Harde schijf synchronisatie met Mac & Windows

Pagina: 1
Acties:

• MELKpak
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Hee mensen ik heb een vraag en hij is wat uitgebreid, maar de oplossing kan wel simpel zijn.

Gisteren heb ik een macbook gekocht en ik heb thuis een pc staan met een externe HD.
Ik photoshop veel, dus wil op beide pc's photoshoppen. De ene gebruik ik als krachtpatser (de pc) en de andere voor onderweg (de mac)

Nu is het heel vervelend als ik continu handmatig bestanden moet overzetten van de mac naar hd en van hd naar pc en vice versa. Ik wilde daarom weten wat de eenvoudigste manier zou zijn om heel mooi continu de bestanden te synchroniseren.

Ik wil graag naar de situatie toe waarbij al mijn photoshop resources (de bestanden waarmee ik werk in photoshop) op de externe harde schijf staan, zodat ik veel ruimte vrij houd op mijn macbook. Als ik aanpassingen maak op mijn mac en ze opsla op de externe harde schijf, wil ik dat deze wijzigingen ook doorgevoerd worden op mijn PC. Naast deze resources wil ik de externe harde schijf gebruiken als extra opslagruimte voor de mac, maar niet al deze bestanden hoeven op mijn pc te komen.

Misschien is dit ook wel omslachtig en kan ik beter het volgende doen.
Alle Resources op mijn Externe Harde Schijf zetten en een backup laten maken op mijn pc elke keer als ik hem aansluit. (een backup is een vereiste, ik wil de hele map op 2 locaties hebben ivm pc crashes en dergelijke)

Echter heb ik totaal geen ervaring met dergelijke programma's of netwerk instellingen, vandaar dat ik jullie hulp vraag. Ook tips zijn welkom om hoe ik dit het beste kan doen.

[Als ik er goed over nadenk kan ik het beste de resources in 1 map doen op de EHDD die ik 80% van de tijd aangesloten heb op de Mac. Als ik dan wijzigingen maak in de resource folder, moeten die worden doorgevoerd naar dezelfde resource folder op mijn pc, maar ook nieuwe bestanden die ik op de pc in die folder heb gezet moeten naar de EHDD worden gekopieerd. Naast de resource folder moeten andere folders beschikbaar zijn die niet per definitie automatisch gesynchroniseerd hoeven te worden. Maar het kan wel, want in principe maakt het niet uit, als er maar geen bestandsverlies plaatsvind]

Hopelijk snappen jullie mij een beetje, het is wat lastig te verwoorden. Dus vraag raak als je iets niet snapt en ik zal proberen het zo helder mogelijk toe te lichten.

• MELKpak
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
bump