Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PS3] Assassins creed 1, geluid en haperen

Pagina: 1
Acties:

• timmetje89
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2013
Het probleem
Bij het spelen van Assassins creed 1 op mijn ps3 heb ik de volgende problemen.
1) Het geluid loopt niet lekker, dit houdt in dat het af en toe stopt of gedeeltelijk doorgaat. Daarnaast gaat het in de conversaties mis dat de spraak soms te laat begint.
Voorbeeld:
persoon 1 zegt iets: je ziet hem spreken maar hoort niets.
persoon 2 reageert: je ziet het spreken maar hoort niets.
persoon 1 reageert: Nu komt alle tekst tegelijk en is het dus onverstaanbaar.

2) Het spel loopt niet soepel, met regelmaat blijft Altaïr in de lucht hangen en moet ik een poosje wachten tot ik weer verder kan. En soms loopt het spel simpelweg helemaal vast.

Eerder heb ik AC2 gespeeld. Daarbij kwam probleem 1 ook wel voor, maar in veel mindere mate. Bij andere spellen heb ik er nog geen last van gehad.

De configuratie
Ps3 zit via de tulpjes (stereo) aangesloten op een receiver en via een hdmi kabel aan de TV (ps3 -> TV).
De Ps3 heeft de nieuwste firmware.
Alle updates voor AC zijn geïnstalleerd.

Google
Ik heb met google gezocht naar de oplossing, en daarbij een hele boel oplossingen gevonden voor geluidsproblemen in AC, maar dat waren allemaal net andere problemen dan ik heb. En zodoende werken de oplossingen die daar genoemd worden ook niet.

Wat ik zelf heb geprobeerd
Als eerst heb ik geprobeerd het geluid niet gedeeld af te laten spelen, dus enkel via de hdmi of enkel via de receiver.
Daarna heb ik de geluidsformaten die de ps3 uitzend aangepast zodat hij alleen nog de verplichte 2 stereo formaten gebruikt.
Dit werkte dus allebei niet

Heeft iemand een idee van wat het zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen proberen?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True