Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fritzbox 7270: "onbekend nummer" bij uitgaande gesprekken

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 20:12

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Sinds een week of twee heb ik met m'n Fritzbox 7270 het issue dat bij uitgaande gesprekken de ontvanger kennelijk niet mijn nummer doorkrijgt. Op de iPhone wordt dat weergegeven als "Onbekend nummer".

Ik bel dan over de normale KPN ISDN lijn met m'n Siemens DECT die direct aan het Fritzbox base station gekoppeld is. CLIR staat voor dat toestel gewoon uit volgens de Fritzbox, en zou dus gewoon MSN1 door moeten geven. Met een Vox 930 ISDN toestel op S0 heb ik exact hetzelfde (al zou deze MSN2 door moeten geven). In het overzicht onder Telephony > Telephony Devices staat het juiste 0341... nummer in de kolom Number Outgoing.

Ik zie vast iets simpels over het hoofd, maar wat? Ik heb overigens firmware 54.04.90.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
LePlatDuJour269 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:30:
Sinds een week of twee heb ik met m'n Fritzbox 7270 het issue dat bij uitgaande gesprekken de ontvanger kennelijk niet mijn nummer doorkrijgt. Op de iPhone wordt dat weergegeven als "Onbekend nummer".

Ik bel dan over de normale KPN ISDN lijn met m'n Siemens DECT die direct aan het Fritzbox base station gekoppeld is. CLIR staat voor dat toestel gewoon uit volgens de Fritzbox, en zou dus gewoon MSN1 door moeten geven. Met een Vox 930 ISDN toestel op S0 heb ik exact hetzelfde (al zou deze MSN2 door moeten geven). In het overzicht onder Telephony > Telephony Devices staat het juiste 0341... nummer in de kolom Number Outgoing.

Ik zie vast iets simpels over het hoofd, maar wat? Ik heb overigens firmware 54.04.90.
Moet je niet 341... opgeven? meen dat je 9cijferig moet gebruiken, stond me iets van bij dat ik op de vox930 ook 9cijferig de msn nrs moest instellen
(Heb je vox930 al eens direct op de NT1 getest?)

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 20:12

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:42:
[...]

Moet je niet 341... opgeven? meen dat je 9cijferig moet gebruiken, stond me iets van bij dat ik op de vox930 ook 9cijferig de msn nrs moest instellen
Nope, dat was het niet. Bedankt voor het meedenken though.
(Heb je vox930 al eens direct op de NT1 getest?)
Is nogal een gedoe, dus als er nog andere manieren zijn test ik die liever eerst.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?