Geluid op moederbord stuk

Pagina: 1
Acties:

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-01 13:18
Gister ben ik wat onvoorzichtig geweest en is de kabel van mijn moederbord naar mijn luidsprekers achter een kastknopje blijven hangen bij het verplaatsen van mijn bureau.
Nu werkt het geluid van mijn computer niet meer.
Het betreft hier een Gigabyte GA-H55M-USB3 moederbord.
Wat ik getest heb:
- De luidsprekers + oortjes in de uitgangen geven geen geluid, maar als ik het geluid demp hoor ik nog wel iets veranderen.
- Windows kan ook geen geluid meer afspelen bij het Sound onderdeel van Control Panel (failed to play test tone).

Hierdoor vermoed ik dat ik iets hardwarematig stuk heb gemaakt.
Is dit nog betaalbaar te fixen of is het best om dit moederbord te verkopen via V&A en een nieuwe te halen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Je kunt ook onboard sound helemaal uitschakelen in de bios en een goedkoop geluidskaartje plaatsen.

Verwijderd

Zoals hierboven, ik zou er gewoon een pci geluidskaart in steken. Als je er een beetje geld tegenaan gooit heb je direct veel beter geluid. Leuke Creative X-Fi/Audigy heb je al voor een euro of 30.

• Pensacola
Dat is natuurlijk ook een optie die ik zelf had moeten bedenken :)
Dank je wel!
Nu is mijn keuze gevallen op een Creative Geluidskaart Sound Blaster VX 5.1 PCI.
Is deze kaart compatibel met Windows 7?

Verwijderd

Pensacola schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:08:
Dat is natuurlijk ook een optie die ik zelf had moeten bedenken :)
Dank je wel!
Nu is mijn keuze gevallen op een Creative Geluidskaart Sound Blaster VX 5.1 PCI.
Is deze kaart compatibel met Windows 7?
Weet het niet, maar het zal vast en zeker. Als je hem er in steekt doet Windows wellicht automatisch de rest.
Benodigd besturingssysteem Microsoft Windows XP 64-bit Edition, Microsoft Windows 2000 SP4, Microsoft Windows XP SP2, Microsoft Windows Vista
Windows Vista, dus Windows 7 zal zeker werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 10:14 ]

• Pensacola
Op deze website staat ie idd tussen de dingen die compatibel zijn!
Hartelijk dank voor jullie snelle en doeltreffende hulp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tegenwoordig zit er erg veel spul op een moederbord. Voorzover die functionaliteit ergens anders op GoT besproken wordt horen vragen erover daar thuis en niet in Processors, Moederborden & Geheugens. Een geluidsadapter of -kaart is een audiodevice, dus hoort het in Audio & HiFi

Move PMG -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1