Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nog steeds bezig met het samenstellen van mijn nieuwe PC,
nou dacht ik alles te hebben verzonnen wat er in moest, totdat ik het allemaal in de winkelmand ging stoppen.
Ik kwam er achter dat er een Geforce GTX 560 Twin Frozr II/OC is en een Geforce GTX 560 TI Twin Frozr II/OC nou zou ik graag willen weten wat het verschil is op de 30euro na?

als ik kijk bij de specificaties zijn die nagenoeg het zelfde. en is die 30euro het verschil waard tussen deze twee videokaarten of kan ik beter zelfde de normale iets overklokken om het zelfde resultaat te krijgen?

Chipset_____________GeForce GTX 560 Ti ________GeForce GTX 560
Geheugen___________1024 MB_______________________1024 MB
Type geheugen_______GDDR5_________________________GDDR5
GPU snelheid________880 MHz_____________________870 MHz
Geheugen___________4200 MHz____________________4080 MHz
Interface____________ PCI-E x16_____________________<----
RAMDAC___________400 MHz_______________________<----
DVI ________________2 x____________________________ <----
D-sub_______________Ja, convertor____________________<----
Max Resolutie________2560 x 1600 pixels_______________<----
DirectX Versie________11_____________________________<----
HDMI_______________1x Mini HDMI____________________<----
Koeling_____________Actief __________________________<----
Low Profile__________Nee__________________________<----

Sorry voor de Streepjes maar dit kom omdat het forum blijkbaar niet zoveel zin heeft in flink wat spaties achter elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
De Ti heeft 48 cuda cores (GTX560Ti = 384 cores) meer dan de gewone versie van de GTX 560 (=336 cores). Dit is toch al zo snel 15% meer cores, plus de hogere snelheid, waarmee de Ti dus flink sneller is dan de GTX560. In mijn ogen zeker de twintig euro meer waard (is "maar" 11% duurder O-) )

[ Voor 14% gewijzigd door Lt-Crash op 13-07-2011 14:01 . Reden: ik kan niet typen, grrr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oké, bedank voor je snelle reactie.
Bij de webshop waar ik hem wil kopen en gelijk samen wil laten stellen is het verschil 30euro.

en is dit verschil niet makkelijk te Overklokken? om de gewone versie exact even snel te krijgen?
of maken de Cores zoveel uit dat ik toch echt beter voor die duurdere kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 14:16
Qua megahertz kan je overclocken om hem op dezelfde snelheid te zetten als de Ti. Echter is een 10Mhz niet bijzonder en dit zal je dan ook niet merken.

De CUDA Cores mis je echter wel, en voor zover ik weet zijn deze niet met een simpele flash aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoelde ik dus met is die 30euro het wel waard, Die megahertz zijn zo te overclocken alleen weet ik niet veel van die CUDA Cores af, maar na wat ge-google heb ik dit gevonden:

"Of course, enabling CUDA processing is more important than any overclock. But CUDA does not benefit everthing. The CPU is still doing a lot of heavy lifting. So even with CUDA, overclocking can be a nice bonus. BTW, you can also overclock you CUDA cores on many graphics cards."

Nou is dan weer de vraag, Kan dat met deze videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
De GPU snelheid is de snelheid van de (cuda) cores. Dus ja, met MSI afterburner kan je er vast nog wel wat meer uithalen dat MSI nu voor je heeft gedaan. Het stukje dat je hebt aangehaald gaat waarschijnlijk over Cuda processing (parallelle berekeningen) met Matlab ofzo, en het lijkt mij eerder dat je geïnteresseerd bent in gewoon gamen, wat uiteraard goed/perfect gaat op beide videokaarten. De GTX560Ti is gewoon wat sneller door de extra cores en natuurlijk die 10 MHz meer :P

edit:

Nog een keertje dan. Bij gelijke GPU snelheid, zal de Ti versie ongeveer 15% sneller moeten zijn, omdat deze versie 15% meer cores (is rekenkernen) heeft de de non-ti versie. Je zal beide versies nog kunnen overclocken, maar de non-ti versie moet ver over de 1 GHz voordat deze ongeveer even snel zal zijn als de Ti op stock snelheden

[ Voor 26% gewijzigd door Lt-Crash op 13-07-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, ik ga het echt alleen gebruiken voor gamen, maar dan zit ik nog met die 30euro. Die 10 MHz zijn te verwaarlozen aangezien je beide kaarten nog kunt overclocken.
enige wat ik mij nu dus afvraag, is zijn die extra cores daadwerkelijk merkbaar in het spelen van games?
en zo ja?, is het de 30euro extra waard. of kan ik net zo goed de 30euro behouden en de "goedkopere" overclocken om het zelfde resultaat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 14:16
Bekijk anders eens wat benchmarks van beide kaarten, bij bijv Hardware.info of de tig andere benchmark sites. Bekijk de grafiek en bepaal voor jezelf of je dat 30 euro waard vindt of niet.

*Edit*

Nog makkelijker gemaakt:

De Twin Frozr II , de Twin Frozr II Ti en de Hawk (ook weer paar euro duurder als de Ti)

http://nl.hardware.info/p...135&products%5B%5D=123736

En nog een test met Tesselation onder DX11, daar zie je helemaal goed het verschil in de extra CUDA Cores

http://nl.hardware.info/p...135&products%5B%5D=123736

Dit is een keuze die erg persoonlijk blijft. Waar de een wel wat meer euro's overheeft voor een paar fps extra, heeft de ander dat niet.

Daar komt bij dat je af en toe ergens een streep moet zetten. Want met een paar euro erbij kom je elke keer op een betere kaart, hogere standaard OC of betere kaart.

[ Voor 69% gewijzigd door Guiding op 13-07-2011 19:02 ]

Pagina: 1