Thuisnetwerk / Multimedia netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-02 11:40
Beste Tweakers,

Enigszins terecht werd gezegd dat ik me eerst maar wat beter moet inlezen. Zo gezegd, zo gedaan (voldoende hoop ik... ;-)).

Dus bij deze een hernieuwde poging

Mijn draadloze netwerk in huis is op sommige plekken echt te belabberd met de Davolink (DV-201AMR). Heb al rondgekeken op welke channel netwerken om mij heen zitten en geprobeerd een vrij kanaal te kiezen. Blijft echter nog steeds beroerd. Nu heb ik al begrepen dat de Davolink nou niet bepaald bekend staat om een sterk WIFI signaal.

Nu wil ik de volgende zaken gaan doen:
  1. Router achter de Davolink zetten. Ik denk aan de Netgear N750 (WNDR4000) of de Netgear WNDR3700. Ik heb inmiddels al op dit forum gevonden, hoe dit te configureren.
  2. Een NAS aan de router hangen voor streamen van films, muziek etc. Back-ups maak ik dan op mijn huidige externe schijf.
  3. Een TV waar het eea op gekeken kan worden via het netwerk. Wordt waarschijnlijk een van de nieuwe Samsungs.
  4. Waarschijnlijk Sonos in huis gaan neerzetten.
Nu heb ik de volgende vragen dan wel problemen...
  • Ik deel mijn internetverbinding met de buurvrouw. Nu is zij geen grote gebruiker dus dat valt mee, maar ik wil eigenlijk dat zij geen toegang heeft tot mijn netwerk cq NAS. Is dit te ondervangen? Momenteel is er 1 draadje van LAN4 van de Davolink naar haar appartement getrokken.
    Kan ik bijvoorbeeld dit draadje in de Davolink laten en dat ik mijn eigen subnetwerk heb op mijn eigen router. Of is dit in theorie dan nog steeds te benaderen door haar of anderen via haar computer?
  • Als ik Sonos in huis zet (met een eigen draadloos netwerk), interfereert dit dan met mijn eigen WIFI signaal?
Ik heb geprobeerd mezelf (voor zover mogelijk ) zo goed mogelijk in te lezen, maar zou voordat ik grote uitgaven ga doen, toch graag het eea willen laten toetsen.

Uitgebreide vraag, maar ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Edit 1: update met beter inlezen... ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Pabz op 17-07-2011 15:57 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga jezelf er eens in verdiepen. Er is meer dan genoeg informatie over backup systemen en netwerk opslag inclusief allerlei strategieën die er bij horen.
Voor de rest is het toch gewoon een switch neerzetten en kabeltjes trekken? Lijkt mij niet lastig en de beste oplossing. Hoef je ook die powerline crap niet te gebruiken. Anders gewoon een betere WiFi zender nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:35
Welk type router heb je van Tele2?

• Pabz
Ik zal even kijken, ik heb hem iig al heel wat jaartjes. Het is een Davolink, moet als ik thuis ben nog even naar het type kijken.

• Pabz
Edit 1: Startpost vervangen met deze tekst

[ Voor 98% gewijzigd door Pabz op 17-07-2011 15:56 ]

• Pabz
Lol cornfed, reageer jij op alle Davolink gerelateerd posts? ;-)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:35
Ik denk het wel.

Er zitten toch specifieke dingetjes aan de Davolink en Tele2 die niet zo bekend zijn op dit forum.
Dan gooi ik mijn "2 cents" in de weegschaal om te helpen.

Maar je hebt al het juiste forum gevonden en daar ga ik verder met je aan de slag.
Voor alle geïnteresseerden: http://tele2.gebruikers.e...=682&pid=22655#post_22655
Pagina: 1