• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 21:49
Sony Ericsson Xperia Active

Inleiding

De Sony Ericsson Xperia Active is een nieuwe telefoon van Sony Ericsson. De SE Xperia Active wordt door SE voorgesteld als een 'stevige android smartphone voor actieve mensen'. Hij kan tegen een stootje, is water,- en stofresistent en het touchscreen kan met natte vingers bedient worden. Daarnaast ondersteunt hij ANT hartslagmeters en wordt hij geleverd met diverse sportaccessoires, zoals speciale trainingsapps, een armband en headset met oorhaakjes.

Deze 'sport-telefoon' draait op Android 2.3 Gingerbread en zou vanaf September 2011 leverbaar moeten zijn in de kleuren 'Black-RedOrange, Black-White, White-White en White-RedOrange'.

Specificaties:

OS Android OS, v2.3 (Gingerbread)
CPU Qualcomm MSM8255 Snapdragon 1 GHz processor
Memory: Internal 1 GB (320 MB user available), 512 MB RAM
Card slot microSD, up to 32GB, 2GB included

2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 900 / 2100 HSDPA 1900 / 2100 / 800

DATA GPRS Up to 86 kbps
EDGE Up to 237 kbps
3G HSDPA, 7.2 Mbps; HSUPA, 5.8 Mbps
WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, DLNA, Wi-Fi hotspot
Bluetooth Yes, v2.1 with A2DP, EDR

Dimensions 92 x 55 x 16.5 mm
Weight 110.8 g

DISPLAY Type LED-backlit LCD, capacitive touchscreen, 16M colors
Size 320 x 480 pixels, 3.0 inches

- Accelerometer sensor for auto-rotate
- Bravia Mobile engine
- Multi-touch input method
- Proximity sensor for auto turn-off
- Touch sensitive controls
- Scratch-resistant display
- Timescape UI

Loudspeaker Yes
3.5mm jack Yes
MEMORY Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photocall
Call records Practically unlimited

Infrared port No
USB Yes, v2.0 microUSB
CAMERA Primary 5 MP, 2592х1944 pixels, autofocus, LED flash
Features Touch-focus, geo-tagging, face detection, image stabilization
Video Yes, 720p, video light

Radio Stereo FM radio with RDS
GPS Yes, with A-GPS support
- Dust and water resistant
- Flashlight
- Digital compass
- SNS integration
- MP4/H.263/H.264 player
- MP3/eAAC+/WAV player
- TrackID music recognition
- Google Search, Maps, Gmail,
YouTube, Calendar, Google Talk
- Document viewer
- Voice memo
- Adobe flash 10.1 support
- Predictive text input
BATTERY
Standard battery, Li-Ion 1200 mAh
Stand-by Up to 351 h (2G) / Up to 335 h (3G)
Talk time Up to 4 h 53 min (2G) / Up to 5 h 31 min (3G)
Music play Up to 25 h

Specs afkomstig van www.gsmarena.com

Forstlook

Officieele site: http://www.sonyericsson.c...w=features_specifications

Toevoegingen aan de OP zijn altijd welkom.

• LordLynx
Ik zal de OP van de week nog uitbreiden, maar nu kunnen we in ieder geval beginnen over deze telefoon. Lijkt mij de perfecte telefoon voor 'erbij', tijdens het hardlopen, bij het zwembad op vakantie, etc....

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 03:23
Het is hier wat stiller dat dat ik gehoopt had, dit lijkt mij wel een leuke telefoon om te hebben. Rustig in de regen kunnen fietsen met je telefoon in je broekzak zonder angst dat hij stuk gaat. Zelfs in de regen/met natte vingers kunnen bedienen is ook wel fijn.

Ik zou wel graag een bevestiging zien dat deze telefoon echt ip67 is en niet zo als motorola defy tegen "spat water" kan. Op de website van Sony Ericsson staat in de specificaties "Dust and water resistant". In het pers bericht op de site staat: "Waterbestendig – de telefoon kan gedurende 30min tot 1m onder water worden gehouden."

Deze tekst vind je ook als kijkt naar de definitie van IP*7: "Test duration: 30 minutes Immersion at depth of 1m" Ik ben benieuwd of ze het ook durven te claimen.

[Voor 35% gewijzigd door Carstijn op 19-07-2011 18:04]

• LordLynx
Tsja, moet eerlijk zeggen dat ik niet van plan was om met mijn telefoon te gaan zwemmen, dus dat maakt mij niet heel veel uit :P Verder is het wel akelig stil rondom deze telefoon, zowel in dit topic als kwa aankondigingen/releasedates....

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:52
Ik ben ook erg benieuwd naar deze telefoon.

Hij staat nu ook in de pricewatch:

pricewatch: Sony Ericsson Xperia Active

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• Peter R
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 14:07
Hij schijnt er toch echt aan te komen, alleen is de releasedate weer uitgesteld naar eind september zag ik ergens (duimen dat dat waar is: dat is inmiddels al wel snel).
DC Rainmaker heeft een flinke hands-on review gemaakt, inclusief onderwatervideo na 20 min. zwemmen en test van de werking van de ANT+ connectiviteit. http://www.dcrainmaker.co...sony-ericsson-xperia.html
Kan dan mss toch de Garmin Edge 800 van mijn lijstje afhalen, als deze telefoon vrijwel alles ook kan, en bovendien nog kan bellen, filmen, muziek spelen, en getweaked worden _/-\o_

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:44
Aaargggg... Dat ze eens op schieten! maar echt geniale telefoon. Redelijk hufterproof!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• LordLynx
Had wel verwacht dat ik de foon na mijn vakantie kon gaan halen, maar ik ben net terug en hij is nog steeds niet te krijgen. Wel goed dat ie toch ook echt onderwater werkt en niet alleen maar spatwaterdicht is......

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:44
Ja had ik dus ook... Echt heel slecht die pushback... Wacht nu al ondertussen 3 mndn op de release!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 21:00
Wat zijn naast de Defy de alternatieven voor deze toughphone?

• Peter R
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 14:07
Motorola Defy+ (released) en Samsung Galaxy Xcover (verwacht oktober) zijn alternatieven.
Voor zover ik kan vinden hebben die echter geen ANT+ ondersteuning

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op de SE site staat de telefoon inmiddels vermeld als "nieuw" en dus niet meer als "binnenkort verwacht". Neem aan dat de eerste toestellen verscheept zullen worden naar de shops as we speak.

• LordLynx
Op de site van t-online staat ie inmiddels als 'volgende dag geleverd'. Helaas alleen de zwart/oranje versie en ik wil graag de witte of wit/oranje.....

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:55
Dit ding biedt best wat mogelijkheden!
Ideaal om te gebruiken tijdens het sporten/werk. Zelfs waterdicht tot 1 (?) meter. Volgens mij de eerste smartphone die hier geschikt voor is. Zoals hierboven al werd gezegd, helemaal hufterproof.

[Voor 46% gewijzigd door chevchelios op 12-10-2011 21:45]

Anoniem: 361861

LordLynx schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:47:
Op de site van t-online staat ie inmiddels als 'volgende dag geleverd'. Helaas alleen de zwart/oranje versie en ik wil graag de witte of wit/oranje.....
Zie de website van SE: witte cover wordt extra bijgeleverd. Heb dit ook al eerder gelezen bij een review.
Mijn 'oude' mini had ook extra cover in doos.

Bestellen dus? Ik moet wachten tot Vodafone hem eindelijk gaat uitleveren....

• Vlierus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07-2018
Als je hem vergelijkt met de Motorola Defy+ vind ik hem qua specs tegenvallen; tragere CPU en lagere resolutie! De Samsung heeft hetzelfde probleem. Erg jammer...

• LordLynx
Nog even over die IP67 norm, de specificatie geld voor 'fresh water', maar wat zou er gebeuren als deze telefoon een plons zeewater (of chloorwater) over zich heen krijgt?

• artharpe
  • Niet online
LordLynx schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:51:
Nog even over die IP67 norm, de specificatie geld voor 'fresh water', maar wat zou er gebeuren als deze telefoon een plons zeewater (of chloorwater) over zich heen krijgt?
op de site van dcrainmaker.com staat ook een review. Hij heeft de tele in een zwembad gebruikt. Geen klachten daarna/daarover gelezen.

• mhr-zip
  • Laatst online: 21:52
Is er al iemand die er een heeft, en ook wat zinnigs kan zeggen over de batterij duur?

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• LordLynx
Ik heb de mijne eindelijk gekocht (even geduurd, maarja), ga hem tijdelijk als volwaardig toestel gebruiken zolang ik op de nieuwe ICS toestellen wacht.

Eerste ervaring, scherm is klein en dof tov mijn Galaxy, zeker typen is wennen, snelheid beter dan de Galaxy (maar de telefoon is natuurlijk nog schoon). ANT func en batterij nog niets over te zeggen .

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 20:22
Ik heb de SE Active net afgelopen vrijdag gekocht,
idd klein, maar mooi toestel. ik ben wel enthousiast tot nu toe, maar heb wel een paar opmerkingen mbt dagelijk gebruik (vooral voor het sporten)

Conclusie: erg mooi toestel met veel mogelijkheden, nu nog de juiste app vinden _/-\o_ _/-\o_

Ik ben nu aan het experimenteren met ANT+ app's maar dat is nog lastig. :?

Ik heb de volgende ANT+ apparaten (alle van Garmin):
  • Hartslagmeter
  • Footpod
  • Snelheid en Cadence meter voor fietsen
Tot nu toe bekeken:
  • iMapMyFitness
  • Endomondo Sports Tracker
  • GarminFit
  • SportyPal Pro
  • My Tracks
Tooltjes om ANT+ te checken:
  • ANT+ Demo
  • ANT+ Bike Display Demo
Tooltjes voor de ingebouwde barometer:
  • Barometer HD
  • Barograph
Het meeste deed ik met runkeeper, maar die ondersteunt helaas geen ant+

Mijn ervaringen tot nu toe toegespitst op de speciale functies van deze telefoon, dus niet de standaard android review :P .:
  • De pols strap is vrij lastig de monteren, net als de klem om band waarmee je band vastschuift om je pols. Regelmatig verwijderen gaat niet makkelijk
  • De armband zit erg strak om het toestel heen, ik ben er nog niet van overtuigd dat deze prettig werkt
  • De armband met pols strap is helemaal lastig, ik zit te twijfelen tussen pols strap verwijderen of de smartphone op zijn kop in de armband,
  • De koptelefoon moet aan de onderkant in de smartphone, het in de armband schuiven vind ik dan vrij lastig, vandaar de optie op zijn kop in de armband :9
  • Wanneer je meerdere ANT+ applicaties start, dan vraagt de laatste app om de ANT+ radio te claimen, op zicht werkt dit goed, je moet het wel even toestaan in je status balk.
  • Ik heb WIFI altijd aanstaan, en nadat ik een workout met ANT+ had gedaan en alles weer heb afgesloten bleek dat de wifi aan stond maar Ik kon geen verbinding meer krijgen met mijn router. Alleen door vliegtuig stand Aan te kiezen en daarna weer uit te zetten lukte het weer om met WIFI te connecten.
  • De sensoren worden niet overal herkend, en bij één app begint de muziek opnieuw wanneer je tijdens een workout muziek luistert en er komt een sms binnen. 8)7
  • Nadat ik diverse ANT+ apps geinstalleerd en gestart had, zat de telefoon nog op 75% batterij. Ik dacht genoeg voor de nacht.... de volgende ochtend had ik nog 5% :z. ik heb de telefoon gereset en geen ANT+ gestart. weer een nacht laten liggen en toen was er 20% van de batterij af. De Android taskmanager doet het hier dus niet helemaal goed. Volgens mij hadden alle apps met ANT+ afgesloten mogen worden, maar blijkbaar staat één van de appjes dit niet toe. Welke weet ik nog niet. Maar ik denk erover om toch maar weer een advanced taskmanager te installeren zodat ik dit zelf kan doen (Dit zou niet meer nodig zijn)
Ik hoop dat andere ook hun ervaringen delen, en misschien voor mij tips hebben :+
Binnenkort neem ik hem een keer mee op het water (Kitesurfen) ben benieuwd >:)

Zodra ik wat meer getest heb zal ik het laten weten.

Groetjes Manfred

• LordLynx
Heeft iemand al ervaringen met welke hartslagmeters (borstbanden) goed werken met de Active?

Overigens moet ik wel zeggen dat de batterij van de Active een verademing is tov mijn oude Galaxy S, ik haal met gemak 2 volle dagen waar ik met de Galaxy blij mocht zijn met 1 dag.....

• artharpe
  • Niet online
LordLynx schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:11:
Heeft iemand al ervaringen met welke hartslagmeters (borstbanden) goed werken met de Active?

Overigens moet ik wel zeggen dat de batterij van de Active een verademing is tov mijn oude Galaxy S, ik haal met gemak 2 volle dagen waar ik met de Galaxy blij mocht zijn met 1 dag.....
Ik heb een HRM band van Garmin (ANT+), binnen seconden was deze gekoppeld.

• LordLynx
Zijn alle borstbanden van Garmin dan ANT+? Ik zie namelijk nergens staan dat ze dat protocol ondersteunen en bij de meeste sites staan als compatibele apparaten alleen de spullen van Garmin zelf....

• artharpe
  • Niet online
Ik heb twee Garmin borstbanden, van de Forerunner 305 en de 310XT. Deze banden zijn ANT+ en werken volgens mij met alle andere Garmin watches die HRM ondersteunen, ook mijn racefiets heeft een ANT+ device van Garmin.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
NM :)

[Voor 97% gewijzigd door CarJunkyXL op 17-12-2011 19:30]

• Klik_Hier
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Is die hoogte van 92 mm gemeten inclusief die lus rechtsonder?
Zo nee, kan iemand nameten wat de hoogte is, inclusief de lus?
Alvast bedankt! :)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Het lijkt mij echt een fantastische fietscomputer... is er al iemand die wat meer kan vertellen over het batterij gebruik? Als je alles uitzet, behalve gps en ant+ hoe lang gaat ie dan mee?

:P

• LordLynx
Batterijverbruik bij normaal verbruik is zeer goed, ik haal zeker 2 dagen. Maar GPS en ANT (en Bluetooth) zuigt de batterij wel aardig leeg.

Kreeg overigens net een melding dat er een softwareupdate met code 4.0.2etc te downloaden was, zou dat ICS al zijn? O-)

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Maar zou je er een dag mee kunnen fietsen? Zeg een uur of negen. Haal je dat op 1 batterij?

• LordLynx
hendrikjan schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:22:
Maar zou je er een dag mee kunnen fietsen? Zeg een uur of negen. Haal je dat op 1 batterij?
Ligt eraan wat je aanzet, ik stream tijdens het sporten ook audio over bluetooth en dan ga je geen 9 uur halen, GPS, data en ANT denk ik dat je het wel zou moeten redden. Wanneer je het scherm continue aanhebt als een soort navi haal je het ook niet.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

LordLynx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:41:
[...]

Ligt eraan wat je aanzet, ik stream tijdens het sporten ook audio over bluetooth en dan ga je geen 9 uur halen, GPS, data en ANT denk ik dat je het wel zou moeten redden. Wanneer je het scherm continue aanhebt als een soort navi haal je het ook niet.
Mijn idee was vooral GPS + ANT+ Scherm verder geen data. Wat dat betreft moge alle data verbindingen (behalve ANT+) uit. De GPS functie dient hoofdzakelijk om te loggen en voor het volgen van een route..

• Bakkenes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-04-2018
Ik heb de xperia active een weekje intensief gebruikt met wintersport en ik moet zeggen dat het toestel daarvoor erg makkelijk is. In de meeste ski-jacks (en ook de mijne) zit een borstzakje en daar past ie precies in. De kans dat je dan een oproep mist is erg klein. Bovendien overleefde het toestel eenvoudig een buikschuiver van een meter of 40 op een stuk ijzige piste (en ik weeg 90 kg...). Heel sterk ding dus! Ook de belkwaliteit is prima gebleken. Klein minpuntje is wel dat ie wat vaker vastloopt dat mijn Galaxy Note, maar mogelijk komt er nog een update die zorgt dat het toestel wat stabieler wordt. Vooralsnog ben ik dus erg tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klik_Hier
  • Niet online
Klik_HIer schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:48:
Is die hoogte van 92 mm gemeten inclusief die lus rechtsonder?
Zo nee, kan iemand nameten wat de hoogte is, inclusief de lus?
Alvast bedankt! :)
Niemand? :>

• LordLynx
Helemaal vergeten, met lus is die 98mm.

• Klik_Hier
  • Niet online
LordLynx schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:57:
Helemaal vergeten, met lus is die 98mm.
Super! :) Bedankt voor het nameten. Dat maakt het toestel toch net iets groter dan de Xperia mini dan ik hoopte. In de winkel hier in het dorp kan ik de toestellen niet naast elkaar houden om te vergelijken, vandaar dat ik me dit afvroeg.

Ik bedacht net trouwens net nadat ik je antwoord las, dat ik het met behulp van een foto zelf had kunnen uitrekenen. De breedte is immers wel bekend. |:( :D

Anoniem: 405577

Ik heb ook de Xperia Active en naar volle tevredenheid. Toptoestel! (voor mijn toepassingen dan ;) )

Ik gebruik hem met een adidas mycoach ANT+ hartslagmeter en draai endomondo als sport-app. Dat werkt echt perfect, de sport-app waar ik benieuwd naar ben is de mycoach app van Adidas maar die ondersteund geen HRM onder android (erg dom van ze, kost ze de android markt)

Verder gebruik ik Sygic navigatie, gaat ook prima ondanks het wat kleine schermpje en verder facebook, hotmail en dergelijke..browser gebruik ik zelden.

Toetsenbordje werkt erg goed, ik heb eigenlijk geen last van het kleine formaat.

De camera, de snelheid van het toestel, de robuustheid en het kleine formaat, je stopt hem zo in je broekzak en hoeft niet bang te zijn dat ie stuk gaat als ie valt..of als je in de regen loopt ermee...ik ben er helemaal blij mee.

Vraag me nu alleen af of ik wel of niet naar ICS zal upgraden als dat beschikbaar komt, wat denken jullie daarvan?

• Exocet
  • Niet online
Anoniem: 405577 schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:57:
Ik heb ook de Xperia Active en naar volle tevredenheid. Toptoestel! (voor mijn toepassingen dan ;) )

Ik gebruik hem met een adidas mycoach ANT+ hartslagmeter en draai endomondo als sport-app. Dat werkt echt perfect, de sport-app waar ik benieuwd naar ben is de mycoach app van Adidas maar die ondersteund geen HRM onder android (erg dom van ze, kost ze de android markt)

Verder gebruik ik Sygic navigatie, gaat ook prima ondanks het wat kleine schermpje en verder facebook, hotmail en dergelijke..browser gebruik ik zelden.

Toetsenbordje werkt erg goed, ik heb eigenlijk geen last van het kleine formaat.

De camera, de snelheid van het toestel, de robuustheid en het kleine formaat, je stopt hem zo in je broekzak en hoeft niet bang te zijn dat ie stuk gaat als ie valt..of als je in de regen loopt ermee...ik ben er helemaal blij mee.

Vraag me nu alleen af of ik wel of niet naar ICS zal upgraden als dat beschikbaar komt, wat denken jullie daarvan?
Helemaal met je eens , prachtig toestel om mee te nemen , maar ook om van alle apps te genieten. Enige nadeel is dat je niet fatsoenlijk kan internetten, is eigenlijk net te klein.

Aan Endomondo mis ik de bewogen tijd statistiek, gebruik daarom de fietstijden app. (of mytracks bij het lopen).

De update wacht wel af, als ik in de andere Xperia topics lees, werkt niet alles even soepel , dus als het duidelijk is dat je ICS zonder problemen en snelheidsverlies kunt draaien, stap ik wel over.

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 12:29
Voor het checken wanneer je kan updaten naar ICS kan je hier kijken.

Binnenkort worden de SI nummers geplaatst van de telefoons. Dit nummer geeft aan of jouw telefoon de update al kan ontvangen. (SI staat voor Sales Item en geeft dat batch aan waarin je telefoon is geproduceert).

Je kan het SI nummer vinden als je de accu verwijderd, links bovenin en betreft een 8 cijferige code.

Op het moment zijn er nog geen SI nummer geplaatst in het topic, maar ze hebben het over 'soon' dus de ICS update kan niet lang meer duren :)

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Exocet
  • Niet online
Ondertussen ligt mijn Active alweer 2 weken ter reparatie, de batterij was ineens heel het geworden, daarna deed ie niks meer.
Misschien ook een goede tip , zorg dat je een factuur met IMEI nummer hebt van je toestel, Sony doet anders heeeel moeilijk over fabrieksgarantie.

De opvolger vind ik overigens snel beschikbaar, de Xperia Go. Stiekem zou ik dat grotere scherm ook wel willen van de Go :)

• Bakkenes
ICS 4.0 nu beschikbaar voor Sony Xperia Active!!
Zorg dat je de nieuwste versie van Sony PC Companion eerst installeert.
Ga dan naar 'Support Zone'. De rest spreekt voor zich.

Succes!

• Exocet
  • Niet online
Bakkenes schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:00:
ICS 4.0 nu beschikbaar voor Sony Xperia Active!!
Zorg dat je de nieuwste versie van Sony PC Companion eerst installeert.
Ga dan naar 'Support Zone'. De rest spreekt voor zich.

Succes!
En wat zijn de ervaringen, is de performance een beetje te doen? Zeker aangezien het vooraf maar de vraag was of het goed zou draaien op deze telefoon.

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 12:29
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk, wat ik tot nu toe kan vinden is dat men het een 'buggy experience' vind. Maar misschien zijn dat mensen die een galaxy S3 ervaring verwachten van deze telefoon zodra er ICS op staat.

Iemand al geupdate? :)

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Bakkenes
Tot nu toe tevreden met de update naar ICS 4.0 waar mijn Active sinds vrijdag op draait. Heb net nog even gps getest en krijg ook binnen, weliswaar bij het raam, een fix. Ik heb ook nog geen vastloper gehad. Had ik eerder wel eens en bleef het toestel vibreren. Draait allemaal erg soepel, maar dat was voorheen ook al best goed. Signaal lijkt ook goed, ook van Wifi. Heb nog niet alles getest, maar dat komt omdat ik primair een ander toestel gebruik. Tot nu toe dus een aanrader ICS 4.0!

• Bakkenes
Update:
Probleem hieronder opgelost door:
- Alle telefoons uit de lijst van de carkit te verwijderen
- Pincode van de carkit gewijzigd
- Opnieuw koppeling gemaakt en raar maar waar: het werkt weer!!

Iemand last van het koppelen via bluetooth? Het lukt me niet om met mijn carkit (Bury cc 9060) te koppelen: 'kan niet communiceren met...' Iemand een oplossing?

[Voor 39% gewijzigd door Bakkenes op 25-06-2012 21:50]

Ik heb inmiddels ook de update gedraaid, fluitje van een cent en in 10 minuutjes gebeurt.

Alles wat ik gebruik lijkt het nog prima te doen maar tegelijkertijd heb ik ook wel heel erg de indruk dat er weinig veranderd is.
Een andere camera interface, andere icoontjes, tekst lijkt ietsje scherper.

Ik heb niet de indruk dat de telefoon langzamer (of sneller) is geworden, heb ook niet de indruk dat ik nou zoveel meer kan met ICS. Komt natuurlijk deels omdat de gebruikte interface al uitstekend was op de active.

Kortom, als simpele gebruiker is mijn eerste indruk dat ICS een beetje ophef om niets is..je schiet er weinig mee op behalve up to date blijven. Misschien schiet je er veel mee op als je veel met internet en social media doet op je mobiel, ik doe dat niet dus kan daar niets over zeggen.

Hoe het verder zit qua stabiliteit enzo dat zal nog moeten blijken maar ik heb intussen Micoach en Endomondo gedraaid bij een training en dat gaat net zo probleemloos als voorheen. GPS is niet sneller of beter maar ook niet slechter, ANT+ was al prima en is dat nu nog steeds.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 09:37
Weet iemand al iets te zeggen over invloed op de batterij met ICS?

Het lijkt mij een mooi toestelletje voor scouting-activiteiten en geocaching. Het lijkt me ook tof om het toestel zover te krijgen om waypoint informatie naar mijn gpsmap62s te sturen (iemand mischien ervaring met developen van android / ANT+ apps?)

Een ander gedachtegangetje, denken julie, de huidige Active bezitters, dat het nu de moeite waard is om de Experia Go te kopen voor 100 euro meer, ipv de Active? De Go krijgt daadwerkelijk een ip67 spec van sony, de active volgens mij niet.
(Is er een andere reden waarom de Go eigelijk nergens besproken wordt op GOT?)

Ik zie geen verschil in batterijgebruik onder ICS.

De Xperia Go heeft geen ANT+ en is daarmee minder een sport-telefoon. Ik heb verder niet zo gekeken ernaar, ben nog helemaal blij met de active.

Als je geen ANT+ nodig hebt dan zou ik zeker naar de Go kijken.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 09:37
Ah inderdaad, dat had ik gemist bij het kijken naar de specs. Dankjewel!

ANT+ zou alleen zijn om cache info naar mijn handheld garmin te sturen, dat schijnt hetzelfde protocol te gebruiken, maar dit protocol zit potdicht en op het moment is het zelfs nog niemand gelukt (dat ik weet) om deze info vanaf een pc naar een handheld te sturen of andersom. Was dus sowieso wat hoog gegrepen om dat zelf maar eens te fixen ;) .

Dus nodig heb ik het niet, ik heb zelfs helemaal geen compatible sensor hardware, en mocht ik die ooit krijgen dan verbind ik die wel met mijn garmin gps.

Dan moet ik zelf maar eens gaan bedenken of ik dat betere scherm, de processor en de waterdichtheid die 100Euro waard vind.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:57
Sinds kort deze telefoon voor 160 Euro gekocht 8) Ben er erg over te spreken moet wel wennen van een HTC EVO 3D naar deze maar vind het heerlijk formaat past overal en van dual naar single merk ik eerlijk gezegd weinig zal wel met HTC sense hebben te maken die de nodige rescoures verbruikt.

Maar ik zit even op Ebay te kijken voor extra accu ik wil hem meenemen naar Noorwegen enzo daar willen flink wandelen en mountainbiken dus een extra accu is dan wel handig 8) Iemand ervaring met extra accu voor deze phone op Ebay?

• Exocet
  • Niet online
Amdwarrior schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:46:
Sinds kort deze telefoon voor 160 Euro gekocht 8) Ben er erg over te spreken moet wel wennen van een HTC EVO 3D naar deze maar vind het heerlijk formaat past overal en van dual naar single merk ik eerlijk gezegd weinig zal wel met HTC sense hebben te maken die de nodige rescoures verbruikt.

Maar ik zit even op Ebay te kijken voor extra accu ik wil hem meenemen naar Noorwegen enzo daar willen flink wandelen en mountainbiken dus een extra accu is dan wel handig 8) Iemand ervaring met extra accu voor deze phone op Ebay?
Ik heb deze gekocht, ik moest na garantie m'n batterij zelf vervangen:
http://www.digitalsonline...-vivaz-pro-origineel.html

Binnen een dag binnen, en nog origineel ook.

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:56
Ik heb een paar dagen geleden ook de update gedaan van Android GB naar ICS (versie 4.1.B.0.587). Tot nu toe werkt alles vlot, en merk ik niet zo veel verandering (in snelheid bvb). Het kan een verkeerde indruk zijn, maar ik merk precies dat het scrollen in menu's, lijsten, pagina's... een ietsje 'stroperiger' is onder ICS (niet dat het hinderlijk is hoor, verre van).

Het enige probleempje dat ik nu wel ondervonden is dat ik geen shortcuts meer kan verwijderen uit de hoeken van het startscherm (net als bij de Xperia Mini kan je in de vier hoeken van het startscherm shortcuts naar apps zetten, per hoek kan je 4 shortcuts zetten). Onder Android 2.3 kon ik gewoon de shortcuts verwijderen door er op te gaan staan, even vasthouden, en dan naar het 'vuilbakje' te slepen (dit lukt onder 4.0 nog altijd, maar niet voor de apps die in de hoeken staan). 't Is een beetje vervelend, want de shortcuts naar apps die er nu staan wil ik weg, en vervangen door andere (is nu dus niet mogelijk).

Heeft er nog al iemand dit ondervonden, en hoe kan het opgelost worden? Waarschijnlijk ligt het aan mij hoor, dat het niet lukt, of is er een heel simpele oplossing ;) Alvast bedankt.

• artharpe
  • Niet online
dvraemdo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:07:
Ik heb een paar dagen geleden ook de update gedaan van Android GB naar ICS (versie 4.1.B.0.587). Tot nu toe werkt alles vlot, en merk ik niet zo veel verandering (in snelheid bvb). Het kan een verkeerde indruk zijn, maar ik merk precies dat het scrollen in menu's, lijsten, pagina's... een ietsje 'stroperiger' is onder ICS (niet dat het hinderlijk is hoor, verre van).

Het enige probleempje dat ik nu wel ondervonden is dat ik geen shortcuts meer kan verwijderen uit de hoeken van het startscherm (net als bij de Xperia Mini kan je in de vier hoeken van het startscherm shortcuts naar apps zetten, per hoek kan je 4 shortcuts zetten). Onder Android 2.3 kon ik gewoon de shortcuts verwijderen door er op te gaan staan, even vasthouden, en dan naar het 'vuilbakje' te slepen (dit lukt onder 4.0 nog altijd, maar niet voor de apps die in de hoeken staan). 't Is een beetje vervelend, want de shortcuts naar apps die er nu staan wil ik weg, en vervangen door andere (is nu dus niet mogelijk).

Heeft er nog al iemand dit ondervonden, en hoe kan het opgelost worden? Waarschijnlijk ligt het aan mij hoor, dat het niet lukt, of is er een heel simpele oplossing ;) Alvast bedankt.
Drag 'n drop via het homescreen. Hoekje openklikken, app die weg moet een paar seconden vasthouden.

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:56
artharpe schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:54:
[...]

Drag 'n drop via het homescreen. Hoekje openklikken, app die weg moet een paar seconden vasthouden.
Ok, bedankt! Ik had het intussen ook (terug) gevonden, en is nog steeds dezelfde werkwijze als onder 2.3, maar ik denk dat ik nu gewoon steeds de verkeerde handeling deed (wou rechtstreeks 'wegslepen' zonder eerst hoekje open te klikken).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee