Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Ik probeer een computer aan de praat te krijgen met daarin:

Moederbord: MSI 890FXA-GD70
Geheugen: Kingston Valueram 2GB
CPU: Amd Athlon || X2 250
Voeding: Coolermaster Silent Pro M1000
GPU: 2x Radeon HD 6770

Wat ik ook probeer, ik blijf echter bij het aanzetten debugcode FF krijgen van het moederbord. Verder geen piepjes, geen beeld, niets.

Ik heb op het moederbord alles goed aangesloten (denk ik), de grote stroomkabel zit erin en ook de kleinere, met twee keer vier draden. De videokaarten zitten ook op de voeding aangesloten.

Debugcode FF schijnt met het initialiseren van de processor te maken te hebben, dus ik heb al een cpu uit een ander, werkend, systeem geprobeerd (Athlon || X6), met hetzelfde resultaat. Ik heb al geprobeerd om slechts één van de videokaarten aan te sluiten, ik heb al een nVidia GTX 460 geprobeerd, en ander geheugen.

Zonder resultaat, nog steeds code FF. Moederbord teruggestuurd naar Azerty, die kunnen geen fout vinden. Ander bordje gekregen, zelfde probleem. Ik doe blijkbaar toch iets fout, maar ik heb geen idee wat.

Na veel gegoogle kom ik ook berichten tegen van mensen die het geheugen in een ander kanaal hebben gestopt met succes, maar ik heb deze ook allemaal geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door cyberstalker op 13-07-2011 18:14 ]

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het ding direct naar FF springt dan gebeurd er in wezen helemaal niets. Als je het moederbord al vervangen hebt dan zou ik bijna denken dat het aan de CPU ligt, die of defect is, of niet gesupport wordt (dan kom je namelijk ook op FF uit).

Heb je jouw CPU ook in een ander systeem geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Ik heb de CPU niet geprobeerd in een ander moederbord. Ik heb echter wel een andere CPU (waarvan ik weet dat deze goed is) geprobeerd in het moederbord.

Beide CPU's zijn volgens de specificaties gewoon ondersteunt bij dit moederbord.

Edit: deze CPU's heb ik dus geprobeerd:

- Amd Athlon || X2 250
- Amd Athlon || X6 1090T

[ Voor 16% gewijzigd door cyberstalker op 13-07-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

Ik neem aan dat je Phenom II x6 bedoelt.
Maar welke bios versie heb je van je moederbord?

- Als eerste zal ik als ik jou was alle kabels een even langslopen. Dus de 8pin van de CPU goed aangesloten en de 24 pin etc. Kijk hierbij wel uit, dat je niet de PCI stroom kabel in de van CPU stopt, maar gewoon degene die voor CPU bestemt is.

- Komt je moederbord niet in aanraking met iets anders in de behuizing?

- Is het werkgeheugen 1 latje of 2? probeer anders alle sloten met 1 latje uit.

Lees anders even dit even helemaal door:
[url]http://http://www.tomshardware.co.uk/forum/261145-13-perform-steps-posting-boot-video-problems[/url]

Voor de rest kan je ook even ander werkgeheugen proberen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Sowieso meteen al 1 vraag:

Een AMD Athlon || X2 250 op een 890FX bord aan een 1000W voeding... Waarom?!

Verder, loop inderdaad alle kabels even rustig langs, kan zijn dat er een kabel misschien net niet goed zit. Probeer eventueel ook een andere voeding als je daarover beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Blue-Tiger schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:50:

Omdat het kan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
hupske schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:43:
Ik neem aan dat je Phenom II x6 bedoelt.
Correct, foutje van mij.
Maar welke bios versie heb je van je moederbord?
Geen idee. Heb nog nooit beeld gehad, dus kan ook de bios-versie niet opvragen.
- Als eerste zal ik als ik jou was alle kabels een even langslopen. Dus de 8pin van de CPU goed aangesloten en de 24 pin etc. Kijk hierbij wel uit, dat je niet de PCI stroom kabel in de van CPU stopt, maar gewoon degene die voor CPU bestemt is.
Alle kabels zijn goed aangesloten vziw.

Wat me opvalt is dat mijn voeding twee keer de 8pins aansluiting heeft. Dit terwijl het een modulaire voeding is, dus buiten dat is de 24pins de enige die er standaard uitkomt.

Ik heb overigens beide 8pins aansluitingen geprobeerd.
- Komt je moederbord niet in aanraking met iets anders in de behuizing?
Nee. Ik heb sowieso al geprobeerd het moederbord buiten de kast te plaatsen en zo te draaien.
- Is het werkgeheugen 1 latje of 2? probeer anders alle sloten met 1 latje uit.
Eén reepje, heb alle sloten geprobeerd, heb het ook met een dual channel setje geprobeerd.
Lees anders even dit even helemaal door:
http://www.tomshardware.c...sting-boot-video-problems
Deze stappen heb ik allemaal ook al uitgevoerd.
Voor de rest kan je ook even ander werkgeheugen proberen.
Blue-Tiger schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:50:

Verder, loop inderdaad alle kabels even rustig langs, kan zijn dat er een kabel misschien net niet goed zit. Probeer eventueel ook een andere voeding als je daarover beschikt?
De zware voeding is i.v.m. de videokaarten die ik ga plaatsen.

Andere voeding heb ik zo niet liggen, of ik moet een andere pc openmaken (wat ik natuurlijk liever niet doe, tenzij het niet anders kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

cyberstalker schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:56:

De zware voeding is i.v.m. de videokaarten die ik ga plaatsen.
Welke kaarten? Die HD6770's? Hoe kom je erbij dat die dingen zwaar zijn, verbruiken individueel nauwelijks 100Watt. Daarbij noem je een Athlon || X2, dat ding verbruikt echt maar 65Watt ofzo. Mobo, harde schijf, geheugen... Zit je in totaal misschien net op 350Watt ofzo, waar gaat die andere 650 naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:29:
[...]

Welke kaarten? Die HD6770's? Hoe kom je erbij dat die dingen zwaar zijn, verbruiken individueel nauwelijks 100Watt. Daarbij noem je een Athlon || X2, dat ding verbruikt echt maar 65Watt ofzo. Mobo, harde schijf, geheugen... Zit je in totaal misschien net op 350Watt ofzo, waar gaat die andere 650 naartoe?
Naar andere kaarten die ik er nog bij ga plaatsen (zitten 5 poorten op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

cyberstalker schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:34:
[...]

Naar andere kaarten die ik er nog bij ga plaatsen (zitten 5 poorten op)
Ben wel benieuwd welke kaarten er nog bij komen dan.

iig past maar 1 8 pins in de cpu :P

Maar ik zal eens even een andere voeding gebruiken, wellicht helpt dat. Dan maar even knutselen of anders de buurt rondvragen of ze nog een sterke voeding hebben liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hupske op 13-07-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

cyberstalker schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:56:
Alle kabels zijn goed aangesloten vziw.

Wat me opvalt is dat mijn voeding twee keer de 8pins aansluiting heeft. Dit terwijl het een modulaire voeding is, dus buiten dat is de 24pins de enige die er standaard uitkomt.

Ik heb overigens beide 8pins aansluitingen geprobeerd.
Weet je zeker dat je dan niet toevallig de PCIe connectoren voor de videokaart hebt geprobeerd? De site meldt niets over 2 8 pins PSU aansluitingen, enkel een 2x 4pins connector voor je CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
hupske schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:46:
[...]

Ben wel benieuwd welke kaarten er nog bij komen dan.

iig past maar 1 8 pins in de cpu :P

Maar ik zal eens even een andere voeding gebruiken, wellicht helpt dat. Dan maar even knutselen of anders de buurt rondvragen of ze nog een sterke voeding hebben liggen.
Heb nog twee 6990 kaartjes in bestelling staan, maar die zijn moeilijk leverbaar. Moet misschien maar even testen met de voeding van mijn andere computer (hoewel ik die liefst zo min mogelijk uit elkaar haal).
Terw_Dan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:22:
[...]

Weet je zeker dat je dan niet toevallig de PCIe connectoren voor de videokaart hebt geprobeerd? De site meldt niets over 2 8 pins PSU aansluitingen, enkel een 2x 4pins connector voor je CPU.
Niets is zeker natuurlijk, maar ze zien er beiden hetzelfde uit, ik heb ze allebei geprobeerd en ze passen sowieso niet in mijn videokaarten.

Volgens de specificaties zitten er inderdaad 2x CPU 4+4 pin aansluitingen op. http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6628

Pagina: 1