[Excel 2003] Auto-export/save als HTML.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik probeer volgens mij iets tamelijk simpels voor elkaar te krijgen, maar kom er met Google en Excel help niet direct uit. Voel me eigenlijk een beetje een simpel figuur momenteel maar here goes;
Ik heb een draaitabel die verbinding heeft met een data bron en daar periodiek een sloot cijfergedoe uit trekt. Dat werkt allemaal prima.
Wat ikzelf wil bereiken is dat deze data, om het uur ofzo, geëxporteerd word naar een HTML file in een bepaalde directory teneinde de data te kunnen zien in een willekeurige browser op een willekeurig apparaat.

Waar moet ik het in zoeken, VBscripts of heeft Excel toch het e.e.a. aan opties hiervoor?
Als ik de Excel sheet opsla als een html file bereik ik eigenlijk precies wat ik wil hebben alleen wil ik niet steeds deze actie handmatig uitvoeren.

Bij voorbaat dank voor eventuele sturen in de juiste richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

Reptile209

- gers -

Als je een dedicated PC hebt waarop Excel open kan blijven, zou je met VBA een macro kunnen maken die:
- 60 min wacht (kon nog wel een kleine uitdaging zijn, ik weet niet of VBA timers kent).
- draaitabel update
- export naar HTML

Maar dan moet Excel dus wel open blijven staan. Ik denk niet dat je dit makkelijk via bijvoorbeeld de scheduler van Windows voor elkaar krijgt.

Kan je geen applicatie/service (laten) maken die dit voor je automatiseert, dus los van Excel? Dan wordt je al een stuk flexibeler.

Zo scherp als een voetbal!