Voor een klant probeer ik een macro te maken word, het is de bedoeling met 1 druk op de knop het watermerk in te stellen, dit op zich werkt als ik een opname maak in word.
Als ik nu alleen een aangepast watermerk wil voor de 1e pagina gaat het mis. Zelfs als ik een opname maak met tekst gebaseerde kopteksten gaat het mis.
Het script ziet er na opname zo uit.
Als ik een nieuw document open dan zet hij beide kopteksten gewoon achter elkaar. Als ik bovenstaande code ombouw met een achtergrond afb. Plaats hij er ook maar een als achtergrond.
Daarnaast vindt ik het vreemd dat als ik een opname maak een watermerk invoeg. Dat hij bij gebruik van deze VBS code geen watermerk plaats maar een afbeelding in de koptekst.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen.
De basis heb ik hier vandaan
Als ik nu alleen een aangepast watermerk wil voor de 1e pagina gaat het mis. Zelfs als ik een opname maak met tekst gebaseerde kopteksten gaat het mis.
Het script ziet er na opname zo uit.
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| Sub a() ' ' a Macro ' ' If ActiveWindow.View.SplitSpecial <> wdPaneNone Then ActiveWindow.Panes(2).Close End If If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _ ActivePane.View.Type = wdOutlineView Then ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView End If ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader Selection.TypeText Text:="1e pagina" ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument Selection.TypeParagraph Selection.MoveDown Unit:=wdScreen, Count:=1 Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph Selection.TypeParagraph If ActiveWindow.View.SplitSpecial <> wdPaneNone Then ActiveWindow.Panes(2).Close End If If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _ ActivePane.View.Type = wdOutlineView Then ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView End If ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader Selection.TypeText Text:="2e pagina" ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument End Sub |
Als ik een nieuw document open dan zet hij beide kopteksten gewoon achter elkaar. Als ik bovenstaande code ombouw met een achtergrond afb. Plaats hij er ook maar een als achtergrond.
Daarnaast vindt ik het vreemd dat als ik een opname maak een watermerk invoeg. Dat hij bij gebruik van deze VBS code geen watermerk plaats maar een afbeelding in de koptekst.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen.
De basis heb ik hier vandaan