jQuery fout in Internet Explorer 7

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:05
Ik heb op Google geprobeerd mijn antwoord te vinden, maar antwoorden op precies dezelfde vraag zijn er nauwelijks.

Ik krijg een fout in IE7 als er een jQuery carousel ingeladen moet worden:

code:
1
No relay set (used as window.postMessage targetOrigin), cannot send cross-domain message

Ik gebruik jQuery min version 3.0.4, de fout staat op regel 16 teken 12810. Voor de duidelijkheid ik heb niets veranderd aan het jQuery script.

Alvast bedankt voor het antwoorden! mocht ik de fout zelf nog ontdekken zal ik even een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van jQuery gebruik je? (want 3.0.4 bestaat niet, tenzij je de plugin bedoeld).

Oudere jQuery versies hebben namelijk wat problemen met IE, welke zijn opgelost in de laatste (v. 1.6.2) release.

En welke plugin gebruik je precies? (de carousel) want het kan zijn dat die het probleem veroorzaakt...

Als ik even iets verder rondkijk (bijvoorbeeld naar de functie window.postMessage()), dan zie ik dat het een functie is uit de HTML5 API. En dat werkt natuurlijk niet in IE7 (of eigenlijk IE8 en ouder). Waarschijnlijk probeerd jQuery of de plugin dit te gebruiken ipv een AJAX call (of vangt het niet goed af wanneer het niet bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Wat terminal zei, je haalt sowieso versienummers door elkaar. Dus probeer ons even het probleem ietwat gedetailleerder te vertellen dan: ik gebruik jQuery carousel en het werkt niet.

- Welke code gebruik je om het in te laden?
- Welke jQuery versie gebruik je?
- Plugins? Zoja welke (link naar website/versie)?
- IE7 doet het niet.. In welke browsers werkt het dan wel?

[ Voor 8% gewijzigd door C0rnelis op 13-07-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Lijkt op een cross-domain issue aan de melding te zien. Waar en hoe haalt die carrousel zijn data binnen?

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 13-07-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
Sorry voor de eventuele onduidelijkheden.

- Welke code gebruik je om het in te laden?
Ik gebruik een functie van Wordpress om jQuery in te laden in de <?php wp_head(); ?>.

- Welke jQuery versie gebruik je?
jQuery 1.6.0 (min)

- Plugins? Zoja welke (link naar website/versie)?
Geen plugin dus :-)

- IE7 doet het niet.. In welke browsers werkt het dan wel?
In alle recente versies van Chrome, FireFox, Opera & IE8 doet de carousel het.

Ik gebruik de NivoSlider carousel.
Ik hoop het probleem dus op te lossen met jQuery 1.6.2 zoals Terminal13 voorstelde.

update:
Ik gebruik nu jQuery 1.6.2 en nu krijg ik in IE7 alleen de eerste slide te zien zonder controls en pagination. Maar hij crasht niet meer. Ik heb de plugin van NivoSlider niet geinstalleerd maar via deze manier in WordPress gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door Naxul op 13-07-2011 14:47 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
code:
1
code die je gebruikt om de plugin te gebruiken?

Helaas is het lastig om snel de plugin te installeren en te testen aangezien het 15$ kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0rnelis schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:16:
code:
1
code die je gebruikt om de plugin te gebruiken?

Helaas is het lastig om snel de plugin te installeren en te testen aangezien het 15$ kost.
NivoSlider is gewoon gratis hoor ;)

Maargoed, wanneer je naar de plugin (= NivoSlider) kijkt dan zie je dat deze standaard met jQuery 1.6.1 wordt geleverd. En dat WP achter loopt met jQuery is jammer, maar geen ramp, omdat je dit zelf zonder problemen zou moeten kunnen oplossen door; of handmatig jQuery in je thema te zetten (na wp_head()) of de WP library even te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:32:
[...]

NivoSlider is gewoon gratis hoor ;)

Maargoed, wanneer je naar de plugin (= NivoSlider) kijkt dan zie je dat deze standaard met jQuery 1.6.1 wordt geleverd. En dat WP achter loopt met jQuery is jammer, maar geen ramp, omdat je dit zelf zonder problemen zou moeten kunnen oplossen door; of handmatig jQuery in je thema te zetten (na wp_head()) of de WP library even te updaten.
Dat heb ik dus gedaan! het heeft geholpen in de zin van dat NivoSlider niet meer crasht in IE7. Hij laat nu alleen de eerste slide zien zonder controlls en pagination. Bedankt voor je tijd om mij even te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dan ga ik er van uit dat je nu verder kunt met debuggen enzo. Voor support op third party software mag je in eerste instantie aankloppen bij de ontwikkelaars van de software. Zeker gezien de oorzaak (een incompatible versie van jquery) lijkt me dat je niet bijster veel moeite hebt gedaan om uit te zoeken waar het probleem door veroorzaakt wordt. De requirements van een plugin even doorlezen en kijken of je daar nu eigenlijk wel aan voldoet is wel erg basaal.

Ik ga dit topic sluiten. Zie onze Quickstart en Devschuur® Beleid - Help, mijn script werkt niet (goed). Mocht je een nieuw topic openen, zorg dan in ieder geval dat je meer informatie geeft, zodat vragen als "welke versie van $pakket gebruik je". Ook het plaatsen van relevante(!) code is daarbij niet geheel onwenselijk.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.