Money for nothin' and your chicks for free
Misschien wil de betreffende merkdealer meewerken aan een aankoopkeuring?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
De auto heeft nog APK tot 2013
Vaak bu'j te bang!
Boven de 4500 euro zou je BOVAG garantie moeten hebben namelijk. Als je zekerheid wil, laat je gewoon alsnog een APK uitvoeren
Meeneem prijs van rond de 7500
[ Voor 29% gewijzigd door DeeJee op 13-07-2011 13:07 ]
Een APK geeft maar in zeer geringe mate zekerheid. Een APK is een keuring gericht op veiligheid en milieu. Een APK gekeurde auto hoeft dus geen goede auto te zijn, er kan technisch van alles mis mee zijn, dat hoeft een APK niet in de weg te staan.418O2 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:05:
Als je zekerheid wil, laat je gewoon alsnog een APK uitvoeren
Nee, dat heb je niet sowieso. Als koper kun je afzien van die garantie. Dat moet schriftelijk gebeuren. E.e.a. zal in de koopovereenkomst worden opgenomen.418O2 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:11:
Ja dat klopt. Maar je hebt dus sowieso BOVAG garantie (neem aan dat een merkdealer altijd bij de BOVAG zit)
Heeft in mijn geval wel geholpen mijn kosten te verhalen op de dealer, al kwam dit omdat mijn auto nooit door de APK had mogen komen, wat pas bij de APK keuring het jaar erop duidelijk werd (verstelbare koplampen). Dat heeft me toen wel enorm geholpen om die kosten te verhalen op de dealer, buiten garantie moeten ze immers wel goede APK afgeven.argro schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:09:
[...]
Een APK geeft maar in zeer geringe mate zekerheid. Een APK is een keuring gericht op veiligheid en milieu. Een APK gekeurde auto hoeft dus geen goede auto te zijn, er kan technisch van alles mis mee zijn, dat hoeft een APK niet in de weg te staan.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 13-07-2011 13:18 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En wat is daar precies een 'meeneemprijs' aan? Vind het nogal veel geld voor een 107.DeeJee schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:06:
Peugeot 107 XS. Nieuwe model. Uit 2009
Meeneem prijs van rond de 7500
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die staan normaal voor rond de 8500
[ Voor 23% gewijzigd door DeeJee op 13-07-2011 13:20 ]
Wat zijn weinig km's?DeeJee schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:20:
Niet voor een 107 uit 2009 met weinig kilometers en airco...
Die staan normaal voor rond de 8500
Een snelle blik op www.gaspedaal.nl leert mij in ieder geval dat er meerdere 107's met airco uit 2009 te koop zijn voor ruim minder dan 7.000 euro, in veel gevallen nog met BOVAG-garantie van 6 maanden ook. Kilometerstanden variëren hierbij tussen de 20k en 50k. Lijkt mij acceptabel.
[ Voor 15% gewijzigd door argro op 13-07-2011 13:24 ]
Zonder er nu een autozoektopic van te willen maken is mijn conclusie dat 7.500 euro als meeneemprijs voor een dergelijke auto aan de hoge kant is.
[ Voor 32% gewijzigd door argro op 13-07-2011 13:32 ]
En met name:argro schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:31:
107 1.0 12V XS met airco en radio/cd/mp3-speler met iets meer dan 20k op de teller voor minder dan 7.500 euro met garantie: http://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/107/8012670
Auto's met een prijs van €4500,- en meer worden geleverd met een onderhoudsbeurt,nieuwe APK en Bovag garantie
In dat geval zou ik nog maar eens een keer om de tafel gaan zitten met die dealer
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 13-07-2011 13:32 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zoals eerder ook al gezegd kan daarvan afgeweken worden. Als koper en verkoper overeenkomen dat er geen garantie wordt gegeven en dat wordt schriftelijk vastgelegd, dan kan dat. Zie ook de website van BOVAG. De zojuist genoemde auto is bijvoorbeeld ook zonder garantie te koop voor ca. 500 euro minder.SinergyX schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:32:
[...]
En met name:
Auto's met een prijs van €4500,- en meer worden geleverd met een onderhoudsbeurt,nieuwe APK en Bovag garantie
[ Voor 9% gewijzigd door argro op 13-07-2011 13:37 ]
107 XS 5drs met metallic lak (de rode en gele vallen daar dus buiten)
Minder dan 40k op de teller en vanaf 2008.
Inderdaad genoeg te vinden alleen vond ik dit wel een mooie aangezien deze aan al mijn eisen voldoet, het nieuwe model is en de prijs best gunstig is.
En dat kan dus niet volgens de nederlandse wet. Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Het is alleen moeilijker om je gelijk te halen.DeeJee schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:48:
Antwoord van de dealer : Dit is correct. Als u de auto aanschaft voor de meeneemprijs, doet u (bij het tekenen van de koopovereenkomst) afstand van de garantie.
http://zakelijk.infonu.nl...verband-met-garantie.html
Veel te kort door de bocht. Afstand doen van de BOVAG-garantie kan wel degelijk. Zie ook de website van de BOVAG. Het kernwoord is redelijkheid. Zie ook het de link die jij geeft. Je hebt dus inderdaad in bepaalde mate een garantie, maar de wettelijke garantie strekt veel minder ver dan de BOVAG-garantie. Daarbij ligt de bewijslast bij de wettelijke garantie bijna volledig bij de koper. Hierdoor ontstaat snel een groot verschil tussen je recht hebben en je recht krijgen. Als de verkoper zijn poot stijf houdt zul je naar de rechter moeten. Is dat de moeite waard? Vaak niet en dus schiet je er alsnog bij in.pacificocean schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:52:
[...]
En dat kan dus niet volgens de nederlandse wet. Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Het is alleen moeilijker om je gelijk te halen.
http://zakelijk.infonu.nl...verband-met-garantie.html
Excuus. Ik ging er vanuit dat het meer algemeen bedoeld werd.SinergyX schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:01:
[...]
Dit staat gewoon in de advertentie die jij linkt, ik mag aannemen dat de BOVAG garantie voor die auto gewoon geld.
[ Voor 13% gewijzigd door argro op 13-07-2011 14:02 ]
Dit staat gewoon in de advertentie die jij linkt, ik mag aannemen dat de BOVAG garantie voor die auto gewoon geld.argro schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:32:
[...]
Zoals eerder ook al gezegd kan daarvan afgeweken worden. Als koper en verkoper overeenkomen dat er geen garantie wordt gegeven en dat wordt schriftelijk vastgelegd, dan kan dat. Zie ook de website van BOVAG. De zojuist genoemde auto is bijvoorbeeld ook zonder garantie te koop voor ca. 500 euro minder.
http://www.autowereld.nl/....-xs-1512567/details.html
http://www.autowereld.nl/...s-xs-1543565/details.html
http://www.autowereld.nl/...vrij-1676225/details.html
http://www.autowereld.nl/...v-xs-1407419/details.html
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bt2xmvdsdxzq
Vanmiddag ook nog een bezichtiging.
Alleen leek dit wel een mooie aanbieding. Helaas toch met een addertje.... en ik weet niet of ik die gok zou durven nemen.
Klopt. Ik reageerde op het afzien van garantie in het algemeen. BOVAG-garantie is eigenlijk een verkeerde naam. Het is een soort service contract dat je afsluit met de garage voor het geval er iets niet in orde is met de auto. Dat kan inderdaad gemak opleveren. Maar dat houdt niet in dat als je dit BOVAG service contract niet afsluit dat je dan geen recht hebt op wettelijke garantie. Maar zoals ik reeds had aangegeven kan het inderdaad moeilijker zijn om je recht te halen.argro schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:01:
[...]
Veel te kort door de bocht. Afstand doen van de BOVAG-garantie kan wel degelijk. Zie ook de website van de BOVAG. Het kernwoord is redelijkheid. Zie ook het de link die jij geeft. Je hebt dus inderdaad in bepaalde mate een garantie, maar de wettelijke garantie strekt veel minder ver dan de BOVAG-garantie. Daarbij ligt de bewijslast bij de wettelijke garantie bijna volledig bij de koper. Hierdoor ontstaat snel een groot verschil tussen je recht hebben en je recht krijgen. Als de verkoper zijn poot stijf houdt zul je naar de rechter moeten. Is dat de moeite waard? Vaak niet en dus schiet je er alsnog bij in.
Het schijnt dat er ook een hoop louche figuren zijn die die auto's (Aygo, 107, C1) goedkoop uit Duitsland importeren en daarna de KM-stand terugdraaien. Haal het kenteken eens door het kentekenregister op de RDW site, kijk of er rare dingen zijn
Vaak bu'j te bang!
Ik lees dat auto dealers dat vaak doen om de prijs te kunnen drukken. En het is dan ook echt wel goedkoop als je het vergelijkt.
Maar toch vind ik het ook wel raar dat een echte dealer dit doet. Hij zou toch nooit zijn naam op het spel zetten voor zoiets.
Ik vind het raar. Dit zijn auto's die zich haast vanzelf verkopen, erg populair.DeeJee schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:27:
Kenteken klopt. Gewoon Nederlandse auto. Het is een officiële Peugeot dealer.
Ik lees dat auto dealers dat vaak doen om de prijs te kunnen drukken. En het is dan ook echt wel goedkoop als je het vergelijkt.
Maar toch vind ik het ook wel raar dat een echte dealer dit doet. Hij zou toch nooit zijn naam op het spel zetten voor zoiets.
Het kenteken zal vast wel kloppen, maar ik bedoel meer, klopt het bouwjaar, de 1e tenaamstelling enzo
Vaak bu'j te bang!
Ja dat is het natuurlijk juist. Met garantie zit hij niet binnen budget.Bigs schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:31:
Heb je al gevraagd naar de prijs met garantie? Als die binnen je budget ligt hoef je verder niet moeilijk te doen
Ja alles klopt.-tom-562 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:34:
[...]
Ik vind het raar. Dit zijn auto's die zich haast vanzelf verkopen, erg populair.
Het kenteken zal vast wel kloppen, maar ik bedoel meer, klopt het bouwjaar, de 1e tenaamstelling enzo
Met andere woorden, er is ook geen budget om tegenvallers op te vangen bij een eventuele reparatie van iets wat normaal gesproken misschien wel onder garantie had gevallen?DeeJee schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:38:
[...]
Ja dat is het natuurlijk juist. Met garantie zit hij niet binnen budget.
Je weet dat als je auto rijdt je geld moet hebben om de auto te kunnen rijden. Daar vallen ook reparaties onder.
Maar als ik een "nieuwe" auto koop wil de eerste tijd geen problemen hebben. Dus geen onverwachte hoge kosten. Anders had ik net zo goed een duurdere kunnen kopen.
Verkoper gaf meteen aan dat hij gewoon garantie wilde geven. Geen probleem. Kosteloos.
Dus zo kan het ook.