten sturen waarna je de oude terugstuurt gaat dan volledig op coulance van de winkel, tenzij je daadwerkelijk voor eigen kosten een nieuwe besteld en de oude terug stuurt onder de wet koop op afstand. Dan zal echter je assemblagegarantie wel vervallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 13-07-2011 19:38 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

lijkt me dat die bedenktijd ingaat vanaf moment waarop bestelling is geplaatst.
maar hoe maak je daar aanspraak op?
en is het wel redelijk om er aanspraak op te maken?

stuur alleen de PSU retour en bestel gelijk een nieuwe, evt verschil betalen. Wel even afstemmen met verkoper.

d:)b :henk d:)b

• Obelink
Bij topictitel [URGENT] dacht ik even dat er bedrijfs kritische applicaties niet zouden draaien op het nieuwe systeem...

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Obelink schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:25:
Bij topictitel [URGENT] dacht ik even dat er bedrijfs kritische applicaties niet zouden draaien op het nieuwe systeem...
Misschien heeft TS nog maar een week te leven? Tja, dan niet kunnen gamen zou ik wel urgent noemen.
MrJayMan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:24:
lijkt me dat die bedenktijd ingaat vanaf moment waarop bestelling is geplaatst.
maar hoe maak je daar aanspraak op?
en is het wel redelijk om er aanspraak op te maken?

stuur alleen de PSU retour en bestel gelijk een nieuwe, evt verschil betalen. Wel even afstemmen met verkoper.
Nee, bedenktijd gaat in na levering, nooit na bestelling.
Oude voeding kan gewoon terug onder de noemer koop op afstand, dat is geen probleem. Nieuwe voeding kan sowieso besteld worden, ook geen probleem. Er is eigenlijk uberhaupt geen probleem, het gaat enkel tijd kosten. Enige vraag die overblijft is of assemblage garantie aanwezig blijft na zelf rommelen.

[ Voor 56% gewijzigd door Tsurany op 13-07-2011 19:27 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Eigen schuld dikke bult. Jij hebt hem uitgekozen.

Maar om het gewoon op te lossen:
1). Nieuwe voeding kopen en erin zetten. (Oude verkopen).
2). Proberen te regelen of je een nieuwe voeding kan kopen tegen verlaagde prijs. (Natuurlijk 'oude' voeding terugsturen.)

• Biersteker
Ik neem aan dat het gaat om :
i5 2500k
8GB DDR3
2x 6950
3x hdd
iets in die trend, dat trekt een 600W+ voeding wel.

• DutchManticore
Tsurany schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:24:
Blabla. Wat ik zou doen is me niet aanstellen als een klein kind en gewoon een beetje rationeel gaan nadenken.
offtopic:
Op kritiek van jou zit ik niet echt te wachten Tsurany.
De helft van wat je zegt is onzin, en wat betreft aanstellen ga je ook te ver...

Jij zit bij alles wat je koopt in elk topic te nekkeren (Galaxy S2 topic...), en ik mag niet ff lichtelijk opgewonden raken als ik een PC van 1500 aanschaf...

En ja het is dus URGENT want de levering is morgen en ik moet dus voor die tijd weten wat ik het beste kan doen.

De kans zit er dik in dat de levering plaats vind voordat ik uberhaupt contact op kan nemen met de partij.
Daarom vraag ik me dus af of ik moet weigeren of wat dan ook.

[ Voor 51% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 19:28 ]

• Biersteker
Alle perikelen daargelaten, Wat voor voeding zit er nu in. Alles onder de 600 watt gaat het niet doen. En waardoor ben je zo zeker dat de kwaliteit van de eerder gekozen voeding onder de maat is?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:26:
[ot]Op kritiek van jou zit ik niet echt te wachten Tsurany.
De helft van wat je zegt is onzin, en wat betreft aanstellen ga je ook te ver...
De helft van wat ik zeg is onzin? Ik haal dat letterlijk uit je post. Jij komt hier al binnenvallen met urgent en verwacht van ons dan dat we direct reageren. Dat we dat doen is netjes van ons, absoluut niet iets wat jij mag verwachten of wat jij mag claimen. Daarnaast heb jij zelf gewoon een fout gemaakt, zijn er standaard procedures voor (die je zelf ook al kent) en zal dit in zijn geheel opgelost kunnen worden door morgenochtend gewoon de winkel even te bellen zodra ze open zijn.
Er is een wet koop op afstand, die kan je gewoon gebruiken om je probleem op te lossen.
Jij zit bij alles wat je koopt in elk topic te nekkeren (Galaxy S2 topic...), en ik mag niet ff lichtelijk opgewonden raken als ik een PC van 1500 aanschaf...[/ot]
Ik heb geen Galaxy S2, dus hoe je daar bij komt?

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 13-07-2011 19:29 ]

• zakkenjongen
Gast, je hebt gelijk dat hij je niet zo af moet kraken, maar jij zit te spasten als een parkinsonpatient met epilepsieaanval (no hurting of actual patients intended). Het is een foutje, natuurlijk toont een winkel daar begrip voor. Waar maak je je uberhaupt zorgen om? Dat je nooit je pc op zal kunnen starten? Desnoods koop je toch een nieuwe PSU.

• DutchManticore
Biersteker schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:28:
Alle perikelen daargelaten, Wat voor voeding zit er nu in. Alles onder de 600 watt gaat het niet doen. En waardoor ben je zo zeker dat de kwaliteit van de eerder gekozen voeding onder de maat is?
The-Mask heeft mij op enkele reviews gewezen.
Daarna heb ik even rondgebeld naar een vriend van me die professioneel systemen assembleerd en hij vertelde me ook die voeding te mijden alsof het de pest was.

Hij had al 4 clienten met problemen gehad.

• zakkenjongen
En wat is hier zo urgent aan aangezien je tot de opening van de winkel morgen toch niks kunt bereiken? :+

• Biersteker
Welke voeding is dat dan, zal ik die ook maar gaan vermijden.? lezen is een vak

[ Voor 16% gewijzigd door Biersteker op 13-07-2011 19:31 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 12:42

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

[...]

offtopic:

Jij zit bij alles wat je koopt in elk topic te nekkeren (Galaxy S2 topic...), en ik mag niet ff lichtelijk opgewonden raken als ik een PC van 1500 aanschaf...
Nou, ik wil niet vervelend doen, maar dit is absoluut niet urgent. Hoogstens een lastig probleem.
Maar goed, ik zie het probleem niet zo
  • Relax en stel je niet aan
  • Toon eerst maar eens aan dat deze 750W voeding het niet gaat doen, en die andere wel
  • Bel morgen even de winkel op en overleg even. Vraag ook of ze even getest hebben
  • Overleg even in alle redelijkheid wat je kan doen, of je de voeding eruit kan schroeven en met wet koop op afstand gewoon kan ruilen
  • Besef dat er urgentere zaken zijn dan dat je misschien wel 2 weken niet met je nieuwe systeem kan spelen......

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Terugsturen op de wet koop op afstand gaat ook niet. Dit omdat het product is samengesteld en speciaal voor jou is besteld en geleverd is.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 15:10

Shunt

Boe

[...]

offtopic:

En ja het is dus URGENT want de levering is morgen en ik moet dus voor die tijd weten wat ik het beste kan doen.

De kans zit er dik in dat de levering plaats vind voordat ik uberhaupt contact op kan nemen met de partij.
offtopic:
Net zoals dat jij gewoon jouw mening mag geven over een onderwerp of vragen mag stellen over dit onderwerp mag iedereen dit. Of je er wat van aan trekt is natuurlijk een ander iets maar hij heeft wel een goed punt.

Jij hebt een fout gemaakt met de voeding keuze die echt niet het einde van je systeem zal gaan zijn. Geloof me ik heb high-end systemen gezien met veel slechtere voedingen en die doen het nog gewoon.
Het enige wat je echt kan doen is eventjes bellen met ze morgen of als het systeem binnen is dat je toch liever een andere voeding wilt gezien deze niet voldoet aan jouw verwachtingen en dan hopen dat het bedrijf hier coulant met om gaat. Of per direct het hele handeltje terugsturen op eigen kosten en dan opnieuw bestellen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DutchManticore
Sparhawk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:31:
[...]

Nou, ik wil niet vervelend doen, maar dit is absoluut niet urgent. Hoogstens een lastig probleem.
Maar goed, ik zie het probleem niet zo
  • Relax en stel je niet aan
  • Toon eerst maar eens aan dat deze 750W voeding het niet gaat doen, en die andere wel
  • Bel morgen even de winkel op en overleg even. Vraag ook of ze even getest hebben
  • Overleg even in alle redelijkheid wat je kan doen, of je de voeding eruit kan schroeven en met wet koop op afstand gewoon kan ruilen
  • Besef dat er urgentere zaken zijn dan dat je misschien wel 2 weken niet met je nieuwe systeem kan spelen......

Het gaat me niet om of ik een maand niet kan gamen of wat dan ook.
Ga nou niet de moraal ridder uithangen zeg.

Verwijderd

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:22:
Ik kan je vertellen dat er zoiets bestaat als de Wet Kopen Op Afstand.
Die wet heet Kopen Op Afstand... niet Kopen Zonder Verstand. Hij beschermt je niet tegen je eigen domme beslissingen.

Enfin, wat is sneller? Dat hele ding maar gewoon retour sturen en dan helemaal van voren af aan beginnen of één component retourneren en daar een vervangend exemplaar voor regelen?

Ja, het is financieel interessanter om het HELE ding terug te sturen... maar, dan moet TS nog langer wachten op een werkende PC. Mijn oplossing was de snelste qua tijd. Misschien niet financieel het interessantst, maar, newsflash... zo duur is een goede PSU niet.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 09:58
Opleiding VWO -> WO Nederlands Recht....
Dan weet je zelf toch wel wat je moet doen, althans dat zou je met alle respect toch mogen verwachten :?

[ Voor 4% gewijzigd door Gurneyhck op 13-07-2011 19:34 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:32:
Ja, het is financieel interessanter om het HELE ding terug te sturen... maar, dan moet TS nog langer wachten op een werkende PC. Mijn oplossing was de snelste qua tijd. Misschien niet financieel het interessantst, maar, newsflash... zo duur is een goede PSU niet.
Dat is nog maar zeer de vraag. De winkel krijgt dan het pakket terug, moet deze opnieuw gaan versturen en zal hier gewoon geld voor in rekening brengen, eventueel met administratiekosten erbij. Een voeding omwisselen zal net zo veel gaan kosten.

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:32:
[...]

Het gaat me niet om of ik een maand niet kan gamen of wat dan ook.
Ga nou niet de moraal ridder uithangen zeg.
Sorry maar je bent wel redelijk opgefokt. Relax.. Makkelijkste voor je is:
1. Pakket in ontvangst nemen
2. Voeding retourneren
3. Ga naar <Insert random computer winkel> voor een andere voeding.
4. Voeding inbouwen
5. Gamen.

• Biersteker
Okee, heb even zitten lezen. Je heb een goed punt over de voeding, maar ik denk dat je gewoon morgen de zending het best kan accepteren. Contact op kan nemen met de verkoper, je punt uitleggen, overeenkomen dat de kosten voor verzending voor jou zijn, en eventuele meerkosten voor een andere voeding ook, misschien dat ze je verzendkosten teruggeven. Denk dat dit goed af te handelen is.
- Plus je heb altijd kopen op afstand.
(Deze voeding met deze videokaarten word zeker een probleem)

[ Voor 11% gewijzigd door Biersteker op 13-07-2011 19:36 ]

• DutchManticore
Gurneyhck schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:33:
Opleiding VWO -> WO Nederlands Recht....
Dan weet je zelf toch wel wat je moet doen, althans dat zou je met alle respect toch mogen verwachten :?
Dat heeft er niets mee te maken.
Ik kan het inderdaad wel zelf af als er juridisch gezeur van komt, maar het gaat mij even om wat jullie wijsheid lijkt. Waarom vallen jullie mij allemaal persoonlijk aan?

Ga gewoon een hobby zoeken of lekker op 4chan trollen.
Ja ik ben opgefokt. Ik heb net 1500 euro betaald voor een PC, dus ik zou graag zien dat dat allemaal goed verloopt ja.

Moraalridders en andere mensen die niet-constructief reageren wordt bij deze vriendelijk de deur gewezen. Ik zit niet te wachten op discussies over de mate van urgentie. Voor mij is het wel urgent en wel omdat de levering waarschijnlijk plaatsvind voordat ik uberhaupt ook maar de tijd zal hebben om contact te hebben met de leverende partij. Hetgeen betekent dat ik zo snel mogelijk van jullie een response zou willen hebben zodat ik zo efficient mogelijk kan reageren. Niemand verplicht je om te reageren en ik eis al helemaal niets. Ik vraag om je hulp. Heb je daar geen zin in, of ga je anderszins dom reageren, doe dat dan alsjeblieft op 4chan? Stel nou dat weigeren de beste oplossing zou zijn... dat gaat moeilijk als je de levering al geaccepteerd hebt. Snap je?

Verder slaat het nergens op om te zeggen dat ik WO Rechten studeer en dus dan zelf maar zou moeten weten wat ik moet doen? Echt hey...

[ Voor 40% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 19:40 ]

• Biersteker
chill.....here to help...

• Obelink
Zo gauw zag ik inderdaad twee mindere reviews hier en hier.

Dat leg je dan voor aan de leverancier, en je vraagt beleefd of ze je op een of andere manier kunnen helpen. Neem de zending aan, maak de doos nog even niet open zolang je niks gehoord hebt.
kaiy schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:23:
Dus er is niks meer aan te doen. Drink een biertje en relax gast. Natuurlijk zullen ze je tegemoet komen.
Wat hij zegt. Nog een prettige avond gewenst!

Verwijderd

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:37:
Ja ik ben opgefokt. Ik heb net 1500 euro betaald voor een PC, dus ik zou graag zien dat dat allemaal goed verloopt ja.
Financieel loop je vooralsnog geen risico, de wet beschermt dat aspect zonder enig punt. Die €1500 ben je niet kwijt zonder er iets voor terug te krijgen, dat weet jij des te beter dan wij dat weten. Dus, daar hoef je niet opgefokt over te raken.

Is het enige punt het punt van tijd waar je opgefokt over zou kunnen raken. En daarover zeg ik - even een snelle webshop erbij zoeken, voor 20:00 een bestelling plaatsen voor een goede voeding en dan heb je zelfs die eventueel morgen al in huis.

Kun je achteraf met Partij X gaan beraadslagen of ze de rotte voeding gewoon terug willen nemen en je het geld daarvoor willen retourneren.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat heeft er niets mee te maken.
Ik kan het inderdaad wel zelf af als er juridisch gezeur van komt, maar het gaat mij even om wat jullie wijsheid lijkt. Waarom vallen jullie mij allemaal persoonlijk aan?
Omdat jij een enorm vervelende houding hebt waardoor mensen absoluut geen zin krijgen om je te helpen. Het zetten van Urgent in een topic titel wordt al als erg vervelend beschouwd in zo'n situatie aangezien het erg schreeuwerig is en in dit geval gewoon onterecht is.
Jij maakt echter zelf een fout, hebt nog geen enkel contact met de winkel ondernomen maar wilt nu al direct tips. Dan is een van de belangrijkste tips om gewoon eens rustig aan te doen en de winkel te contacteren en dan zal je zien dat zolang jij vriendelijk en rustig blijft dit in een paar tellen is opgelost.

Verwijderd

Ik zou hier maar een slotje op gooien topic starter zou zelf al kunnen weten wat te doen en niet zo absurt op het forum moeten blaten gezien dat ook de tweakers regels zelf zijn.

Eerst zelf zoeken kijken en nadenken kom je er niet uit dan kan je posten en melden wat je zelf al het ondernomen om je probleem optelossen.

Iedereen weet toch dat als je de foon even oppak en bel naar het bedrijf/persoon waar je de voeding besteld heb dat je het gewoon kan oplossen. Ze hebben zich tevens ook gewoon aan de 14 dagen bedenktijd te houden.

• DutchManticore
Tsurany schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:40:
[...]

Omdat jij een enorm vervelende houding hebt waardoor mensen absoluut geen zin krijgen om je te helpen. Het zetten van Urgent in een topic titel wordt al als erg vervelend beschouwd in zo'n situatie aangezien het erg schreeuwerig is en in dit geval gewoon onterecht is.

[...]

Jij maakt echter zelf een fout, hebt nog geen enkel contact met de winkel ondernomen maar wilt nu al direct tips. Dan is een van de belangrijkste tips om gewoon eens rustig aan te doen en de winkel te contacteren en dan zal je zien dat zolang jij vriendelijk en rustig blijft dit in een paar tellen is opgelost.
offtopic:
Vriend, kun jij gewoon weggaan.
Nogmaals.. geen zin in discussie over mate van urgentie.
Ik vraag jou niet om te reageren, daar kies jij zelf voor. Net zoals ik zelf per abuis kies voor een verkeerde voeding.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 17:05
Gewoon de webshop vertellen dat je liever een betere en waarschijnlijk duurdere voeding wilt hebben vanwege de slechte reviews van je huidige voeding. Dan verdienen hun er misschien ook nog wat extra mee!

• Shunt

Shunt

Boe

ik neem aan dat het dus om dit stukje uit deze zeer uitgebreide review gaat die zeer zeer diep in gaat op de componenten van de voeding. Wat ik zie is dat hij inderdaad een wat hogere storing op de 5 en 3.3 voeding lijn. Niets ernstigs imoh het is geen super voeding maar dat krijg je dan ook voor 100 ish euro met die wattages.

En zoals al eerder gezegd chillax je komt nogal gestrest over wat er voor zorgt dat mensen ge irriteert raken. Gewoon eventjes tot morgen wachten PC binnen halen en meteen eventjes bellen met het bedrijf om een andere voeding te krijgen.

Game PC

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Maar als de pc morgen wordt geleverd, is hij nu al wel verzonden, en kan je er nu niets meer aan veranderen voordat de pc geleverd word. Hierdoor kan je beter vanavond gewoon beter gaan uitzoeken hoe je het gaat oplossen met de winkel.

• DutchManticore
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:42:
Gewoon de webshop vertellen dat je liever een betere en waarschijnlijk duurdere voeding wilt hebben vanwege de slechte reviews van je huidige voeding. Dan verdienen hun er misschien ook nog wat extra mee!
Het prijsverschil is slechts 5 euro tussen die XFX 750.
Ik snap dan ook niet dat partij dus niet even die aanraadt in plaats van die Coolermaster.

Zeker als ik expliciet vraag of alle onderdelen bij elkaar passen en kwalitatief acceptabel zijn.
maargoed.

Ik weet wel wat me te doen staat nu.
Gewoon het systeem accepteren dus.

Ik dacht heel even dat ik het systeem gewoon zou moeten weigeren omdat communicatie met partij niet mogelijk is voordat er geleverd wordt. Dit is de eerste keer dat ik zo'n duur volledige geassembleerd systeem bestel. Normaal bouw ik zelf.

Verwijderd

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:42:
offtopic:
Ik vraag jou niet om te reageren, daar kies jij zelf voor. Net zoals ik zelf per abuis kies voor een verkeerde voeding.
offtopic:
Ik neem aan dat je zelf wel door hebt dat je met een dergelijke houding enkel en alleen uitnodigt tot een gelijke houding in reactie erop?

En, je vraagt hem wel te reageren. Door middel van je topic vraag je in principe om een (mogelijke) reactie van wie dan ook die zich heeft geregistreerd op Tweakers.net.

• DutchManticore
stardusk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:45:
Maar als de pc morgen wordt geleverd, is hij nu al wel verzonden, en kan je er nu niets meer aan veranderen voordat de pc geleverd word. Hierdoor kan je beter vanavond gewoon beter gaan uitzoeken hoe je het gaat oplossen met de winkel.
Nou dankjewel. Dat was dus precies waar de hele vraag over ging.
Slechts jij en een handjevol anderen hebben het compleet gelezen. Iedereen met commentaar ziet dit aan voor één of andere opdringerige hulpkreet of een ontstaand juridisch conflict en dat is dus compleet niet het geval.

Ik moet slechts weten of dat ik moest accepteren of weigeren en dat moet ik weten VOORDAT er geleverd wordt, vandaar 'urgent".

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
Kom nou zeg, je computer gaat echt niet zomaar kapot vanwege een voeding. En als je het dan niet vertrouwd stuur je die voeding toch lekker terug en koop je een andere.... Beetje overdreven om hier zo opgefokt over te doen, het gaat hier nou ook niet bepaald om een miljoenendeal...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:45:
Ik snap dan ook niet dat partij dus niet even die aanraadt in plaats van die Coolermaster.

Zeker als ik expliciet vraag of alle onderdelen bij elkaar passen en kwalitatief acceptabel zijn.
maargoed.
CoolerMaster staat gewoon bekend als kwalitatief goed merk en CoolerMaster componenten zijn over het algemeen gewoon prima in orde. Het wattage was ook meer dan voldoende voor zo'n pc. Het gaat om echt een specifiek type waar eventueel wat mis mee zou zijn. Je kan niet van een winkel verwachten dat ze elk type voeding kennen en exact weten welke problemen er mee kunnen optreden. Dat zou betekenen dat ze van vele duizenden componenten alle reviews moeten lezen om die paar componenten waar wat mis mee is te kunnen herkennen. Bovendien zit er gewoon garantie op.
DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:47:
Nou dankjewel. Dat was dus precies waar de hele vraag over ging.
Slechts jij en een handjevol anderen hebben het compleet gelezen. Iedereen met commentaar ziet dit aan voor één of andere opdringerige hulpkreet of een ontstaand juridisch conflict en dat is dus compleet niet het geval.
Dat hebben de eerste reacties (inclusief die van mijzelf) je ook al verteld.
Ik moet slechts weten of dat ik moest accepteren of weigeren en dat moet ik weten VOORDAT er geleverd wordt, vandaar 'urgent".
En dat is je dan ook ruim op tijd verteld en dat zou ook gebeurd zijn zonder het 'urgent' stuk.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 13-07-2011 19:49 ]

• Shunt

Shunt

Boe

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:45:
[...]

maargoed.

Ik weet wel wat me te doen staat nu.
Gewoon het systeem accepteren dus.

Ik dacht heel even dat ik het systeem gewoon zou moeten weigeren omdat communicatie met partij niet mogelijk is voordat er geleverd wordt. Dit is de eerste keer dat ik zo'n duur volledige geassembleerd systeem bestel. Normaal bouw ik zelf.
Even nog iets anders is die geheugen set geen Tripple channel ? gezien je 8gb hebt ik had dan eigenlijk eerder 3x 4 gb verwacht of 3x 2gb.

Game PC

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:48:
Je kan niet van een winkel verwachten dat ze elk type voeding kennen en exact weten welke problemen er mee kunnen optreden.
Zeer terecht punt. Kan ik mij volledig bij aansluiten.

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Wat je enkel lijkt te vergeten is dat het vanuit de winkel gezien allemaal goed verloopt.
Jij krijgt wat je gevraagd hebt...
Voor mij is het wel urgent en wel omdat de levering waarschijnlijk plaatsvind voordat ik uberhaupt ook maar de tijd zal hebben om contact te hebben met de leverende partij. Hetgeen betekent dat ik zo snel mogelijk van jullie een response zou willen hebben zodat ik zo efficient mogelijk kan reageren.
Het efficienste is gewoon de zending aannemen en hopen op coulance van de webshop.
Weigeren / beroepen op koop op afstand zonder je houding te veranderen kan enkel maar meer problemen opleveren, koop op afstand geldt niet automatisch voor speciaal samengestelde artikelen.
Stel nou dat weigeren de beste oplossing zou zijn... dat gaat moeilijk als je de levering al geaccepteerd hebt. Snap je?
Weigeren is zo ongeveer het stomste wat je kan doen. Dan krijg je enkel maar discussies over samengestelde artikelen / verzendkosten etc. etc. terwijl je dan helemaal niet hebt...
Verder slaat het nergens op om te zeggen dat ik WO Rechten studeer en dus dan zelf maar zou moeten weten wat ik moet doen? Echt hey...
Idd, een bepaald denknivo verwachten van een WO rechtenstudent is teveel gevraagd, daar ben jij het levende voorbeeld van...

• Gurneyhck
Shunt schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:48:
[...]

Even nog iets anders is die geheugen set geen Tripple channel ? gezien je 8gb hebt ik had dan eigenlijk eerder 3x 4 gb verwacht of 3x 2gb.
Sandy bridge is dual channel ;)

@topicstarter, ga je überhaupt overclocken? Zo nee, dan is het een prima voeding en kun je gewoon morgenvroeg gaan gamen. Zo ja, zie voorgaande oplossingen.

• Shunt

Shunt

Boe

Gurneyhck schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:50:
[...]

Sandy bridge is dual channel ;)

@topicstarter, ga je überhaupt overclocken? Zo nee, dan is het een prima voeding en kun je gewoon morgenvroeg gaan gamen. Zo ja, zie voorgaande oplossingen.
ah kijk dat wist ik niet ik ging er vanuit dat ze net zoals de (eerste ?) i series tripple channel waren.

Game PC

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 15:22
Ik heb net even een review opgezocht op hardwaresecrets, ze zeggen dat de noise levels pas boven de maximale waarden komen vanaf 600w, jou systeem gaat niet meer dan ongeveer 500w verbruiken, dus zo'n gigantisch probleem zou het sowieso niet zijn. Als het je toch stoort, kun je de voeding eruit halen, terugsturen en proberen te ruilen tegen een andere. Waarom had je overigens die voeding gekozen?

• Frostbite
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

De meeste shops zijn ook maar dozenschuivers en die weten echt niet of een product goed of slecht is.

Je PC staat nu bij TNT dus je kan er zelf nu even niets aan doen.
Maar gewoon morgenochtend desnoods bellen naar dat bedrijf wat je kunt doen.
Dat je anders een nieuwe direct besteld en de oude terugstuurt.

Wil je daar niet op wachten dan zoek je nu een zaak op en bestel je hem. Enige wat je dan kan doen is de voeding retourneren of doorverkopen en je verlies nemen.

Maar voor 1500 euro ben je het toch wel met me eens dat je van te voren wel even de componenten zelf had kunnen en moeten checken voordat je op Bestellen klikte ?. Het is tenslotte geen pakje boter. :+

offtopic:
jammer dat het niveau ook ineens ter discussie staat. Wat als hij een VMBO-er was. Hadden we hem dan allemaal uitgelachen (nofi) ?!?

[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 13-07-2011 19:55 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgende keer vooraf die vriend bellen. Die voeding kost iets van 80 euro oid?
Verkoop hem voor 60, bestel een nieuwe, en bovenal: pak een biertje.

• Gurneyhck
Shunt schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:51:
[...]

ah kijk dat wist ik niet ik ging er vanuit dat ze net zoals de (eerste ?) i series tripple channel waren.
Core i7 9xx is idd. triple channel. Sandy bridge is dan ook eigenlijk niet echt de opvolger maar de nieuwste mid-range cpu's (zo ziet intel het, voordat ik hier commentaar op krijg). De high-end met wederom d8 ik triple-channel komt eind 2011 begin 2012.

Verwijderd

Gurneyhck schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:53:
[...]

Core i7 9xx is idd. triple channel. Sandy bridge is dan ook eigenlijk niet echt de opvolger maar de nieuwste mid-range cpu's (zo ziet intel het, voordat ik hier commentaar op krijg). De high-end met wederom d8 ik triple-channel komt eind 2011 begin 2012.
Zijn recent uitgesteld van Q4 2011 naar Q1 2012.

• DutchManticore
Sc0rPi0N schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:52:
De meeste shops zijn ook maar dozenschuivers en die weten echt niet of een product goed of slecht is.

Je PC staat nu bij TNT dus je kan er zelf nu even niets aan doen.
Maar gewoon morgenochtend desnoods bellen naar dat bedrijf wat je kunt doen.
Dat je anders een nieuwe direct besteld en de oude terugstuurt.

Wil je daar niet op wachten dan zoek je nu een zaak op en bestel je hem. Enige wat je dan kan doen is de voeding retourneren of doorverkopen en je verlies nemen.

Maar voor 1500 euro ben je het toch wel met me eens dat je van te voren wel even de componenten zelf had kunnen en moeten checken voordat je op Bestellen klikte ?. Het is tenslotte geen pakje boter. :+
Ja dat blijkt.

In ieder geval bedankt voor je serieuze en normale reactie, schijnt nogal moeilijk te zijn.
Ik ga er vanuit dat partij coulant zal zijn aangezien ik al vaker daar dure systemen heb besteld en zij een groot leverancier in Nederland is.

En ik heb reviews opgezocht, maar die was van hardwarereview. Ik heb zelf van een hele hoop hardware verstand, maar niet van voedingen. Die op hardware.nl was goed, en vervolgens zegt een medewerker van partij dat het goed zit. Vandaar dat ik niet verder gekeken heb.

Zal de volgende keer inderdaad wat contentieuzer zijn.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:02
Ik denk dat een titel als "[URGENT] PC morgen geleverd, maar MIJN samenstelling klopt niet!" reeeler is, en het urgent vind ik ook niet van toepassing aangezien een en ander toch al verstuurd is.
PC weigeren zal je weinig coulance opleveren in ieder geval, gewoon contact opnemen en vragen tegen welke vergoeding de voeding omgeruild kan worden tegen een ander type.

• Biersteker
Gaat over Azerty neem ik aan.

Verwijderd

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:56:
In ieder geval bedankt voor je serieuze en normale reactie, schijnt nogal moeilijk te zijn.
offtopic:
Alhoewel ik zondermeer een beetje cynisme wel op prijs kan stellen ga ook ik je nu vragen om die houding echt te laten varen, je begint een beetje een parodie op jezelf te worden op deze manier. Echt, je hebt van diverse mensen zeer serieuze en nuttige informatie gekregen, get off your high horse, son.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En ik heb reviews opgezocht, maar die was van hardwarereview. Ik heb zelf van een hele hoop hardware verstand, maar niet van voedingen. Die op hardware.nl was goed, en vervolgens zegt een medewerker van partij dat het goed zit. Vandaar dat ik niet verder gekeken heb.
Maar zoals anderen ook al aangeven 'het zit goed'. Het is echt niet opeens dat je de meeste brakke PSU hebt gekocht die je maar kan vinden, ik kan zo een lijst geven van 10 producten die compleet de grond in worden geboord maar toch 'goed' draaien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DutchManticore
base_ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:57:
Ik denk dat een titel als "[URGENT] PC morgen geleverd, maar MIJN samenstelling klopt niet!" reeeler is, en het urgent vind ik ook niet van toepassing aangezien een en ander toch al verstuurd is.
PC weigeren zal je weinig coulance opleveren in ieder geval, gewoon contact opnemen en vragen tegen welke vergoeding de voeding omgeruild kan worden tegen een ander type.
offtopic:
Ok serieus is lezen nu zo moeilijk of ga je gewoon expres lopen trollen nu?
Ik heb uitgelegd waarom ik het wel urgent vond in de OP, als je dat niet gelezen hebt moet je dat eerst nog maar even doen. Als je het er niet mee eens bent dan verwijs ik je graag naar filosofieforum.nl. Dan kun je daar discussieren wat wel of niet urgent is.

Ik zal die tag niet meer toevoegen, maar voor mij was het dus wel urgent omdat ik voor morgenvroeg negen uur antwoord moest hebben om een fatsoenlijke beslissing te nemen.

Nee Tsurany en anderen, daarmee dwing ik je niet tot het beantwoorden van mijn vraag.
Je mag nog steeds wegklikken, of niet antwoorden.

Wat ik minder op prijs stel is dit soort onzinnige discussies.

Verder wel bedankt voor het serieuze gedeelte van je antwoord.
Weigeren werkt averechts en kan inderdaad door partij als agressief worden opgevat. Dat is niet te bedoeling want tot dusver altijd prettig zaken gedaan met partij.

Ik ga dus het systeem gewoon aannemen en daarna in amicabel overleg met partij.
Dat was het enige wat ik van jullie wilde weten :)

• DutchManticore
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:58:
[...]

offtopic:
Alhoewel ik zondermeer een beetje cynisme wel op prijs kan stellen ga ook ik je nu vragen om die houding echt te laten varen, je begint een beetje een parodie op jezelf te worden op deze manier. Echt, je hebt van diverse mensen zeer serieuze en nuttige informatie gekregen, get off your high horse, son.
offtopic:
En die mensen bedank ik toch ook.
De trolls hier laat ik ook weten dat ik hun reacties overbodig en belachelijk en onnodig complicerend vind.
Net zoals mijn toevoeging [URGENT].

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Overigens ben ik het wel met de rest eens dat je een hoop heisa maakt alleen voor een verkeerde voeding van 100 euro zoiets. Je systeem samenstelling is gewoon goed je bent er tevreden over maar dus niet over de voeding.

Waarom weigeren als er 1 onderdeel niet klopt. Persoonlijk zou ik morgen(ochtend) dus bellen met dat bedrijf. Niet mailen ! Persoonlijk contact in dit geval is wat duidelijker. Desnoods vraag je om ea te bevestigen per mail. Zeker gezien je onrustigheid kan dat heel veel schelen en heb je direct antwoord ipv te F5-en in je mailbox.

Leg het gewoon rustig(!) uit en vraag wat je het beste kunt doen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Sparhawk

Sparhawk

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:42:
[...]

offtopic:
Aangezien Tsurany volgens jou niet mag reageren doe ik het maar even O-)
Jij post een topic. Een topic op een forum, nota bene op een forum wat bedoeld is voor kennisuitwisseling, daar kunnen mensen op reageren. Iedereen mag posten, iedereen mag reageren. Als nou ongeveer 80% van de reacties in de trant is van relax, dan zou je mogen verwachten van iemand, dat ie misschien even bij zichzelf te rade gaat of ie inderdaad niet wat hard van stapel loopt.... Al helemaal als je WO-denkniveau hebt....

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:29

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

[...]

Ja dat blijkt.

Ik ga er vanuit dat partij coulant zal zijn aangezien ik al vaker daar dure systemen heb besteld en zij een groot leverancier in Nederland is.

Zal de volgende keer inderdaad wat contentieuzer zijn.
Ik denk dat je al veel goede reacties hebt voorbij zien komen, maar wat ik nog wil toevoegen is dat je goed moet kijken naar de wet Kopen op Afstand. Het kwam al een paar keer voorbij, maar ik vraag mij echt af of je aanspraak kunt maken op de 7 werkdagen bedenktijd. Je hebt immers een product besteld dat op maat gemaakt is voor jou. Zie bron: http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

Daarnaast wil ik ook aangeven dat je toon van spreken toch wel wat drammerig over komt. Mensen zijn hier zeer bereid om jou te helpen, maar enig tegengas wordt totaal niet gewaardeerd. Een andere houding en vooral een meer rustigere toon in de keuze van je woorden zorgt voor een veel meer gewaardeerde discussie en in dit geval meer antwoorden gericht om jou te helpen. Daarnaast is 'contentieuzer' niet het juiste woord in deze context.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Volgens mij weet TS wat hij moet doen hoor.
IMO is het niet meer nodig weer olie op het vuur te gooien.
Dat draagt niets bij en voegt ook zeker niets toe.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• DutchManticore
Sc0rPi0N schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:05:
Overigens ben ik het wel met de rest eens dat je een hoop heisa maakt alleen voor een verkeerde voeding van 100 euro zoiets. Je systeem samenstelling is gewoon goed je bent er tevreden over maar dus niet over de voeding.

Waarom weigeren als er 1 onderdeel niet klopt. Persoonlijk zou ik morgen(ochtend) dus bellen met dat bedrijf. Niet mailen ! Persoonlijk contact in dit geval is wat duidelijker. Desnoods vraag je om ea te bevestigen per mail. Zeker gezien je onrustigheid kan dat heel schelen en heb je direct antwoord ipv te F5-en in je mailbox.

Leg het gewoon rustig(!) uit en vraag wat je het beste kunt doen.
Ik ben gehaast op het moment omdat ik zo nog naar een klant moet en dan dus ook geen tijd meer heb maar ik ben dus serieus niet opgefokt naar partij of welwillende mensen in dit topic toe.

Emotie en lichaamstaal reizen slecht over het internet ;)
Ik ben niet boos of geirriteerd op/met partij of welwillenden in dit topic.

Ook interesseert het me niet of ik nog twee weken moet wachten of nog een maand voordat ik het systeem heb, maar daarom wil ik nog wel zo snel mogelijk alles afhandelen. Zowel voor mij en partij aantrekkelijk.

Ik snap de heisa dan ook gewoon niet, en daar heb ik inderdaad wel opgefokt op gereageerd,
en terecht vind ik nog steeds, maar we leven in een vrij land dus dat staat iedereen vrij zelf op te maken.
Atratus schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:07:
[...]

Ik denk dat je al veel goede reacties hebt voorbij zien komen, maar wat ik nog wil toevoegen is dat je goed moet kijken naar de wet Kopen op Afstand. Het kwam al een paar keer voorbij, maar ik vraag mij echt af of je aanspraak kunt maken op de 7 werkdagen bedenktijd. Je hebt immers een product besteld dat op maat gemaakt is voor jou. Zie bron: http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

Daarnaast wil ik ook aangeven dat je toon van spreken toch wel wat drammerig over komt. Mensen zijn hier zeer bereid om jou te helpen, maar enig tegengas wordt totaal niet gewaardeerd. Een andere houding en vooral een meer rustigere toon in de keuze van je woorden zorgt voor een veel meer gewaardeerde discussie en in dit geval meer antwoorden gericht om jou te helpen. Daarnaast is 'contentieuzer' niet het juiste woord in deze context.
Ik snap dat je dat zegt, maar uit jurisprudentie en dagelijkse toepassing blijkt dat men computersystemen niet snel zal rekenen tot "op maat gemaakt product". Dit ligt eraan dat de onderdelen niet onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en zonder schade, grote kosten of inspanningen weer tot losse onderdelen gemaakt kunnen worden.

Bij op maat gemaakte producten moet je vooral denken aan schilderijen, kunstwerken en dergelijken.
Overigens zal een leverancier zich natuurlijk hier wel op beroepen bij een juridisch conflict en dan is het aan de rechter om hier uitspraak over te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 20:12 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 23:16
[URGENT] bericht

CoolerMaster maakt gewoonweg goede, kwalitatieve producten. Mocht er iets mis mee zijn dan is er ook nog zoiets als GARANTIE. De winkel geeft aan dat alles goed op elkaar afgestemd is en daar kun je dan ook vanuit gaan. Daarnaast heb ik een tijd terug al ergens gelezen dat afwijkingen in voedinegn helemaal niet zo'n groot probleem zijn als je denkt.

DUS HOUD JE RUSTIG

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LUNpwd8BVlA]
En neem eventueel een pilletje, blow wat of ga aan de zuip als het niet wilt 8)7.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:02
Mag hier onderhand een slotje op? Serieuze antwoorden met daarbij een mening over de irritante misleidende titel worden blijkbaar niet op prijs gesteld en alle zinnige informatie is inmiddels wel genoemd dacht ik.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 23:04
Als je dan echt alleen een serieuze reactie wilt:

De postbode is er nooit om 09:00. De winkel is wel om 09:00 open. Wat is het probleem om morgen om 09:00 aan de telefoon te hangen?

prutsert

Verwijderd

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:08:
Ik snap de heisa dan ook gewoon niet
offtopic:
Ten overvloede: De heisa die je zelf hebt geinitieerd met je [URGENT] en je nogal hevige reacties. Het was jouw heisa waar mensen in mee zijn gegaan, het is niet andersom.

Enfin, genoeg daarover.

• Sparhawk

Sparhawk

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:08:
[...]

Ik snap de heisa dan ook gewoon niet, en daar heb ik inderdaad wel opgefokt op gereageerd,
en terecht vind ik nog steeds, maar we leven in een vrij land dus dat staat iedereen vrij zelf op te maken.
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet..... Omdat jij denkt dat je een probleem hebt, is het dus maar urgent voor heel tweakers.net

Missschien is het dan het idee dat iedereen die een vraag heeft, urgent in de titel gaat zetten
En dat mensen, die vinden dat het heeeeeeeel dringend is, de tag EXTRA SUPER URGENT, met hoofdletters gaan gebruiken......

Hallo..... Enige zelfreflectie AUB!

Verder wel serieus veel plezier gewenst met je nieuwe computer, en dat meen ik oprecht O+

• DutchManticore
Iedereen die zinnig heeft gereageerd, hartstikke bedankt.

Mensen zoals Kharay1977 en Tsurany willen gewoon niet luisteren en vinden in het gebruik van een aanhangsel als [URGENT} al genoeg aanleiding om iemand persoonlijk aan te vallen terwijl deze gewoon normaal naar een mening vraagt om wat te doen in een bepaald geval.

Vragen zijn beantwoord en nu mensen al met filmpjes van Arie en Bastiaan is voor mij het niveau van trollen bereikt en ga ik erweer vandoor.

Echt wat een mafkezen kom je tegen als je buiten bepaalde topics komt.

Daag vriendjes en vriendinnetjes.
Sparhawk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:14:
[...]

Hallo..... Enige zelfreflectie AUB!
Heb al meerder malen gezegd dat het onverstandig was om dat erin te zetten en dat ik het in de toekomst ook niet meer zou doen? Lees dat dan ook even in plaats van alleen de dingen die je lekker kunt flamen?!

Denk je zelf niet dat ik kan verzinnen dat dergelijk gebruik van TAGS niet bevorderlijk is voor de duidelijkheid van het forum? Voelt een beetje neerbuigend zoals je dat daarneer zet.

Iig bedankt, en dat pret met dat systeem lukt wel.
Heb al met m'n vrienden een LAN tournament geplanned. :D

[ Voor 36% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2011 20:18 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

DutchManticore schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:15:

Mensen zoals Kharay1977 en Tsurany willen gewoon niet luisteren en vinden in het gebruik van een aanhangsel als [URGENT} al genoeg aanleiding om iemand persoonlijk aan te vallen terwijl deze gewoon normaal naar een mening vraagt om wat te doen in een bepaald geval.

Vragen zijn beantwoord en nu mensen al met filmpjes van Arie en Bastiaan is voor mij het niveau van trollen bereikt en ga ik erweer vandoor.

Het spijt me, maar ik vind jou de grootste mafkees van allemaal. Je zegt dat mensen niet mogen trollen en je serieus moeten antwoorden, maar zelf ben je de oppertroll en kraakt serieuze antwoorden af. Wat had je verwacht dat we gingen zeggen ? Het is gewoon je dikke eigen schuld, leg je kop erbij neer... en vooral :

RELAX, DUDE
Afbeeldingslocatie: http://i29.photobucket.com/albums/c288/darkangel-sd/randomness/UmadTroll.gif

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

offtopic:
En je gaat ook maar door ook he. Even voor de volledigheid, ik was een van de eersten die met een zinnige oplossing kwam.

Dat jij vervolgens jezelf niet in kan houden en je volslagen wanorderlijke paniek loslaat op GoT, dat is niet mijn probleem. Projecteer eventuele problemen die jij hebt dan ook niet te op mij, kerel. Echt, ik ben daar niet van gediend, ik heb al genoeg problemen zonder dat jij mij nu dingen in de schoenen begint te schuiven die hun oorsprong tot echt kennen in de kronkels in jouw hoofd.

Waar is mijn /ignore functie?

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 20:59

Ik denk dat je nu weet wat je moet doen ?

./Sarcasme... verder plank voor je ..... ? nee hoor.... en moeilijke woorden in de spelling van 1858 gebruiken tijdens posten (amicabel) plus hoofdletters in je topictitel ..tja dan vraag je er om. Mijn tip relax en vraag/blijf/reageer altijd netjes ipv direct te reageren als een opgefokte fin.

Always bet on Huub

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:09:
[URGENT] bericht

CoolerMaster maakt gewoonweg goede, kwalitatieve producten. Mocht er iets mis mee zijn dan is er ook nog zoiets als GARANTIE. De winkel geeft aan dat alles goed op elkaar afgestemd is en daar kun je dan ook vanuit gaan. Daarnaast heb ik een tijd terug al ergens gelezen dat afwijkingen in voedinegn helemaal niet zo'n groot probleem zijn als je denkt.
CoolerMaster maakt veel prima spul, maar de voedingen zijn toch wel matig vaak ;) In ieder geval het type uit de TS.
Verder heb je gelijk natuurlijk, mocht het ding niet goed werken dan valt dat onder garantie.
Ik snap alleen niet helemaal hoe jij een tijdje terug ergens gelezen kan hebben wat DutchManticore denkt :P

• Gurneyhck
Dit is de beste soap ooit, niet dat GTST en co leuk zijn, maar toch :) Erg boeiend!
+1 voor de Bassie en Adriaan grap, hartelijk om gelachen!
Ha-ha-ha A-dri-aan wat een grap :D

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dicht. En wat er verder gebeurt, daar ga ik me nog even een avondje op beraden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.