• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-01 23:52
Hallo Tweakers,

Ik heb na de laaste lan party een probleem bij mijn computer gevonden wat minder leuk is natuurlijk,
Als ik mijn pc uitzet na een paar uur aanstaan. Dan freezed het Asus P6T SE POST Logo Numlock blijft aan maar als ik die bvb nog uit wil zette werkt het niet. Als ik ctrl als del doe herstart hij ook niet. Hij is gewoon helemaal freezed. Ik zet mijn pc altijd uit met een steker doos omdat er anders in mijn pc een klein lampje aan blijft en uit mijn kast schijnt lol. (ook blijft er stroom op de usb), zal vast in de bios een setting voor zijn om uit te zette maar goed.. Maar in iedergeval heb ik dit nu 3 keer achter elkaar gehad dus het lijkt me niet meer echt een storing. Het eenigste wat ik heb verandert is de monitor kabel, (Van vga, naar dvi) En toen kreeg ik zeg maar erna dit probleem. Maar dat zou toch niet mogen kunnen? ofwel? Over deze DVI kabel praat ik nu:

Afbeeldingslocatie: http://wss-coding.com/nitro/imghost/images/dvikabel.png

Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Ik hoop geen hardware want mijn video kaart fan is ook al naar de shit....... =( (ATI 5870 xfx powercooler)

Alvast bedankt.

Groet,
NiTrO

Verwijderd

wat meer (hardware)info zou welkom zijn, maar zeg je nu eigenlijk dat je je computer wilt starten zonder werkende videokaartfan ?
Hij zou dan de eerste keer wel verder dan de post moeten komen, maar het zal hoe dan ook niet erg fijn zijn voor de GPU. (eigenlijk moet je dit nooit willen proberen!)
Verder zal vga naar dvi kabel het probleem niet zijn. Dan zou je gewoon geen beeld krijgen en verder starten.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55
En dit is sinds een LAN party.
Check ff alles in je kast. Wellicht dat er tijdens het transport iets losgeraakt is of geen goed contact maakt.

Computer says no

• r_AllocStarByte
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:55:
wat meer (hardware)info zou welkom zijn, maar zeg je nu eigenlijk dat je je computer wilt starten zonder werkende videokaartfan ?
Hij zou dan de eerste keer wel verder dan de post moeten komen, maar het zal hoe dan ook niet erg fijn zijn voor de GPU. (eigenlijk moet je dit nooit willen proberen!)
Verder zal vga naar dvi kabel het probleem niet zijn. Dan zou je gewoon geen beeld krijgen en verder starten.
Cpu: Core i7 930 2.80ghz 1366 (stock)
CPU Cooler: Noctua NH-U12P SE2
Ram: 12GB (2x DDR3 6GB kringston HyperX
1600 cl9 3kit (KHX1600C9D3K3/6GX)
Gpu: ATI 5870 XFX 1GB GDDR5
Mobo: Asus P6T SE
Hdd: 1x 750GB Samsung / 32mb 1x 1TB Samsung / 32mb
( HD753LJ and the HD103UJ )
Case: Antec 900 two ( With custom blue neon light )
Psu: Antec 750watt 80+
Optical Drive: Writemaster DVD Burner / lightscribe
Keyboard: Recom Ultra-X Blue ( Cheap )
Mouse: Logitech G5
Monitor: iiyama ProLite E2407HDS 24'' 2ms full HD

En nee video kaart fan is niet kapot dat zij ik niet ik zij dat hij naar de shit is. Hij maakt een zoemend geluid. (kapot aan het gaan dus)

mvt NiTrOcs

Verwijderd

ok ik neem aan dat je in de bios nog kan komen (aangezien je alleen niet voorbij de post komt).
Kijk daar even of de temperaturen en settings(voltage geheugen/timings etc) correct zijn en natuurlijk zoals Meekoh al zei kijk of alles goed vastzit.

Mocht dat niets opleveren. Dan strip je je systeem totdat je alleen de hoofdzaken overhoud om op te starten. (moederbord,cpu,psu,videokaart,opstart-hdd en één strip geheugen in het juiste slot)
Als je systeem dan wel goed op start, ga je vervolgens steeds een onderdeel toevoegen totdat de fout weer optreed zodat je weet aan welk onderdeel het lag.

je kan natuurlijk ook de GOT-troubleshooter even doorlopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 17:16 ]

• r_AllocStarByte
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:14:
ok ik neem aan dat je in de bios nog kan komen (aangezien je alleen niet voorbij de post komt).
Kijk daar even of de temperaturen en settings(voltage geheugen/timings etc) correct zijn en natuurlijk zoals Meekoh al zei kijk of alles goed vastzit.

Mocht dat niets opleveren. Dan strip je je systeem totdat je alleen de hoofdzaken overhoud om op te starten. (moederbord,cpu,psu,videokaart,opstart-hdd en één strip geheugen in het juiste slot)
Als je systeem dan wel goed op start, ga je vervolgens steeds een onderdeel toevoegen totdat de fout weer optreed zodat je weet aan welk onderdeel het lag.

Zoals ik al zij de freeze die ik krijg is echt een freeze ik kan dan echt niksmeer niet in de bios niet eens numlock aan/uit zette gewoon niks. Alleen de reset, aan/uit knop werkt dan nog. En in de bios zit ook alles perfect. Ik heb niks van de settings verandert. Alleen turbo mode staat aan. (Staat ook aan na cmos reset)
Dus hij loopt op 3.0Ghz maar dat loopt hij nu een jaar al np dus. En over de kabels gesproken die heb ik ook allemaal gecheckt en alles is prima in orde. De temps zijn ook stabiel (30 - 36 graden idle )

Mvt NiTrOcx

Verwijderd

En zoals knightofn1753 al zei:
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:14:

Trouwens hoe weet je dat alles in je bios goed staat terwijl je er niet in kan komen en je zegt dat je je systeem via de stekkerdoos uitzet ik hoop toch wel nadat je je system correct hebt afgesloten. Je zou je mem nog eens kunnen testen in een ander systeem met memtest.

• r_AllocStarByte
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:41:
En zoals knightofn1753 al zei:

[...]

Trouwens hoe weet je dat alles in je bios goed staat terwijl je er niet in kan komen en je zegt dat je je systeem via de stekkerdoos uitzet ik hoop toch wel nadat je je system correct hebt afgesloten. Je zou je mem nog eens kunnen testen in een ander systeem met memtest.
ik kom er wel in maar de eerst keer nadat ik hem an de stroom heb gehad een nacht lang en ik hem weer aanzet krijg ik een "cold start" en dan doet hij dit. Als ik hem erna reset bij de freeze dat is het weg en start hij gewoon door.
En over de bios gesproken. Alles staat op default. Nog een paar weke terug naar default gezet. Ik heb nog alles gecheckt en alles ziet er prima uit dus ik snap niet waarom die freeze? Kan misschien het ram zijn?

Mvt NiTrOcx

Verwijderd

Kan goed het geheugen zijn, test het gewoon eens met memtest, doe een paar runs om er zeker van te zijn dat er geen fouten worden gemaakt.

• r_AllocStarByte
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:07:
Kan goed het geheugen zijn, test het gewoon eens met memtest, doe een paar runs om er zeker van te zijn dat er geen fouten worden gemaakt.
Ok ik ga nu de test runnen. Bedankt voor alle info nog en sorry for mijn late reply.

• r_AllocStarByte
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:07:
ik hab windows geheugen controle gedaan. Geen fouten gevonden.
ik wil memtest ook proberen maar die moet ik dan eff op cd branden..
Dit doe ik nog wel eens. Want ik heb nu op t moment geen cd/dvd dus :P
Pagina: 1