Kabelmanagement, hoe dit probleem op lossen

Pagina: 1
Acties:

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:32
Hallo,

Ik heb een nieuwbouw huis gekocht wat eind van het jaar wordt opgeleverd. Het onderstaande meubel hebben we ontworpen en word ook zo aangeschaft. Zoals jullie kunnen zien is het een zwevend meubel.
Nu heb ik dus een probleem waar mogelijk maar één oplossing voor is denk ik. Maar wil het toch even voorleggen voor eventuele andere makkelijkere oplossingen.

In de gele kast komt de AV apparatuur te staan en daarboven word een televisie opgehangen. Dit omdat er maar 30kg in het kastje mag.
Ik wil aan de bovenkant/onderkant geen gaten in het kastje boren dus blijft er alleen maar de mogelijkheid tot het frezen voor leidingen voor de diverse kabels.
Hoe kan ik dat nou het mooiste oplossen? Één stopcontact voor de tv op hoogte en enkele voor de AV apparatuur. HDMI naar de televisie, hoe kan ik dat het beste oplossen. De connector past natuurlijk nooit door een buis.
Hoe hebben jullie dat opgelost?

Afbeeldingslocatie: http://www.3m-team.com/model/Wandmeubel%20kleur1.jpg

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:44

GeeBee

Oddball

Ik zou toch een inkeping maken in de achterkant van de bovenkant van de gele kast, en vervolgens een kabelgoot naar boven op de muur schroeven voor de kabels.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://bin.ilsemedia.nl/m/m1fyvx8wo182.jpg

Er zijn vast wel hele mooie designgootjes te koop, passend bij je meubel.

[ Voor 34% gewijzigd door GeeBee op 13-07-2011 17:00 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 19:41

Glewellyn

is er ook weer.

Vraag de aannemer ( of doe het zelf ) voordat de stucadoor komt een stuk 40mm dunwandig PVC met 2 bochtjes van 90 graden in je muur te hakken of fresen van de plek waar het gele kastje komt tot achter je tv. Dan kan je wel je hdmi erdoorheen halen.

Een andere optie is 2 Hdmi baluns te kopen en 2x cat5 te trekken door een gewone PVC electrabuis.

*zucht*

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:44

GeeBee

Oddball

Glewellyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:38:
Vraag de aannemer ( of doe het zelf ) voordat de stucadoor komt een stuk 40mm dunwandig PVC met 2 bochtjes van 90 graden in je muur te hakken of fresen van de plek waar het gele kastje komt tot achter je tv. Dan kan je wel je hdmi erdoorheen halen.

Een andere optie is 2 Hdmi baluns te kopen en 2x cat5 te trekken door een gewone PVC electrabuis.
Dan zou ik het schuin doen, ipv met 90°-stukjes. dan weet je zeker dat je de kabels er door krijgt.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:32
Zat daar zelf ook aan te denken. Maar wilde eigenlijk geen kabelgootjes gebruiken omdat die nooit mooi zijn. Had al HDMI doos connector gevonden maar om die nou te gaan solderen vind ik ook wat teveel van het goede. Kan natuurlijk een gat in de muur maken met een kabelgoot erover.
Er is hier nog niet een passende oplossing voor bedacht. Zie in het "Show je Home Cinema " teveel gootjes en eigenlijk alleen maar AV meubels voor op de vloer.