Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik heb sinds pas een GE DV1 camera, die in staat is (een soort van) 1080p op te nemen, wat opgeslagen wordt in een .mov-container.

Nu wil ik voornamelijk knip-en-plak werk op de geproduceerde filmpjes gaan uitvoeren. Niks spannends dus. Ik heb even met Sony Vegas zitten spelen. Ik heb nu echter het probleem dat als ik in Vegas naar 1080p en ook in .mov exporteer, de kwaliteit drastisch achteruit gaat.

Nu kan het best zijn dat ik gewoon iets niet goed zet in de exporteeropties, aangezien ik eigenlijk nog nooit filmpjes heb zitten editten. Nu heb ik eigenlijk de volgende twee vragen:
  • Is er een makkelijker programma om gewoon simpel knip-plak werk uit te kunnen voeren?
  • Zo nee, wat zijn de correcte instellingen in Vegas om geen tot weinig kwaliteitsverlies op te lopen?
Alvast bedankt voor jullie 2 cents!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Interlaced / Progressive settings goed staan? Transcoder goed staan? Inputs goed staan?

Je kan het beste met iMovie werken, dat is het enige programma waar je bijna niks fout kan doen. Als je dat niet hebt of kan gebruiken om dat je geen Mac OS X systeem hebt zou je kunnen kijken naar de MAGIX pakketten, er is er een die HD editing mogelijk maakt. Helaas is de hardware support niet zo geweldig, dus het kan zijn dat je daar ook niet echt mee geholpen bent.

Dingen als Adobe Premiere Pro of Avid Media Composer gaan je ook niet helpen, want daar kom je zonder video-kennis toch niet uit. Welke software zat bij je camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
johnkeates schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:35:
Interlaced / Progressive settings goed staan? Transcoder goed staan? Inputs goed staan?

Je kan het beste met iMovie werken, dat is het enige programma waar je bijna niks fout kan doen. Als je dat niet hebt of kan gebruiken om dat je geen Mac OS X systeem hebt zou je kunnen kijken naar de MAGIX pakketten, er is er een die HD editing mogelijk maakt. Helaas is de hardware support niet zo geweldig, dus het kan zijn dat je daar ook niet echt mee geholpen bent.

Dingen als Adobe Premiere Pro of Avid Media Composer gaan je ook niet helpen, want daar kom je zonder video-kennis toch niet uit. Welke software zat bij je camera?
Bij de camera zat Picasa.

God, ik had gehoopt dat ik nooit naar Magix pakketten zou moeten gaan. :P Heb overigens wel een MacBook, maar hier staat enkel Windows 7 op omdat ik gewoon niet mijn workpace op OS X kon aanwennen zoals ik altijd van Windows gewend was.

edit:
Goed, ik heb even bij Magix gekeken en Video Deluxe 17 lijkt me wel geschikt. Ik ga dat nu dus eens uit proberen...

[ Voor 5% gewijzigd door MacBreQ op 13-07-2011 15:45 ]