Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbi3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 21:11
Hi,

Ik heb zojuist via Azerty een Supermicro X8DAL-i moederbord ontvangen en heb deze in mijn systeem gemonteerd.
http://tweakers.net/pricewatch/243940/supermicro-x8dal-i.html

Dit moederbord moet 5500 en 5600 XEON processors ondersteunen. Ik heb dus ook 2 x Xeon E5620 aangeschaft en geplaatst op het systeem:

Verdere info: 24 GB 1333 RAM
ATI HD 6870 1GB
Vertex 3

Echter wil dit systeem totaal niet booten, niet eens bios. Ik heb supermicro gebeld en wat bleek, de biosfirmware was op mijn bord niet geupdate om de 5600 serie XEON te ondersteunen. hmm, fijn!

Nu heb ik Azerty gemailt en het volgende antwoord ontvangen:
Beste Bas,

Ik heb voor u navraag gedaan bij onze assemblage afdeling
Helaas kunnen wij dit bord ook niet updaten omdat wij ook geen ondersteunde processor hebben hiervoor.

Mocht u verder nog vragen hebben horen wij het graag

Met vriendelijke groet,

Naam medewerker
Ik heb nu een email gestuurd naar Supermicro om een RMA aan te vragen. Mijn vraag is:
Bij wie ligt het probleem en wat denken jullie dat ik het beste kan doen of eventuele tips hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 07:43

SupremeRick

Muse Fan

mischien kun je ergens een oudere processor bemachtigen om hem zo te upgraden

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbi3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 21:11
SupremeRick schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:44:
mischien kun je ergens een oudere processor bemachtigen om hem zo te upgraden
Zojuist toch de email ontvangen van Supermicro dat ze akkoord gaan met het feit dat zij hem gaan repareren. Word kosteloos opgehaald en geupgrade.

Kan dicht!