Heb een server staan met een degraded Array. Echter start de controller niet meer op na het plaatsen van de nieuwe disk. Als ik die disk los haal start hij meteen weer op.
Na enige tijd googlen & FAQ's lezen kom ik tot de conclusie dat het bijna wel zeker de firmware moet zijn.
De controller is een Adaptec 2120S. En de firmware versie is "adaptec scsi raid bios v4.0-0 build 5770".
De nieuwste firmware op de site van Adaptec is build 8208.
Array bestaat uit:
2x HP (Seagate disks) 36Gb 15000RPM SCSI
Nu de bedoeling: 1x defecte 36Gb vervangen voor Seagate Cheetah 74Gb.
Het booten duurt enorm lang met de nieuwe disk er aan, ik heb ook een andere scsi aansluiting geprobeerd maar mocht niet baten. De error die ik uiteindelijk krijg (na +/- 10 mins):
Ben ik de array kwijt als ik een firmware upgrade doe?
Ik ben niet thuis in scsi raid, misschien zie ik iets stoms over het hoofd?
Zijn er nog dingen die ik makkelijk kan testen/uitsluiten?
Na enige tijd googlen & FAQ's lezen kom ik tot de conclusie dat het bijna wel zeker de firmware moet zijn.
De controller is een Adaptec 2120S. En de firmware versie is "adaptec scsi raid bios v4.0-0 build 5770".
De nieuwste firmware op de site van Adaptec is build 8208.
Array bestaat uit:
2x HP (Seagate disks) 36Gb 15000RPM SCSI
Nu de bedoeling: 1x defecte 36Gb vervangen voor Seagate Cheetah 74Gb.
Het booten duurt enorm lang met de nieuwe disk er aan, ik heb ook een andere scsi aansluiting geprobeerd maar mocht niet baten. De error die ik uiteindelijk krijg (na +/- 10 mins):
code:
1
2
| booting the controller kernel....... fatal error: controller monitor failedcontroller not started |
Ben ik de array kwijt als ik een firmware upgrade doe?
Ik ben niet thuis in scsi raid, misschien zie ik iets stoms over het hoofd?
Zijn er nog dingen die ik makkelijk kan testen/uitsluiten?