Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat gebeurt er als je voeding te zwak is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat gebeurt er als je voeding to zwak is?
Laat maar zeggen dat je PC een voeding van 400 watt heeft en idle 350 watt gebruikt maar als je gaat gamen ineens boven de 400 schiet.
Vliegt je PC dan gewoon uit of brand er iets door?
Alvast bedankt.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 19:09
Kunnen verschillende dingen gebeuren. Wanneer het gelijdelijk gaat en je voeding zeer lang op een te hoge capaciteit moet werken heb je wel kans dat het een en ander doorbrand.

Zoals jij het nu beschrijft zal je computer gewoon uitvallen, vergelijk het maar met het plosteling wegvallen van je stroom. In beide gevallen is het in ieder geval niet bevordelijk voor de levensduur van je computer.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Sowieso ligt het aan de kwaliteit van de voeding, een goedkope voeding zal vrijwel zeker de geest geven en dat meestal gepaard met een knal en een vieze lucht. Kwalitatieve voedingen zullen in principe gewoon uitvallen dmv een beveiliging, of je moet het ding ineens wel heel erg op de flikker geven. Buiten dat, een goede a-merk voeding zal geen moeite hebben om op het maximale te presteren... soms zelfs een beetje meer.

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:30:
Sowieso ligt het aan de kwaliteit van de voeding, een goedkope voeding zal vrijwel zeker de geest geven en dat meestal gepaard met een knal en een vieze lucht. Kwalitatieve voedingen zullen in principe gewoon uitvallen dmv een beveiliging, of je moet het ding ineens wel heel erg op de flikker geven. Buiten dat, een goede a-merk voeding zal geen moeite hebben om op het maximale te presteren... soms zelfs een beetje meer.
Wat knalt er dan bijvoorbeeld? Je videokaart, cpu moederbord. of gewoon de voeding zelf?
En wat kan er bijvoorbeeld door branden? kabels voor voeding of iets in de voeding?
Zolang er niks doorbrand ik bijvoorbeeld een videokaart is het niet zo erg(voedingen zijn niet zo duur vergeleken met een videokaart ;) ).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij goedkope voedingen kunnen de voedingen zelf eruit klappen, en als ze niet deugdelijk in elkaar steken kun je ook de pech hebben dat ze veel te hoge spanningen naar de rest van je hardware sturen en die ook doorbranden. Dat zag je vroeger veel met de beruchte Q-Tec 550W voedingen. Die dingen waren dermate slecht, dat vaak hele PCs wegfikten. En dan dacht je geld te kunnen besparen door voor 3 tientjes een voeding te kopen.

Besparen op voedingen moet je gewoon niet doen, simpel als dat.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:21:
Bij goedkope voedingen kunnen de voedingen zelf eruit klappen, en als ze niet deugdelijk in elkaar steken kun je ook de pech hebben dat ze veel te hoge spanningen naar de rest van je hardware sturen en die ook doorbranden. Dat zag je vroeger veel met de beruchte Q-Tec 550W voedingen. Die dingen waren dermate slecht, dat vaak hele PCs wegfikten. En dan dacht je geld te kunnen besparen door voor 3 tientjes een voeding te kopen.

Besparen op voedingen moet je gewoon niet doen, simpel als dat.
Ik heb forton, en ivm met garantie wil ik hem nog niet vervangen.
Ik wil eerst een keer proberen, als hij uitvalt direct oude videokaart erin en nieuwe voeding kopen.
één keer op een forton voeding(was redelijk goed merk dacht ik) kan toch geen kwaad?

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 18:20
Ik heb nog altijd geen probleem met mijn 400 watt van sweex, die is al 2 jaar oud en draait nog op volle toeren.
Het probleem kan wel ontstaan als je een grafische kaart of cpu hebt die veel electriciteit slurpt.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Fortron (FSP) is een goed merk, maar die gasten maken zoveel spul, dat niet te zeggen is dat alle voedingen van ze goed zijn. Ze doen veel voor OEM, en daar wordt op iedere cent bezuinigd als ze de kans hebben, dus daar is zo niets over te zeggen.

En waarom zou het vervangen van de voeding invloed hebben op de garantie?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:28:
Fortron (FSP) is een goed merk, maar die gasten maken zoveel spul, dat niet te zeggen is dat alle voedingen van ze goed zijn. Ze doen veel voor OEM, en daar wordt op iedere cent bezuinigd als ze de kans hebben, dus daar is zo niets over te zeggen.

En waarom zou het vervangen van de voeding invloed hebben op de garantie?
Prebuild PC ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ook daarin kun jij prima gewoon hardware vervangen hoor. De fabrikant zal bij problemen hooguit gaan zeuren dat je het ding in originele staat moet brengen als blijkt dat er iets mis mee is, maar het is geen reden om de garantie te verliezen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:20:
[...]

Ook daarin kun jij prima gewoon hardware vervangen hoor. De fabrikant zal bij problemen hooguit gaan zeuren dat je het ding in originele staat moet brengen als blijkt dat er iets mis mee is, maar het is geen reden om de garantie te verliezen.
Video kaart geïnstalleerd, werkt perfect.
Farcry2 max settings/resolutie 60+fps.
Binnenkort echt even uittesten met nog hogere resolutie(1920x1080) en dan Just Cause 2 ;)

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:57

Dennis1812

Amateur prutser

Terw_Dan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:20:
[...]

Vaak zit er een stikkertje op dat je je garantie verliest als je je PC openmaakt (was althans zo bij mijn acer(heb ik genegeerd en het hele systeem eruit geflikkerd))

Wat ik me afvraag is of jij van plan bent om het uit te gaan proberen. XD Ik kan je wel vertellen dat als je voeding te zwak is je pc gewoon niet aangaat.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1